AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #1 Skrevet 27. desember 2023 Jeg skal hente verdens søteste kattunge i dag på 5 mnd. Skal kjøpe bl.a mat og kattesand om en stund. Har Europris bra kattemat som er egnet til kattunge? En kan kjøpe mat rimeligere enn på dyreforretninger. Men samtidig skal det selvsagt være god kvalitet. Anonymkode: 69698...dc7
Tabris Skrevet 27. desember 2023 #2 Skrevet 27. desember 2023 Nei, jeg ville styrt unna kattemat på Europris og i dagligvarebutikker. De er som regel av dårlig kvalitet. Kjøp kattemat fra dyrebutikker, de har stort utvalg og ikke alle er like dyre. Pris henger også sammen med innhold. Billig kattemat inneholder mye fyllstoffer (grunnen til at de kan ha lave priser) og dermed må katten spise mer for å bli mett (og vil da også ha mer avføring). Så selv om posen koster mindre så kan du ofte ende opp med at du mp kjøpe oftere for katten spiser mer enn den gjør av kvalitetsfor. Så det er ikke alltid det er så mye billigere likevel. 2 2
Topsi Skrevet 27. desember 2023 #3 Skrevet 27. desember 2023 Billig for kan gi helseproblemer, særlig kan steriliserte katter få nyrep4oblemer av billig for. Det beste er dyrebutikk 3
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #4 Skrevet 27. desember 2023 Takk for svar. Da blir det mat på dyrebutikken.😊😊 Anonymkode: 69698...dc7 5
SnuskeLuska Skrevet 27. desember 2023 #5 Skrevet 27. desember 2023 Det eneste jeg kjøper til katten fra europris er kattesand. Katter er rene kjøtteter og kan ikke ta til seg næring fra karbohydrater som er det planter, korn og frø i hovedsak består av. Kattemat fra europris eller matbutikk er nødrasjoner om jeg går tom eller noe annet uventet skjer. Billig kattemat er billig fordi de ikke bruker kvalitetsingredienser og kattematen fra europris som virker som deres premium merke, etter hva jeg kan finne (og som skryter av at de inneholder supermye kylling!!) har et kyllinginhold på hele 14% - like mye som dets i hold av tørkede erter. I tillegg til at de stapper inn ordet "superfood" hva nå enn det måtte bety - som igjen kun er plantebaserte ingredienser som katten ikke har noe behov for. Det er bare villedende ordbruk som reklame. De har heller ikke listet opp sitt vitamin- eller mineralinhold. Dra innom en dyrebutikk eller spør dyrlegen din hva de anbefaler er mitt tips.
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #6 Skrevet 27. desember 2023 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Jeg skal hente verdens søteste kattunge i dag på 5 mnd. Skal kjøpe bl.a mat og kattesand om en stund. Har Europris bra kattemat som er egnet til kattunge? En kan kjøpe mat rimeligere enn på dyreforretninger. Men samtidig skal det selvsagt være god kvalitet. Anonymkode: 69698...dc7 Gir ikke mine hunder og katter mat fra europris. Heller ikke kattesand eller godbiter derfra. Maten er ikke like bra som kvalitetsfor, og kattesanda funker kun til å ha i foten til strandparasollen for å slippe å fylle den med sand. Styr unna alt fra europris! Kjøp skikkelig kvalitetsfor og skikkelig sand. Evercleen sand er veldig bra. Både mat og sand kan handles på nett og fås fraktfritt levert på døra etter få dager. Hvis du skal ha katt, hvorfor har du ikke allerede satt deg inn i hvilket for og sand som er bra? Hvorfor skal du på europris og kjøpe det? Slikt har man gjerne i hus i goood tid FØR man henter dyret. Om det er planlagt på en ordentlig måte. Husk vaksine, chip, forsikring og kastrering! Katter er IKKE gratis. Anonymkode: e58c9...c23
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #7 Skrevet 27. desember 2023 Tabris skrev (48 minutter siden): Nei, jeg ville styrt unna kattemat på Europris og i dagligvarebutikker. De er som regel av dårlig kvalitet. Kjøp kattemat fra dyrebutikker, de har stort utvalg og ikke alle er like dyre. Pris henger også sammen med innhold. Billig kattemat inneholder mye fyllstoffer (grunnen til at de kan ha lave priser) og dermed må katten spise mer for å bli mett (og vil da også ha mer avføring). Så selv om posen koster mindre så kan du ofte ende opp med at du mp kjøpe oftere for katten spiser mer enn den gjør av kvalitetsfor. Så det er ikke alltid det er så mye billigere likevel. Artig skrevet, for du har et poeng - men for vår ene katt var det en annen grunn enn fyllstoffer. Hun spiste nemlig kun mat fra Europris. Satte jeg frem det deiligste kvalitetsfor, og jeg prøvde ulike varianter og smaker, så ble det knapt luktet på på. Hun døde for noen år siden, så jeg husker ikke merket Europris fører, og jeg mener det var biffsmak eller noe i den dur, som var det eneste hun spiste. Hun var generelt småspist, liten og slank katt, med fin pels, fine tenner og fin helse. For henne funket det foret bra. Om det ble mer avføring, vet jeg ikke, men til sammenligning av mine andre katter (som fikk tilbudt og spiste kvalitetsfor), så var det ingen forskjell. Men, sett mine andre katter til sammenligning, så bruker jeg mye mer penger på for til dem, enn jeg brukte på henne. Så du har et poeng, men det stemmer ikke alltid. Det lureste er å fortsette med maten katten er vant til når du får den, og så heller blande inn litt og litt av maten du ønsker å gi den. Det kan være hardt for magen å bytte for brått. Anonymkode: 7e55e...c9d
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #8 Skrevet 27. desember 2023 Kjøp mat til katten hos dyrebutikk/dyrlegen 👍 viktig å gi dyret mat i god kvalitet. Anonymkode: 87405...f34
Tabris Skrevet 27. desember 2023 #9 Skrevet 27. desember 2023 4 minutter siden, AnonymBruker said: Artig skrevet, for du har et poeng - men for vår ene katt var det en annen grunn enn fyllstoffer. Hun spiste nemlig kun mat fra Europris. Satte jeg frem det deiligste kvalitetsfor, og jeg prøvde ulike varianter og smaker, så ble det knapt luktet på på. Hun døde for noen år siden, så jeg husker ikke merket Europris fører, og jeg mener det var biffsmak eller noe i den dur, som var det eneste hun spiste. Hun var generelt småspist, liten og slank katt, med fin pels, fine tenner og fin helse. For henne funket det foret bra. Om det ble mer avføring, vet jeg ikke, men til sammenligning av mine andre katter (som fikk tilbudt og spiste kvalitetsfor), så var det ingen forskjell. Men, sett mine andre katter til sammenligning, så bruker jeg mye mer penger på for til dem, enn jeg brukte på henne. Så du har et poeng, men det stemmer ikke alltid. Det lureste er å fortsette med maten katten er vant til når du får den, og så heller blande inn litt og litt av maten du ønsker å gi den. Det kan være hardt for magen å bytte for brått. Anonymkode: 7e55e...c9d Ja, jeg kjenner det igjen. Vår katt får tørrfor fra dyrebutikk, men våtfor vil han helst ha billig Whiskas fra dagligvarebutikken. Har forsøkt å kjøpe kvalitets-våtfor fra dyrebutikk, men han vil som regel ikke ha. 😅
Hurrahei Skrevet 27. desember 2023 #10 Skrevet 27. desember 2023 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Gir ikke mine hunder og katter mat fra europris. Heller ikke kattesand eller godbiter derfra. Maten er ikke like bra som kvalitetsfor, og kattesanda funker kun til å ha i foten til strandparasollen for å slippe å fylle den med sand. Styr unna alt fra europris! Kjøp skikkelig kvalitetsfor og skikkelig sand. Evercleen sand er veldig bra. Både mat og sand kan handles på nett og fås fraktfritt levert på døra etter få dager. Hvis du skal ha katt, hvorfor har du ikke allerede satt deg inn i hvilket for og sand som er bra? Hvorfor skal du på europris og kjøpe det? Slikt har man gjerne i hus i goood tid FØR man henter dyret. Om det er planlagt på en ordentlig måte. Husk vaksine, chip, forsikring og kastrering! Katter er IKKE gratis. Anonymkode: e58c9...c23 Kattesand fra Europris kan du absolutt kjøpe! De selger Ever Clean, en av de bedre typene av kattesand. Den er noe rimeligere på Europris enn på dyrebutikken. 1
Tabris Skrevet 27. desember 2023 #11 Skrevet 27. desember 2023 37 minutter siden, AnonymBruker said: Gir ikke mine hunder og katter mat fra europris. Heller ikke kattesand eller godbiter derfra. Maten er ikke like bra som kvalitetsfor, og kattesanda funker kun til å ha i foten til strandparasollen for å slippe å fylle den med sand. Styr unna alt fra europris! Kjøp skikkelig kvalitetsfor og skikkelig sand. Evercleen sand er veldig bra. Både mat og sand kan handles på nett og fås fraktfritt levert på døra etter få dager. Anonymkode: e58c9...c23 Jeg kjøper gjerne godbiter og tygg fra Europris. Griseører er griseører, tenker jeg, enten de kommer fra Europris eller dyrebutikk.
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #12 Skrevet 27. desember 2023 Tabris skrev (11 minutter siden): Ja, jeg kjenner det igjen. Vår katt får tørrfor fra dyrebutikk, men våtfor vil han helst ha billig Whiskas fra dagligvarebutikken. Har forsøkt å kjøpe kvalitets-våtfor fra dyrebutikk, men han vil som regel ikke ha. 😅 De går etter smak og ikke kvalitet, det skal være sikkert og visst 😄 Anonymkode: 7e55e...c9d
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #13 Skrevet 27. desember 2023 Mye sukker i hundemat (sikkert kattemat) man kjøper i dagligvare og sikkert Europris. Det vil eventuelt få konsekvenser for tenner og sykdom i senere år. Jeg kjøpte hundemat i matvarebutikk tidligere, da denne var mest populær. Helt til jeg ble opplyst av dyrebutikken og veterinær.. Anonymkode: a723d...520
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #14 Skrevet 27. desember 2023 Tabris skrev (28 minutter siden): Jeg kjøper gjerne godbiter og tygg fra Europris. Griseører er griseører, tenker jeg, enten de kommer fra Europris eller dyrebutikk. Griseørene og andre tyggebein derfra har såvidt meg bekjent flere ganger blitt tilbakekalt som følge av at dyr har fått nyresvikt av det. Det er gjerne ikke norsk-produserte ører heller, men gjerne importerte, som kan inneholde blant annet salmonella. Så nei, griseører er ikke griseører. Anonymkode: e58c9...c23 2
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #15 Skrevet 27. desember 2023 Kjøper kornfri kattemat hos zooplus. På europris kjøper jeg kattesand. Anonymkode: f8b5e...3e8
Tabris Skrevet 27. desember 2023 #16 Skrevet 27. desember 2023 4 minutter siden, AnonymBruker said: Griseørene og andre tyggebein derfra har såvidt meg bekjent flere ganger blitt tilbakekalt som følge av at dyr har fått nyresvikt av det. Det er gjerne ikke norsk-produserte ører heller, men gjerne importerte, som kan inneholde blant annet salmonella. Så nei, griseører er ikke griseører. Anonymkode: e58c9...c23 Takk for tips, skal følge litt med på det.
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #17 Skrevet 27. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvis du skal ha katt, hvorfor har du ikke allerede satt deg inn i hvilket for og sand som er bra? Hvorfor skal du på europris og kjøpe det? Slikt har man gjerne i hus i goood tid FØR man henter dyret. Om det er planlagt på en ordentlig måte. Husk vaksine, chip, forsikring og kastrering! Katter er IKKE gratis. Anonymkode: e58c9...c23 Ts her. Nei, jeg må absolutt ikke handle kattemat på Europris. Det var bare en mulighet dersom de hadde noe bra mat, så da sjekket jeg det enkelt her. 😉 Anonymkode: 69698...dc7
Melus Skrevet 27. desember 2023 #18 Skrevet 27. desember 2023 Jeg vil bare tipse om denne kattesanden, den er virkelig helt fantastisk. Det lukter ingenting! Jeg har prøvd mange forskjellige og dette er en desidert beste. Den varer også veldig lenge fordi man slipper å bytte ut all sanden, slik man ofte må med de billige variantene. Kjøper den på Musti. 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #19 Skrevet 27. desember 2023 Rusta har god sand og kvalitetsmat til katter, som er MYE billigere enn f. eks Musti. Men kjøper råforet på Musti. Anonymkode: cdf97...947
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #20 Skrevet 27. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg skal hente verdens søteste kattunge i dag på 5 mnd. Skal kjøpe bl.a mat og kattesand om en stund. Har Europris bra kattemat som er egnet til kattunge? En kan kjøpe mat rimeligere enn på dyreforretninger. Men samtidig skal det selvsagt være god kvalitet. Anonymkode: 69698...dc7 Vi bruker kattesanden til Europris, men maten kjøper vi hos veterinær eventuelt dyrebutikk, Anonymkode: 3c534...87b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå