AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #1 Skrevet 27. desember 2023 Hei, jeh fødte en gutt for 3 år siden. Har slitt ekstremt mye med urinlekkasje. Tisser meg ut hvis jeg hoster, nyser, reiser meg opp fra sofa for kjappt og hvis jeg spyr. Dette er så elstremt slitsomt og jeg må gå med bind hele døgnet i tillegg er det mye klær som må vaskes pga dem er uttisset.. har vært i kontakt med fastlege angående dette men det blir ikke gjort noe. Han ber meg gjøre knipeævelser, og stol på meg DET gjør jeg mye og ofte. Nå er jeg gravid igjen, og lekkasjene er mye verre og jeg er utrolig frustrert. Det ødelegger sexlivet også. Hva kan jeg egentlig gjøre? Anonymkode: 6e5a0...672
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #2 Skrevet 27. desember 2023 Blir så sint over at slike ting ikke blir tatt på alvor. Du skal ikke måtte leve slik. Ta kontakt med fysioterapeut med kompetanse på bekkenbunn. Det kan du gjøre allerede nå. Man trenger ikke henvisning fra fastlege og det inngår i frikortordningen. Sjekk at det er en fysioterapeut med driftsavtale. Etter fødsel forlanger du å bli henvist til gynekolog. Tipper du må vente noen måneder (minst 6 mnd.). Mulig du må innom urolog også. Mange som må ha en TVT operasjon, så jeg ville bedt om at dette ble vurdert. Anonymkode: a6984...4af 2
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #3 Skrevet 27. desember 2023 Www.quintet.no har liste over fysioterapeuter med kompetanse på bekkenbunn. Fastlegen din er en dust hvis han tror at alle blir bra nok av kun knipeøvelser. Mange kommer langt med det, men en del av oss trenger faktisk mer oppfølging enn "du må gjøre knipeøvelser". Anonymkode: 89ae6...b50
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #4 Skrevet 27. desember 2023 Høres ut som du trenger operasjon. Du vil få dette etter svangerskapet er over. Du kommer til å bli kvitt problemene dine Anonymkode: 1bde9...55c 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #5 Skrevet 27. desember 2023 Hypopressiv trening. Det er en norsk gruppe som har har kurs osv både på nett og man kan møtes. Fysioterapeut som er ekspert på bekkenbunn kan man også gå til. Funker ikke det må det vel bli operasjon? Sjekk hos urolog. Kanskje urinrøret har en skade? Anonymkode: 49d50...2f4
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #6 Skrevet 28. desember 2023 Støtter meg til operasjon. Jeg har samme problemet, og har en utrolig godt trent bekkenbunn ( er ikke bare noe jeg sier, jeg har vært hele mølla til fysio gyn osv så jeg VET jeg har en godt trent bekkenbunn) . Står i kø for å komme inn på gyn på sykehuset på nytt for å sette igang forberedelsene til operasjon. Baby nr 2 er 3 mnd snart og vi skal ikke ha flere barn så da kan jeg få operasjonen 😊 Irriterer meg at alle alltid sier "er jo bare å ta knipeøvelser" som om jeg er totalt idiot som ikke har forstått dette 🙄 er dessverre ikke alltid knipeøvelser hjelper, og da blir det jo sånn at vi tror vi bare må leve med det å tisse oss ut i hytt og gevær, for det er jo bare disse knipeøvelsene som hjelper.... Var bare en tilfeldighet at jeg havnet her jeg er nå, når jeg var til gyn pga endometriose for ett par år siden. Legen spurte om det var noe annet jeg lurte på når jeg først var der og jeg spurte om når jeg kunne forvente at jeg klarte å holde blæra mi igjen etter første graviditeten. Hun kunne fortelle at om jeg fremdeles tisset meg ut etter år med kmipeøvelser så var det operasjon som gjaldt, men at det dessverre ikke snakkes så mye om og det virker som om det var en aksept for at damer skulle finne seg i hva som helst etter endt svangerskap. Hadde det ikke vært for det så hadde jeg vel bare infunnet meg med at jeg bare kommer til å måtte gå med tema lady ut livet jeg og... Anonymkode: 2ee5e...960 2 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #7 Skrevet 28. desember 2023 Føler med deg! Jeg har selv hatt operasjon for å korrigere fødselsskade, bare husk at dere må være helt ferdige med barn før du gjennomfører operasjonen. Anonymkode: 151ce...4ba
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #8 Skrevet 28. desember 2023 Her om dagen tisset jeg ut en full blære halvveis på tur med hunden, det bare datt ut! ☹️ Flaks at jeg hadde svart bukse, men pinlig og kaldt er det. Lite artig. Prøver å være flink å bruke tykke bind som byttes ofte, men føler likevel jeg lukter tiss. Sexliv er selvfølgelig helt ødelagt, føler meg jo ikke spesielt tiltrekkende. Legen sier jeg må knipe mer. Barnet er 1,5 år, så føler vel egentlig at knipeskuta har seilt… Føler med deg ts! Anonymkode: 3e86e...b62
PurpleTuliip Skrevet 28. desember 2023 #9 Skrevet 28. desember 2023 Hadde bedt om å få komme til en annen lege på legekontoret og sagt at fastlegen ikke tar problemet ditt seriøst om de spør. Dette er jo helt sykt at du skal slite med i mange år! Datteren min er 16 mnd straks og jeg KAN slite med noen dråper i trusen om jeg prøver holde meg og nærmer meg do. Legen min både tilbød seg å sjekke at jeg kniper rett OG tabletter for å få hjelp. Skulle prøvde det i åtte uker før hun ville henvise meg videre ved behov.
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #10 Skrevet 28. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Her om dagen tisset jeg ut en full blære halvveis på tur med hunden, det bare datt ut! ☹️ Flaks at jeg hadde svart bukse, men pinlig og kaldt er det. Lite artig. Prøver å være flink å bruke tykke bind som byttes ofte, men føler likevel jeg lukter tiss. Sexliv er selvfølgelig helt ødelagt, føler meg jo ikke spesielt tiltrekkende. Legen sier jeg må knipe mer. Barnet er 1,5 år, så føler vel egentlig at knipeskuta har seilt… Føler med deg ts! Anonymkode: 3e86e...b62 Med mindre du har brukt feil teknikk så bør 1,5 år med kniping vise noe forbedring ja 😕 Anonymkode: 89ae6...b50
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #11 Skrevet 28. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Her om dagen tisset jeg ut en full blære halvveis på tur med hunden, det bare datt ut! ☹️ Flaks at jeg hadde svart bukse, men pinlig og kaldt er det. Lite artig. Prøver å være flink å bruke tykke bind som byttes ofte, men føler likevel jeg lukter tiss. Sexliv er selvfølgelig helt ødelagt, føler meg jo ikke spesielt tiltrekkende. Legen sier jeg må knipe mer. Barnet er 1,5 år, så føler vel egentlig at knipeskuta har seilt… Føler med deg ts! Anonymkode: 3e86e...b62 Samme her.. Noen blir bare ødelagt av å få barn, og er visst lite hjelp å få for store deler av skader som kan oppstå. Anonymkode: 00bd7...2ce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå