Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Endelig er denne jula over, jeg synes det er så slitsomt og trist at det skal føles sånn ut. 

Vi feirer annenhver jul med mine foreldre og svigers. Så har da svigers skilt seg, og det skaper jo utfordringer. Mine foreldre får annenhver jul uansett, og for svigers blir det jo da hvert 4. år siden de overhodet ikke kommer overens. 

Vi er sammen de andre juledagene uansett, men greia er at svigers lager sin egen «julaften» utenom selve dagen hvor de har pakker under treet osv, og vi og barna må da gi og få pakker den dagen. Så om vi har julaften med mine foreldre, så er det ingen pakker fra svigers da de har «egne» dager. 

Hvordan løse dette på best mulig måte? Vi hadde julaften med svigerfar i år, men da laget svigermor «julaften» på lillejulaften. Neste år er det da mine foreldre igjen, og jeg nekter å ha 3(!!!) julaften-feiringer! 😵‍💫

Anonymkode: 9481d...b13

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde begynt å feire hjemme hos oss selv, med stående invitasjon til alle besteforeldre som klarte å oppføre seg som folk og ikke lage ufred på julaften.

• Liker 5
  • Nyttig 5
Skrevet

Dere feirer hver 3.jul med din familie, hver 3.jul med hans mor, hver 3.jul med hans far. Greit at de har skilt seg, men synes det blir rart om det ikke kan fordeles med rettferdig som om hans side skal få enda mer ulempe fordi de er skilt. 
Eller så feirer dere jul alene for å slippe å veksle på hos hvem. Dere kan også ha din side + fars eller morssiden hans samtidig hos dere. To fluer i en smekk.

Jeg hadde sluttet med julegaver med de. Blir for dumt å lage egne julaftener for voksene folk. Har dere barn så får dere heller ordne en ekstra gave fra nissen. Evt bli enig hvert år om en større ting barna ønsker og at dere kan ordne gaven. Så gir dere den på julaften. 

Anonymkode: 3c1d9...c35

Skrevet

Feir jul hjemme? 

Anonymkode: 53224...93c

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dere feirer hver 3.jul med din familie, hver 3.jul med hans mor, hver 3.jul med hans far. Greit at de har skilt seg, men synes det blir rart om det ikke kan fordeles med rettferdig som om hans side skal få enda mer ulempe fordi de er skilt. 
Eller så feirer dere jul alene for å slippe å veksle på hos hvem. Dere kan også ha din side + fars eller morssiden hans samtidig hos dere. To fluer i en smekk.

Jeg hadde sluttet med julegaver med de. Blir for dumt å lage egne julaftener for voksene folk. Har dere barn så får dere heller ordne en ekstra gave fra nissen. Evt bli enig hvert år om en større ting barna ønsker og at dere kan ordne gaven. Så gir dere den på julaften. 

Det er uaktuelt. Mine foreldre har ingen andre og sitter alene når de ikke er med oss. Å forskyve julen med dem fordi svigers har skilt lag og ikke kommer overens skjer ikke. 
Svigers har på hver sin kant flere i familien de kan være sammen med. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Feir jul hjemme? 

Anonymkode: 53224...93c

Det gjør vi😉 Men de lager allikevel sine dager fordi de ikke er hos oss akkurat på julaften når mine foreldre og søsken er her.

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det høres jo utrolig stressende ut.

Ville feiret jul hjemme og sagt at de som vil komme kan feire med oss.

Anonymkode: de2cb...d3b

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det gjør vi😉 Men de lager allikevel sine dager fordi de ikke er hos oss akkurat på julaften når mine foreldre og søsken er her.

Lager sine dager? Det er da bare å være voksen nok til å si at "Vi kommer gjerne på middag lillejulaften/andredagen men vi feirer jul på julaften hvis dere ikke vil åpne gaver der?

Finnes en god del barn med skilte foreldre som åpner noe hos den ene før eller etter jul, men jeg tror ikke jeg ville orket det med besteforeldre bare fordi de hadde noen nykker.

Endret av hjärterdam
  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Det er uaktuelt. Mine foreldre har ingen andre og sitter alene når de ikke er med oss. Å forskyve julen med dem fordi svigers har skilt lag og ikke kommer overens skjer ikke. 
Svigers har på hver sin kant flere i familien de kan være sammen med. 

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Hvordan henger dette sammen, da? Har foreldrene dine ingen andre eller har du søsken? Begge deler på en gang blir litt selvmotsigende. 

Anonymkode: b4caa...e14

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvordan henger dette sammen, da? Har foreldrene dine ingen andre eller har du søsken? Begge deler på en gang blir litt selvmotsigende. 

Anonymkode: b4caa...e14

Forstår at det kan virke litt rart, men ja - har ett søsken med samme mor, forskjellige fedre. Dette søskenet er med oss, mamma og stefar annenhver jul, og med familien til kjæresten ellers. Ingen av oss feirer med fedrene våre av helt andre årsaker, så vi er vokst opp med mamma og stefar, som ikke har noen andre enn meg og mitt søsken. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...