Gå til innhold

Spare til tantebarn og fadderbarn, hvor mye?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenkte å sette av en sum årlig til mine tantebarn og fadderbarn, som blir til en fin gave til konfirmasjonen deres. Fordi jeg ikke alltid kommer på/har anledning til å gi en gave, så tenker jeg jeg «allerede hat gitt» med denne sparingen. Men hvor mye bør jeg sette av i året til hver av dem?

Anonymkode: 14ec7...570

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

100 til hver i mnd feks

Anonymkode: 74b1a...1af

Skrevet

Spørs jo helt hvor god råd du har og hvor mange tantebarn/fadderbarn du har. Er det 10 år til konfirmasjon og du sparer 100 kr i mnd, så er det 12.000 om 10 år + renter.

Anonymkode: af37c...5c7

Skrevet

Jeg har spart 100,- kr i mnd til mine tantebarn som jeg også er fadder til. 

Skal i konfirmasjon til førstemann nå til våren, og siden jeg har spart i fond får han hele 25 000,- av meg. Blir ikke jeg yndlingstanta da, så vet ikke jeg 😁

Han får ikke pengene inn på konto da, har en avtale med min søster om at de står i fond til han skal kjøre opp, så kan de gå til førerkort. 

Selv ville han nok helst disponert de selv 😉

Anonymkode: ac089...a33

Skrevet

Hvor mye skal du gi da? Det er jo et greit mattestykke om du bare vet hvor mye du skal gi og hvor lang tid du har på å spare det opp 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 9bf6e...f18

Skrevet

Hadde jeg spart 100kr måneden per nevø/niese så hadde jeg vært nødt til å spare 900 kr i måneden i flere år allerede og gått opp til 1100 innen sommeren. 

Så du må se selv hva økonomien tåler.

Anonymkode: 81de9...8db

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...