Gå til innhold

Flagg, glitter og glanspapirlenker på juletreet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja; har du flagg, glitter og glanspapirlenker på treet? For min del kan jeg ikke tenke meg treet uten. 

Anonymkode: cf76f...6e9

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei

Anonymkode: ba75a...c94

• Liker 1
Skrevet

Nei. Flagg har jeg aldri vært vant til og synes det ser litt malplassert ut på et juletre. 

Anonymkode: 9a19f...3d0

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Nei

Anonymkode: ba75a...c94

Hva har du på treet da? 

Anonymkode: cf76f...6e9

Skrevet

Nei, synes det er jævlig harry og stygt.

Flagg hører ikke hjemme i treet, skal ikke være et 17. mai tre, men et juletre.

Glanspapirlenker, selv om det er laget av barn, er så billig og tacky.

Glitter, kommer helt an på hvordan glitter du mener.

Skrevet

Nei. Kuler, fugler og andre figurer i alle mulige farger, men verken flagg, glitter eller glanspapirlenker.

Anonymkode: 01a02...7d1

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Ikke flagg, men det andre. Har mye gammel pynt, og barna har laget lenker og kurver. Hver pynt har et minne. Er selvsagt ikke et fancy tre, men det er vel heller ikke poenget.

Anonymkode: 2f127...5f0

• Hjerte 2
Skrevet

Nei, ingen av de tingene. Men det var ofte på treet når jeg var barn, men aldri flagg.

Skrevet

Har glitter 

Anonymkode: e50f0...097

Skrevet

Nei det skjer ikke! 

Folk får pynte slik de vil, jeg pynter selv på en utradisjonell måte med julekuler og pynt kanskje andre mener har lite på et juletre å gjøre men flagg og glanspapir er noe jeg virkelig vil ha meg frabedt fra å ha på mitt eget juletre. 

• Liker 1
Skrevet

Har norske flagg og glitter, men ikke lenke (gidder ikke lage). Naboen har norske flagg i tillegg til flagg fra sitt hjemland, og en bekjent har flagg fra hele verden.

I år har jeg bare kuler som pynt, i fjor var det hjerter. Veksler også mellom gullstjerne + gullglitter og sølvstjerne + sølvglitter. Noen ganger bruker jeg bare rød pynt, noen ganger hvitt og sølv, andre ganger bare gull.

Anonymkode: 28c91...e0c

Skrevet

Har glitter og flagg, lite glansdager-pynt foreløpig,  men det kommer vel etterhvert som barna vokser til 😊 er ikke så opptatt av å ha et insta-vennlig juletre, så her skal "stygg" barnehagekunst henges opp med tid og stunder 😄

Anonymkode: 9be5a...9f4

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Nei. Jeg har røde kuler, gullglitter/perler, " snøfnugg" og sukkerstenger (candy canes). 

Anonymkode: 6bab0...95e

Skrevet

Jeg har flagg og glitter, men ikke glanspapirlenker.

Flaggremsene kjøpte jeg av nostalgiske grunner for et par år siden. Jeg digger dem. 

image.thumb.png.8b787ccae3de1500d5e60ace5e3eb3b4.png

• Liker 4
  • Hjerte 3
Skrevet

Norske flagg på juletreet begynte etter unionsoppløsningen i 1905. Så jeg syns det hører til tradisjon.

Anonymkode: 91e07...58c

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Har noen glitterlengder, men ingen flagg eller lenker. Jeg forstår at de pyntet med flagg etter krigen, men i 2023 føles det i overkant nasjonalistisk 😄 Har masse julepynt, bl.a. kjøper vi en jukekule el. hver gang vi reiser. Har masse fin trepynt fra Praha f.eks. Pyntingen blir en fin mimrestund fra div. turer. 

Jeg ender alltid med å kjøpe litt mer på salg i romjula, en fancy julekule eller to jeg ikke tok meg råd til på fullpris. Jeg bytter ut de kjipeste kulene etter hvert som vi finner fine. Vi kjøpte to nydelige enhjørninger i fjor, i år ble det en multifarget glitterkule. Har også en del hjemmelaget pynt fra 10 år med juleverksted på en tidligere jobb. Målet er å knapt se treet 😄

Anonymkode: 8a63f...fd4

• Liker 2
Skrevet

Ikke flagg, men glitter, glanspapirlenker, og, det viktigste av alt, julekurver! Skjønner ikke hvorfor folk har kuttet ut dem, det er de som gir julestemning over all annen pynt for meg. 

Anonymkode: 69a38...f04

• Hjerte 1
Skrevet

Vokst opp med flagg på treet men har droppet det selv, tenker man bare bør bruke det man selv synes er fint :) har litt tykt glitter som går i spiral, bittesmå lys, julekuler og stjerne. Vi har ikke noe å bytte i, og ganske dyr pynt så det blir brukt hvert år. Henger også på alt ungene lager i barnehagen :)

Anonymkode: adc71...89f

Skrevet

Ja, har både norske flagg, glitter og julelenker på treet. :) 

• Liker 1
Skrevet

Flagg er blodharry. Sånn Trump kunne gjort 

Anonymkode: 26033...b4a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...