Gå til innhold

Hunder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har jo som sagt mange forskjellige hunder inne hos meg til nærmest en hver tid og det er en ting jeg har lagt merke til når det gjelder soving osv.

Jeg har en helt forvridd døgnrytme. Jeg får som regel ikke sove før i 05 - 06 tiden og står opp igjen i 09 tiden, men dette varierer litt ettersom jeg klarer å snu døgnet igjen. (jeg pleier ikke å sove mer en 3-5 timer)

Anyway, jeg har lagt merke til at noen hunder takler det dårlig når jeg ikke har lagt meg til ca 24 tiden. Da veser de rundt her og det ser ikke helt ut som de finner roen...mens andre gjerne ikke bryr seg.

Noen hunder må ha av lyset før de faller helt til ro og tar natten.

Jeg synes det er litt morsomt å se at enkelte hunder har sine vaner :)

Har deres hund det slik eller bare faller den til ro og tar natten uansett? :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Aimable Amie
Skrevet

Nå har jeg og familien et forholdsvis stabilt sovemønster - og det gjenspeiler seg nok i hunden vår også. Eldstesønnen er ofte våken om natten da han har nettradio-sendinger - men han sitter da i kjellerstuen så jeg tror hunden er blitt vant med det og bryr seg veldig lite om han hører lyder derfra. Når jeg tar hunden ut for siste gang om kvelden, rydder, pusser tenner og slukker lyset - da forstår han at det er natt og legger seg i sengen sin på gangen. Senere på natten - når alle sover - hopper han oppi sengen til yngstesønnen min ...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...