Gå til innhold

Redd for utbrenthet.. når sier kroppen ifra?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kan ikke sette ord på hva det er, men er nok en blanding av skilsmissen og det økonomiske. Følelse av nedstemthet og at jeg ikke er god nok. Surrer bort penger som forsvinner på no time.  Jeg har to barn jeg prøver å gjøre alt for, det tror jeg at jeg gjøre også❤️ Men føler bare på en dårlig samvittighet, har ikke bil og må bussen rundt. Gå overalt og planlegge butikkturer, er så tungt i lengden. Jeg fikk mindre utbetalt i desember som har gjort til at jeg har tenkt og fundert på hvordan jeg skal få hjulene til å gå rundt helt frem til 14 januar. Jeg har fast jobb, men med trekk i mnd. Jeg leier og vil så inderlig alt skal funke. Jeg vil gjerne ha en mann i mitt liv, ha et hus med han og mine barn/hans, drømmen er jo ikke å være alene i alt dette. Har så kort lunte for tiden og må tvinge meg selv til å gå på jobb, det er nærmest en kamp. Tar meg sammen og smiler, foreldrene mine vet heller ingenting.

Skal ha noen alene dager nå fremover og vurderer å bare slappe helt av. Er barnefri også. Noen som kan komme med noen enkle gode tips så ikke dette blir verre? Er 35 ❤

Anonymkode: 11f71...828

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må først og fremst slutte surre rundt penger når det gjør deg så stresset. 

Anonymkode: 41d4e...05e

Skrevet

Tror nok ikke helt at utbrenthet er rette betegnelsen for hva du sliter med. 

Men du har nok en vei å gå mellom situasjon du er i nå og livet du ønsker det - det er ikke uoppnåelig men det er en vei å gå. 

For det første er det endel konkrete ting du kan ta tak i ; 

- økonomien, her må du selv gjøre jobben. Det er kun du som kan stoppe det dårlige mønstret du er inne i. Det positive er at du kan stoppe det nå, med en gang, i dag. Videre må du fokuserer på og bruke alle ledige midler til å dekke gjeld som har oppstått samt bygge en buffer.

Når gjelden er borte kan du fokusere på å legge av penger til en billig bruksbil. 

Bil er en luksus du ikke har råd til pr i dag, i stedefor og dvelle på det så må du aksepterer at det blir offentlig transport fremover. Fokuser på hvor mye penger du faktisk slipper å bruke nå som du ikke har bil - 2-5 000 kr i mnd spart!

- punk 2 blir ditt eget mind set. 

Drømmen om mann i ditt liv, hus og a4. Den er ikke uoppnåelig som sagt men kanskje det er lurt å fokusere på seg selv og "sitt" før man veder blikket ut? 

Hovedmålet for det og barna må være at dere har det og får det bra i situasjonen. Hva som kommer av mann/barn i fremtiden får komme når tiden er klar for det.

- punkt 3 

Vær ærlig med de rundt deg, søk omså profesjonel hjelp hos psykolog for og ordne opp med deg selv. 

Gi det 3- 4 år hvor du jobber med deg selv og "ditt" så skal du se at du er langt nærmere a4 drømmen en du vil være om du forsetter i dette sporet! Lykke til!

Anonymkode: bdc8b...3a4

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Begynn med økonomien. Det ga meg en kjempeboost å mestre det økonomiske når jeg ble skilt. Jobber i lavtlønnsyrke og har tre barn, men får det til allikevel. Kutter først ned på meg, tror ikke barna merker noe. Sykler til jobb (har riktignok bil), spiser havregrøt til frokost, sjekker renter og forsikring, kjøper brukt. Har ikke "småkjøp" som kaffe ute, mat osv. Ukeshandler. Om du får orden på disse tingene, blir det lettere å håndtere økonomien fremover. 

Anonymkode: ae275...332

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Før alt annet som skal tas tak i ( gode råd over her ) få 100 prosent kontroll på økonomi.

Søvn❤️

Hele livet er lettere når man har hvilt, fått nok hvile og søvn. Utfordringer blir automatisk lettere, jeg vet at mange vet dette, men det er ikke alle som unner seg tilstrekkelig tid til søvn og hvile.🌸

Anonymkode: e7bfd...522

• Liker 1
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...