AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #1 Skrevet 27. desember 2023 Trenger ikke å si noe om hvorfor. Bare lurte på om det er flere av oss. Anonymkode: d8f61...1dd
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #2 Skrevet 27. desember 2023 Min hadde ikke bunad, hun hadde festdrakt. Hadde hun ikke funnet festdrakt hun likte hadde hun brukt vanlig kjole. Var mange uten bunad. Anonymkode: ca372...90b 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #3 Skrevet 27. desember 2023 Tror mi jente ikke kommer til å bli konfirmert en gang, så nei. Ingen bunad her. Hun har allerede en festdrakt, en hanbok og en vikingkjole som er lagd av meg. Anonymkode: 88b34...e08 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #4 Skrevet 28. desember 2023 Jenta mi har ikke bunad, men hun designet en festdrakt sammen med bestemora, som sydde den i gave. Anonymkode: c610c...277 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #5 Skrevet 28. desember 2023 jenta her klarte ikke helt å bestemme seg for bunad, satt å tittet litt på de hun kunne velge mellom da hun fikk se en festdrakt og da sa hun "DEN vil jeg ha, den var fin" Så da ble det den. Mye billigere også. SÅ får hun heller ordne seg bunad når hun blir eldre og kanskje litt lettere å velge hvem/hvilke farge hu liker best. Anonymkode: ba855...524 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #6 Skrevet 29. desember 2023 Når jeg ser tilbake på den tiden synes jeg de jentene som så finest ut av de som gikk i kjole. Lettere å velge flatterende snitt. I min lillesøsters konfirmasjon bemerket jeg meg dette da bunad er ganske uflatterende. Mange av jentene var i for store bunader og så rett og slett litt kjerring ut og mye eldre enn det de er. De som så finest ut var de utenlandske jentene i vakre kjoler som så vakre, elegante og ut til å være kledd for sin alder. Angrer selv som en hund på bunaden Anonymkode: 96a48...442 2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #7 Skrevet 29. desember 2023 Kommer litt an på hvor i landet man bor. Her på Sunnmøre er det veldig bunad Anonymkode: 33cd0...496
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #8 Skrevet 29. desember 2023 Bunad er veldig dyrt, og ikke alle foreldre har råd til bunad til jentene sine. Synes det skal være greit å ha kjole også. Mye press om den bunaden. Fikk selv bunad da jeg konfirmerte meg, jeg selv har gutter som brukte dress. Men ser mange foreldre synes det er store utgifter med bunad, spesielt om de har flere jenter Anonymkode: 33cd0...496 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #9 Skrevet 29. desember 2023 Min skal ikke ha bunad. Det bli nok kjole eller dress. Anonymkode: 87b93...71f 1
skreppamedleppa Skrevet 29. desember 2023 #10 Skrevet 29. desember 2023 Jeg fikk bunad i konfirmasjonen men har ikke brukt den siden det året, den henger i skapet og kommer aldri til å bli brukt noensinne mer, rett og slett fordi jeg har ikke denne bunadfetisjen mange har. Det var den gang dessverre noe som ble dyttet på meg med en forventning at jeg måtte. I dag vet jeg bedre og kan velger og velger den vekk. Det er så mange mye finere antrekk. Søsteren til mannen fikk valget helt uten noe forhåpninger eller forventning den ene eller andre veien og valgte seg en festdrakt som hun er helt nydelig i. En venninne har en fantasistakk som hun elsker og ser feiende flott ut i. Så dette bunadoppstyret er det ikke alle som har hevet seg på. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå