AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #1 Skrevet 27. desember 2023 Høytid betyr familietid og i min familie betyr dessverre dette ofte krangling og diskusjoner og dårlig stemning. Vi kan kanskje greie en dag sammen, men så begynner ulikhetene og uenighetene å gjøre utslag. Det som frustrerer meg mest er at det dessverre ofte oppstår på grunn av det jeg vil kalle bagateller og misforståelser. For eksempel er det flere av familiemedlemmene som har et stort behov for å uttrykke uenighet med de andre. Det kan være så enkelt som at noen sier de liker best pinnekjøtt og så skal en annen være rask på banen med å sterkt uttrykke at ribbe er jo så mye bedre. Eller at noen sier de ble for mett etter måltidet og da kontrer den andre med at de forsøker å holde litt tilbake og ikke spise så mye. Eller at noen sier noe de husker fra i fjor og da skal den andre si at de ikke husker det slik. Med andre ord - uenigheter som følge av det jeg vil kalle bagateller. Jeg har jo også mine meninger om ting, men har ikke et behov for å hele tiden uttrykke det om jeg skulle være uenig med noen. Hadde nesten vært bedre om kranglingen kom fra noe reelt, men det blir altså dårlig stemning av helt unødvendige ting. Noen andre? Synd at høytid og familietid skal være slik... Anonymkode: c84b2...c67
Liljerød Skrevet 27. desember 2023 #2 Skrevet 27. desember 2023 Ja, jeg kjenner meg igjen litt i dette. Det blir verst dersom det ikke er noen "utenforstående" som familien må "skjerpe" seg litt rundt (nye partnere feks.). Dersom det er min mor og mine søsken bare, så blir det slik du beskriver. Men dersom vi feirer med noen litt nyere, så må de skjerpe seg litt og da blir det bedre.
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #3 Skrevet 27. desember 2023 Det er et sant helvete. Helle gjengen er jo besserwissere. Unner hverandre kun det verste. Drittgjeng Anonymkode: 27409...d0a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå