AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #1 Skrevet 27. desember 2023 Trenger litt hjelp til å sortere... Føler meg litt smågal. Men kjenner meg så mektig lei av at mannen driver og planlegger med alt og alle - spesielt svigers, for så å presentere det til meg som at han har planlagt noe for oss to. Så får jeg vite etterpå at det er jo en hel gjeng involvert. Og når jeg da reagerer på det, så er det jeg som er den kjipe som ikke vil være sammen med folk... Eller at han inviterer med seg svigers på ting vi to har planlagt. Si vi skal på shuffleboard som vi er glad i begge to - fra koselig date med en øl hver til full turnering med hele familien hans. Og misforstå meg rett, begge deler er jo superkoselig på hver sin måte! Men må de være involvert i alt vi gjør? Et eksempel: vi har gleda oss til å gå på skøyter i romjula. I går kom jeg hjem fra min far etter noen dager fra hverandre. Mannen sier da at i morgen skal jeg og han gå på skøyter. Jeg tenker - så koselig! Så sier han SENERE at han har avtalt med halve svigerfamilien at vi skal dit sammen, og at vi skal der det og det klokkeslettet (som ikke passer for meg). Dette skjer OFTE. Jeg føler nesten at han lyver til meg? At han egentlig vil dit med familien sin, men legger det fram som at det er en koselig date for oss to... Andre ting i samme gate er at vi to avtaler noe sammen, også inviterer han med søsken og onkelbarn uten at jeg vet om det, og vipps er hele planen endra. Anonymkode: 6a580...211 2
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #2 Skrevet 27. desember 2023 Si rett ut at du iblant vil gjøre ting helt aleine med ham. At du trenger å være kun med ham innimellom. Anonymkode: b2856...b9f 4 4
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #3 Skrevet 27. desember 2023 7 hours ago, AnonymBruker said: (...) Dette skjer OFTE. Jeg føler nesten at han lyver til meg? At han egentlig vil dit med familien sin, men legger det fram som at det er en koselig date for oss to... Anonymkode: 6a580...211 Da vet du vel allerede nok til bare å spørre om han har "invitert" andre enn deg når han foreslår ditten og datten? Anonymkode: d6a06...49a 5
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #4 Skrevet 27. desember 2023 Forstår deg så godt. Kanskje du må invitere ham på overraskelses-dater for kun dere to? Kanskje han forstår hva du mener da.. Anonymkode: 83efd...c33 2 2
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #5 Skrevet 27. desember 2023 Du kan jo innføre et standard-spørsmål hver gang dere planlegger noe "hvem skal så dit?". Og hvis han øker på etterpå, som med skøytene, så må du jo være ærlig "jeg forsto det slik at du og jeg skulle på date/ha litt kvalitetstid sammen?" Og så er det lov å si at om han allerede har mange å gå med, så vil du prioritere å gjøre noe annet. Treffe en venninne eller et ærend. Så kanskje han lærer etterhvert. Han lærer ivertfall ikke hvis du finner deg i det hver gang. Anonymkode: 6dce0...7c9 2 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #6 Skrevet 28. desember 2023 Inviter han på sexy helgetur på et hotell, og se hvor glad han blir når du har invitert 5 kompiser også.... Anonymkode: 659da...c5c
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #7 Skrevet 28. desember 2023 Høres ut som en mann som ikke trives spesielt godt med kona. Anonymkode: e7b87...d10
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #8 Skrevet 28. desember 2023 Det jeg reagerer mest på er at det virker som om det er alltid han som tar initiativ til å finne på ting? Hvorfor kan ikke du ta han med på ting? Kanskje dere har ulike forventninger til invitasjonene; han ser ikke på det som dates med kun dere, og du legger noe annet i det. Anonymkode: c0592...ea7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå