Gå til innhold

Bør jeg oppsøke legevakten, smerter i håndleddet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg falt på isen og tok meg for med den en hånden i går og nå føles hånden øm når jeg beveger den. Den er ikke hoven eller veldig vond, men kjenner noe smerte ved bevegelse i håndleddet. Jeg snakket med en venninne som mente jeg burde sjekke om jeg hadde brudd i båtbeinet. Jeg vil jo ikke oppsøke legevakten for ingenting så lurte på om noen har erfaring med brudd i båtbeinet og om jeg burde sjekke dette. Håper jo helst at det ikke er noe.

Anonymkode: f8855...63f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville sjekket det, særlig hvis Google forteller deg at det kan passe. Brudd der er noe dritt, og kan gi mye plager til senere.

Anonymkode: 9fd65...337

Skrevet

Du kan jo ringe legevakten og beskrive symptomene dine, så tar de en avgjørelse? 

Anonymkode: 905a6...43d

• Liker 21
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg falt på isen og tok meg for med den en hånden i går og nå føles hånden øm når jeg beveger den. Den er ikke hoven eller veldig vond, men kjenner noe smerte ved bevegelse i håndleddet. Jeg snakket med en venninne som mente jeg burde sjekke om jeg hadde brudd i båtbeinet. Jeg vil jo ikke oppsøke legevakten for ingenting så lurte på om noen har erfaring med brudd i båtbeinet og om jeg burde sjekke dette. Håper jo helst at det ikke er noe.

Du kontakter først legekontoret ditt

Anonymkode: 19df5...d49

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Nei, jeg hadde ventet til legekontoret åpnet i morgen. Det er jo ikke særlig akutt.

Anonymkode: 4524a...a83

• Liker 11
  • Nyttig 5
Skrevet

Nei, du tar kontakt med fastlegen imorgen tidlig , forklarer situasjonen og tar det derfra.

Anonymkode: 89f4d...df5

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg snakket med legevakten nå og ut i fra beskrivelsen ville de at jeg skulle komme en tur. Uff håper at det ikke er noe. Har virkelig ikke lyst til å starte det nye året med gipset arm...

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker said:

Du har ventet i over en dag og jeg tenker jeg ville ventet til legekontoret åpner i Norge. Det er ikke akutt. 

Anonymkode: 44de0...ef8

• Liker 11
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg snakket med legevakten nå og ut i fra beskrivelsen ville de at jeg skulle komme en tur. Uff håper at det ikke er noe. Har virkelig ikke lyst til å starte det nye året med gipset arm...

Da drar du og håper på det beste :) Men basert på smertene, høres det ut som kanskje en liten forståelse eller forslått. 

Anonymkode: 44de0...ef8

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

FASTLEGEN !

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Om det er fractur i skafoid(båtbenet) vil smerten øke når du griper med hånden og tommelen. Det er rimelig fullt på landets legevakter, så du kan nok like gjerne vente tillegekontoret åpner imorgen tidlig.

Skrevet

Better safe than sorry synes jeg, hadde ringt legen når de åpner i morgen og forklart situasjonen.

Skrevet

Legevakten ber deg garantert komme. Er jo slike ting vi har skadelegevakten for. Bare ring de og konferer. Tipper de vil ha deg inn. God bedring 

Anonymkode: 9304b...b8c

• Nyttig 2
Skrevet

Hvis legekontoret mitt hadde åpent, hadde jeg ringt dit for å høre hva jeg skulle gjøre. 

Hvis det er utenfor legekontorets åpningstider, hadde jeg ringt legevakten for å høre hva de ville jeg skulle gjøre videre.

• Liker 1
Skrevet

Er ikke dette noe som kan vente til fastlegen åpner i morgen? Det er enorm pågang på legevaktene rundtom nå.  Når det ikke gjør mer vondt enn ts beskriver og hun allerede har ventet så lenge ser jeg ikke hvorfor dette plutselig ble akutt nå. 

Anonymkode: f27fa...f85

• Liker 3
Skrevet

Jeg hadde aldri gått på legevakten i disse tider om jeg ikke absolutt måtte, stor pågang der og mye influensa og korna infiserte mennesker. Hadde ringt legen i morgen og så hadde jeg nok fått en henvisning til røntgen uten å måtte troppe opp på kontoret. 

Anonymkode: 4bfe3...291

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Ts her.

Har akkurat kommet hjem fra legevakten og sjokkerende nok fant de et lite brudd i båtbeinet 😥. Jeg hadde virkelig ikke trodd det var noe, men legen sa det var bra jeg kom. Visstnok en type brudd som ikke gir så mye smerte eller hevelse. Nå er armen og tommelen gipset. Ganske kjedelige, men blir vel vant til å bruke den andre armen.

• Liker 3
  • Hjerte 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvis den verken er hoven eller veldig vond, er det nok ikke brudd. Det høres mer ut som du har slått deg kraftig. Siden det ikke er akutt, er det dumt å bruke legevakten på det. Gå heller til fastlegen.

Skrevet
Grüner skrev (2 minutter siden):

Hvis den verken er hoven eller veldig vond, er det nok ikke brudd. Det høres mer ut som du har slått deg kraftig. Siden det ikke er akutt, er det dumt å bruke legevakten på det. Gå heller til fastlegen.

Hun skrev jo akkurat at det var brudd og at hånden er gipset… farlig å gi råd uten å ha sett personen!

• Liker 15
  • Nyttig 3
Skrevet

Nå ser jeg at TS har fått hjelp, men jeg lurer litt på alle dere som mener man skal ringe fastlegen i romjula...

Jeg har fastlegekontor med 5 fastleger som også vikarierer for hverandre, men på merkeverdigvis tar noen av disse ferie i romjula... Å få komme inn på akuttime for vondt i håndledd kan man bare glemme, de får uansett ikke tatt røntgen eller behandlet noe.

Har alle dere andre fullt bemannet fastlegekontor selv i ferietider?

Anonymkode: e93f5...2eb

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...