AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #1 Skrevet 27. desember 2023 Bare nysgjerrig hva andre gjør når man blir enige om å skaffe hverandre venninnegaver der den ene ikke gjør det og det oppdages på julaften. Nå handler julen om å gi og jeg har flere ganger gitt julegave til en venninne som noen ganger ikke har gitt til meg og har aldri blitt skuffet over det for jeg har uansett likt å gitt henne og har visst at hun ikke kom til å gi tilbake, men tenker litt mer på når man blir enige om å gi til hverandre det året det gjelder. Har et familiemedlem som jeg er god venn med og vi begge har barn som vi gir hverandre til og tidligere ga vi kun til hverandre og da spurte jeg om vi skulle gi venninnegaver i tillegg til barna for at det er litt fint at de voksne også får litt fine ting til jul selv om man har blitt mamma og da var hun enig og dermed startet vi med å gjøre det også. I år ble vi enig om å gjøre det samme, men oppdaget på julaften at hun ikke hadde noe til meg, men jeg hadde skaffet til hun og visste ikke helt om hvordan det da skulle bli fremover til jul og om man bare holder det for seg selv? Bakgrunnen til dette innlegget er at jeg har brent meg på dette før med å blakke meg på julegaver unødvendig. F.eks hadde et annet familiemedlem med 2 barn som jeg kjøpte til hvert år. Kjøpte til både henne og barna og det ble dyrt. Da jeg fikk barn håpet jeg kanskje det ble litt det samme tilbake, men hun kjøpte kun da til barnet mitt og ikke meg lenger så jeg ønsket ikke å komme i en sånn situasjon igjen og derfor spør jeg på forhånd med de jeg tenker å kjøpe til hva planen er så det ikke blir noe skuffelser inni bilde, men når planen "failer" så blir det jo ikke som man har sett for seg heller da og man havner i samme situasjon igjen😅 Anonymkode: 02a63...95d
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #2 Skrevet 27. desember 2023 Jeg hadde bare sluttet å gi. Det er tydelig at de ikke ønsker at dere voksne skal gi hverandre. Anonymkode: ab899...932 2
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #3 Skrevet 27. desember 2023 Ta en runde på egen økonomi og vurder hva du har råd til. Er det knepent, så slutt å gi gaver. Det å blakke seg på julegaver er ikke greit for hverken deg eller den som får. Ikke la deg styre av andre sine forventninger eller hva du håper på at andre skal gjøre for deg. Se på deg selv og hva du kan bidra med. Ikke hva du skulle ønske at du kunne. Neste jul, kjøp heller noe fint til deg selv, eller sett på sparekontoen, betal litt ekstra på lånet. Anonymkode: 6d5b2...1e8
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #4 Skrevet 27. desember 2023 Kjøp kun til barna. Om de spør om dere skal kjøpe til hverandre, så si nei. Jeg kjøper ikke gave til voksne folk, mye pga dette. Men også fordi det er bedre at man kjøper selv hva man måtte ønske eller trenge om det er noe. Spar heller de pengene og ikke minst alle den tiden det tar. Det er faktisk en befrielse å redusere så mye på gaveinnkjøp. Ingen som blir skuffa, ingen som skuffer meg. Massevis av tid til overs. Anonymkode: 6a7a3...a31
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå