Gå til innhold

Skal feire nyttår med foreldre. De vet ikke at jeg er gravid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så.. jeg vil ikke fortelle foreldre mine at jeg er gravid enda. Samboer synes jeg skal vente til februar med å fortelle dem.

Hvordan forklarer jeg at jeg ikke kan drikke når jeg bestandig tar i alle fall et glass?

Hvorfor skal jeg plutselig finne på å feire nyttår alene hjemme når jeg alltid har feiret sammen med dem? De vet jo at jeg ikke har noe annet eller noen andre å feire sammen med.

Vet ikke hvordan jeg skal komme gjennom dette uten å fortelle dem. De kommer til å bli helt knust hvis jeg mister. Tror ikke min mor tåler flere motbakker.

Anonymkode: 4c0af...7f1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke si at du har blitt syk og ikke vil smitte de? Det går jo så utrolig mye rart nå. 

Anonymkode: 0c970...58c

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Fortell at du er gravid. Herregud.

Anonymkode: 13920...f9e

• Liker 10
Skrevet

Kjør til og fra, si du har fått nok alkohol i jula og er lei, si du ikke er  helt i form og holder deg til brus.

Anonymkode: d990b...79d

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fortell at du er gravid. Herregud.

Ikke alle vil fortelle tidlig, meg selv inkludert (10 uker på vei). Folk er forskjellige, du vet ikke hva verken TS eller hennes mor har opplevd. 

Anonymkode: d990b...79d

• Liker 5
  • Nyttig 6
Skrevet

Er vel vanlig å fortelle foreldre og svigerforeldre om graviditet tidlig? Hvorfor gjør du det vanskelig for deg selv? Tenk så flott nyttårsgave til blivende besteforeldre 🙂

Anonymkode: dd074...4c9

• Liker 3
Skrevet

Hvis du ikke vil fortelle, så si du har fått omgangssyken samme dag. Masse som går for tiden 

Anonymkode: 37202...9de

• Liker 1
Skrevet

Gratulerer 🥰 du trenger ikke å si noe.hvis de spør kan du si at du tester ut hvite måneder? Kan hende de begynner å lure men gjør det noe da? Vil tro det ene glasset du takker nei til ikke vil oppta oppmerksomheten hele kvelden. Ikke bli hjemme pga det… bare kos deg ❤️

Anonymkode: da17f...2d2

• Nyttig 2
Skrevet

Jeg tok med meg alkoholfri øl/vin og byttet når de ikke fulgte med😄funka som ei kule, de hadde ingen mistanker. Jeg ville heller ikke si det tidlig da jeg har mistet relativt sent (10-12 uker) flere ganger, og ikke ønsker å involvere andre enn mannen min i akkurat det. 

Anonymkode: 3b9f1...09e

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet

Si at du er fyllesyk etter en fest kvelden før, og det ikke frister

Anonymkode: d1787...94b

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er vel vanlig å fortelle foreldre og svigerforeldre om graviditet tidlig? Hvorfor gjør du det vanskelig for deg selv? Tenk så flott nyttårsgave til blivende besteforeldre 🙂

Vanlig?! Herregud, det kan være mange grunner til at man ønsker å vente med å fortelle. Et eksempel for å realitetsorientere deg på hvordan enkeltes prøverhistorikk kan være: gjentatte MA/SA før uke 12. Ikke alle som ønsker å involvere de nærmeste i en sånn berg-og dalbane. 

Anonymkode: 02bcd...e88

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Si at du går på antibiotikakur for en infeksjon i en tann eller liknende, kan ikke drikke alkohol da.

Anonymkode: 7267c...c5e

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Si at du går på antibiotikakur for en infeksjon i en tann eller liknende, kan ikke drikke alkohol da.

Anonymkode: 7267c...c5e

Man kan drikke alkohol under de aller fleste antibiotikakurer, så det er en dårlig unnskyldning som lett gjennomskues. 

Anonymkode: 6ce6f...ab5

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Vanlig?! Herregud, det kan være mange grunner til at man ønsker å vente med å fortelle. Et eksempel for å realitetsorientere deg på hvordan enkeltes prøverhistorikk kan være: gjentatte MA/SA før uke 12. Ikke alle som ønsker å involvere de nærmeste i en sånn berg-og dalbane. 

Anonymkode: 02bcd...e88

TS sier ingenting om at det er tilfelle. Jeg går ikke ut fra slike antakelser når jeg svarer. De fleste syns også det er godt med omsorg fra nærmeste familie om det går galt. Men for min del må hun selvfølgelig gjøre som hun vil, og finne på en løgn om nødvendig 🙂

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hadde fortalt dem, skulle det i verste fall gå feil vei vil du nok trenge moren din sin støtte. Hvor langt er du på vei? Kun 5% sjanse for å miste når hjertet har begynt å slå rundt 6/7 uker❤️

Dersom du absolutt ikke vil si det hadde jeg løyet og sagt jeg var syk alternativt sagt du var syk allerede nå og så på nyttår sagt du tar pencilin og ikke kan drikke

Endret av seilavi
Skrevet

"I år er nyttårsforsettet mitt å ta en hvit måned, og den starter i dag - føler det er juks å starte den hvite måneden med hangover etter nyttårsaften altså! Dette blir bra for kroppen! Kommer til å ta en grønnsaksdetox i morgen også!" Husk å virke litt nyfrelst. 

• Liker 4
Skrevet

Løgn kommer til å bli gjennomskuet, så det er bare tull. Enten sier du bare nei takk uten forklaring eller så later du som du drikker. Ingen mulighet for å kjøre bil?

• Nyttig 2
Skrevet

Må du alltid feire nyttår med mamma og pappa? Kan du ikke si at du skal et annet sted?

Anonymkode: 7e64b...e3c

• Liker 1
Skrevet
seilavi skrev (1 minutt siden):

Hadde fortalt dem, skulle det i verste fall gå feil vei vil du nok trenge moren din sin støtte. Hvor langt er du på vei? Kun 5% sjanse for å miste når hjertet har begynt å slå rundt 6/7 uker❤️

Ja men det krever jo at man VET at hjertet har begynt å slå, det er de færreste som har vært på UL i uke 6. Hvis du IKKE vet at hjertet har begynt å slå er sjansen 13,5%.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Det går jo an å si at dere prøver å få barn, og at du derfor vil la vær å drikke alkohol for sikkerhets skyld

Anonymkode: a8ac8...9c8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...