Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, 

Min mor er helsepersonell og har vært i nærkontakt med en pasient som er MRSA-smittet. Hun venter nå på prøvesvar fra arbeidsgiver om hun kan være smittet (prøve tatt for over en uke siden). Greia er at jeg føler hun tar så utrolig lett på det. De skal komme hit og bo her i tre dager og jeg har i utgangspunktet sagt at jeg ønsker at hun får svar på prøvene FØR de kommer. Hun kontrer med at ingen av de som til nå har fått prøvesvarene tilbake har vært positive og at «hun skal leve som normalt og går på jobb osv». 

Jeg har termin om litt under en mnd og av det jeg klarer å finne av informasjon på nett så kan jeg risikere å måtte føde på isolat hvis jeg får påvist mrsa. Jeg har åpenbart ingen ønske om det i tillegg til at jeg selvfølgelig bekymrer meg for evt komplikasjoner for meg og barnet.

Min mor har satt seg i bilen og er på vei og jeg kjenner at jeg koker. Er jeg hysterisk? Skjønner at man kan møte personer som er mrsa-positive hver eneste dag uten å være klar over det, men..

Anonymkode: 12c9b...f36

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke åpnet døra. Evt reis bort selv. Jeg har også termin om en måned og du skal ha fokus på deg og baby, ikke din mor. 

Anonymkode: 61d17...3e4

• Liker 1
Skrevet

Da låser du døra og sier beklager. 

Anonymkode: d02a1...64a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg hadde ikke åpnet døra. Evt reis bort selv. Jeg har også termin om en måned og du skal ha fokus på deg og baby, ikke din mor. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da låser du døra og sier beklager. 

Takk. Dere har rett. Ringte og ga tydelig beskjed om at det ikke er ønskelig med besøk før prøven er kommet tilbake, så det er status nå. Er oppriktig lei meg over at min egen mor ikke ser min side av saken her og bortforklarer/bagatelliserer situasjonen.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Bra du ringte å fikk stoppet henne. 
Hadde gjort akkurat det samme. Unødvendig at du skal gå med en sånn bekymring nå. 

Anonymkode: 66d6d...4b6

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Takk. Dere har rett. Ringte og ga tydelig beskjed om at det ikke er ønskelig med besøk før prøven er kommet tilbake, så det er status nå. Er oppriktig lei meg over at min egen mor ikke ser min side av saken her og bortforklarer/bagatelliserer situasjonen.

Så bra at du sto opp for deg selv. Prøv å ikke bli lei deg, dette er din mors problem. 

• Liker 2
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Det handler faktisk om liv og helse. Ikke ditt engang, men et ufødt barn sitt. Om ikke du føler det er riktig å gjøre det for deg, for det er din mamma, tenk at du gjør det for babyen :) 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...