Gå til innhold

Sen pubertet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har hatt gutter som var sene i puberteten?  Når bør man kontakte lege?. Min gutt ble nettopp 15 år og er fortsatt ikke kommet helt i puberteten. Han er liten (168) og spinkel. Han er bekymret for høyden. Jeg og far er 170 cm og 172 cm. Storebror på 18 år er 185. Han kom tidligere i puberteten. Når kontakte lege for å berolige han?

Anonymkode: fb0d7...cc0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min snart 17-åring barberte seg for første gang før jul, da var de hvite fjonene blitt for lange. Han har riktignok aldri vært liten og spinkel, snarere høy og kraftig så relativ sen pubertet synes ikke like godt. Han er 178 cm uten vokseperiode. Faren er 191 og vokste på vgs og i militæret. 

Noen er tidlige og noen er sene og gutter kan vokse helt til 19-20 så han har god tid. 

Anonymkode: 2204f...69c

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Min snart 17-åring barberte seg for første gang før jul, da var de hvite fjonene blitt for lange. Han har riktignok aldri vært liten og spinkel, snarere høy og kraftig så relativ sen pubertet synes ikke like godt. Han er 178 cm uten vokseperiode. Faren er 191 og vokste på vgs og i militæret. 

Noen er tidlige og noen er sene og gutter kan vokse helt til 19-20 så han har god tid. 

Takk for svar 

Ei gammel tante kommenterte at han var så sen med å vokse, så han fikk litt panikk 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk for svar 

Ei gammel tante kommenterte at han var så sen med å vokse, så han fikk litt panikk 

Barn vokser nedenfra. Først føtter, så bein og så overkropp.  Vokser fortsatt føtter har han ihvertfall en del å gå på i høyde. Er beina tydelig lengre enn overkroppen er det fasen etter at føttene vokser. 

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...