AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #1 Skrevet 27. desember 2023 Over flere måneder har en som bor i nabolaget festet hver dag og har ekstremt høy musikk. Hun har en liten hund, og når man ser hunden virker den tydelig preget og skjelver mye. Har sendt bekymringsmelding til mattilsynet, men jeg føler det haster. De har bare åpent fra 10-12. Er det noe jeg kan gjøre i dag? Anonymkode: e1c2c...970
Troyamin Skrevet 27. desember 2023 #2 Skrevet 27. desember 2023 Hvis det haster, ringer du politiet å be de ta en tur for å sjekke,men det er sjeldent de har tid. Kommer de ikke, leverer du inn en anmeldelse hos politiet med begrunnelse i brudd på lov om dyrevelferd.
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #3 Skrevet 27. desember 2023 Si at hunden er så søt og at du ønsker å passe den litt? Så får den et avbrekk fra festing og bråk, i det minste. Anonymkode: f35e1...9f8
PITTY Skrevet 27. desember 2023 #4 Skrevet 27. desember 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Over flere måneder har en som bor i nabolaget festet hver dag og har ekstremt høy musikk. Hun har en liten hund, og når man ser hunden virker den tydelig preget og skjelver mye. Har sendt bekymringsmelding til mattilsynet, men jeg føler det haster. De har bare åpent fra 10-12. Er det noe jeg kan gjøre i dag? Anonymkode: e1c2c...970 AnonymBruker skrev (1 time siden): Si at hunden er så søt og at du ønsker å passe den litt? Så får den et avbrekk fra festing og bråk, i det minste. Anonymkode: f35e1...9f8 Ja, gjør det. Den har det nok langt bedre hos deg.
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #5 Skrevet 27. desember 2023 hva med å levere hinden hos for eksempel Dyrebeskyttelsen, eller lignende tjenester? Anonymkode: 59bbf...99a
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #6 Skrevet 27. desember 2023 Den fryser ikke da? Anonymkode: eeab8...c9e
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #7 Skrevet 27. desember 2023 Jeg vet endel om de meldingene som kommer inn til Mattilsynet, og tror jeg kan si med ganske stor sikkerhet at dette ikke vil bli prioritert som en hastesak. Send inn melding gjennom Mattilsynets varslingsknapp. Sakene blir screenet der. Mattilsynet er sterkt underbemannet. Anonymkode: d6a3f...b85
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå