Gå til innhold

Tips til utenlandsferie strand+by med ungdommer som ikke er alt for dyrt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er sjelden på utenlandsferie annet enn Sverige og Danmark. Har ikke sånn kjempemye penger å bruke på ferie, men skal nok klare å hoste opp noe. 
Har tenkte at til sommeren tar vi en tur et sted hvor vi kan kose oss en ukes tid. Har to ungdommer som ønsker seg både strand og by. Jeg ønsker meg koselige butikker og å slippe å lage mat. 

Er det noen reisevandte her som kan komme med noen tips.

Anonymkode: 3ba66...e82

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gdansk. Kort vei til Sopot med strand. Det er ihvertfall et rimelig alternativ. Det er også fine strender utenfor Riga. 

Anonymkode: d24a8...9ab

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi er sjelden på utenlandsferie annet enn Sverige og Danmark. Har ikke sånn kjempemye penger å bruke på ferie, men skal nok klare å hoste opp noe. 
Har tenkte at til sommeren tar vi en tur et sted hvor vi kan kose oss en ukes tid. Har to ungdommer som ønsker seg både strand og by. Jeg ønsker meg koselige butikker og å slippe å lage mat. 

Er det noen reisevandte her som kan komme med noen tips.

Vet ikke hvor dyrt/billig det er, men Den Haag i Nederland har veldig fine strandområder, kun en trikketur ifra sentrum. Og i Nederland er det kort vei hvis dere en dag har lyst til å se noe annet enn Den Haag. Amsterdam for eks er under 1 time unna med tog.

Skrevet

Fly til Nice, ta toget til Antibes og bo på La cle de la porte i gamlebyen. Svensk dame som driver bed&breakfast. 

Anonymkode: edb89...8b0

Skrevet

Lubeck og Travemunde

Anonymkode: c8e20...a8c

Skrevet

Barcelona. Når du sier at du skal nok klare å hoste opp noe, hva mener du med det? Det er stor forskjell i å hoste opp 10 000kr og 50 000kr. Er dere 2 voksne og 2 ungdommer eller 1 voksen?  Det har blitt dyrt overalt og hvor stort budsjettet deres er har alt å si.

Anonymkode: fc190...a14

• Liker 1
Skrevet

Bulgaria er billig

Anonymkode: 42314...d2b

Skrevet

Barcelona er nok det beste eksemplet på by og strand i ett som ikke er sinnsykt dyrt, men billig er det heller ikke. 

Anonymkode: 1f2e0...288

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Barcelona. Når du sier at du skal nok klare å hoste opp noe, hva mener du med det? Det er stor forskjell i å hoste opp 10 000kr og 50 000kr. Er dere 2 voksne og 2 ungdommer eller 1 voksen?  Det har blitt dyrt overalt og hvor stort budsjettet deres er har alt å si.

Anonymkode: fc190...a14

Ja, skjønner jeg var litt upresis der. 
Vi er 2 voksne og 2 ungdommer. Budsjettet er ikke over 30 000, så det er mulig jeg ønsker det umulige 

Skrevet

Var nylig i Valencia og kan bare forstille meg hvordan det er der om sommeren. Perfekt! Men billig, deet vet jeg ikke helt.

Malaga er nevnt.

Hvis en jekker ned standarden for by, så kan charter til Palma være et godt alternativ. Altså på Mallorca. Mye fint å se der.

Hvis det må være storby, så blir prisen litt deretter. Dersom det holder med en gamleby eller et sentrum med diverse tilbud, så er utvalget en god del større. 

Anonymkode: 2352b...173

• Liker 1
Skrevet

Badebyene langs kysten i Belgia.  Nederland; Harlem eller Scheweningen.

Anonymkode: c8e20...a8c

Skrevet

Med et budsjett på 30 000, så kan Albania være et godt alternativ. Durres er forholdsvis stor i seg selv (200 000), g det er ikke langt til Tirana heller. Fine strender og lave priser.

• Liker 1
Skrevet

Dere som skriver om Polen, Nederland og Belgia. Der kan det jo være kjølig, regn og drittvær om sommeren. Hjelper ikke at det er strand da. Kan like gjerne bli i Norge hvis det er strand man ser etter. Nei, man må til Middelhavet eller rundt der for å sikre seg sol og varme. Vi var i Alcudia på Mallorca i fjor, bodde på hotell rett utenfor gamlebyen. Veldig koselig, fin strand og fin gammel by. Men veldig dyrt da. Mulig å få noe billigere overnatting der også sikkert som airbnb kanskje.

Anonymkode: 91423...ed0

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.12.2023 den 13.35):

Ja! Det er dessuten kun en kort togtur til Balatonsjøen, der er det skikkelig strand. 

Anonymkode: dccbf...2e5

Skrevet
LilleMy skrev (På 28.12.2023 den 9.39):

Split, Kroatia 

Veldig fint, men jeg vil ikke si at Split er en skikkelig storby. Og jeg tror ikke budsjettet på 30k holder til fire personer. Jeg var der i sommer, og prisene er på norsk nivå. Man må også regne med 4500-5000 kr per pers t/r i flybilletter i sommerferien, og da er budsjettet nesten brukt opp bare der. 

Anonymkode: dccbf...2e5

Skrevet

Sopot er fint 👍

Anonymkode: ce76e...d73

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...