Gå til innhold

Sex i forhold, hva er viktigst; kvantitet eller kvalitet?

Kvantitet eller kvalitet, hva er viktigst når det gjelder sex i et forhold.   

47 stemmer

1. 1. Hvis du måte velge et av alternativene nedenfor, Hvilket hadde du valgt

• Kjip sex hver dag
      3
    • Helt grei sex hver uke
      12
    • Bra sex annenhver uke
      17
    • Helt sykt fantastisk sex en gang i måneden
      15

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg lurer litt på hva brukere av KG (og da litt folk flest) prioriterer når det gjelder sex i et forhold. 

Er det kvalitet eller kvantitet. 

Har prøvd å lage en spørreundersøkelse. Vet at problemstillingen i spørreundersøkelsen er oppkonstruert, er i virkeligheten ikke sånn at man direkte kan velge mellom å ha kjip sex ofte eller fantastisk sex sjelden i et forhold. Men prøv å ikke irritere dere over dette, men svar hva dere hadde valgt hvis dette faktisk var et reelt svar. 

I tråden syns jeg alt som folk finner relevant er innenfor trådens tema, så skriv noe hvis dere har noe å skrive. 

Endret av Fremmed fugl
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er en feil ved spørreundersøkelsen. Fikk ikke lov til å svare med mindre jeg utgav meg for å være kvinne OG mann...

Anonymkode: 48e4c...3f0

• Liker 1
Skrevet

Ingen av delene, siden jeg foretrekker fantastisk bra sex hver dag. ;)

En gang i måneden er uansett altfor lite for min del. Er kvinne. :)

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Er en feil ved spørreundersøkelsen. Fikk ikke lov til å svare med mindre jeg utgav meg for å være kvinne OG mann...

Takk for tilbake melding. Jeg trodde man kunde få. Det å fungere som jeg gjorde det. Er på vei til jobb, men skal se om klarer å rydde opp i feilen. Takk igjen. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hvis dette var de eneste alternativene vet jeg rett og slett ikke hva jeg ville valgt… jeg tror uansett hvilket av disse alternativene jeg hadd valgt så hadde det kjentes kjipt ut over tid.

«Helt sykt fantastisk sex flere ganger i uka» ønsker jeg som normalen i mine forhold og det har vært normalen i mitt nåværende (vært sammen i over 10 år). Selvfølgelig er det perioder hvor både hyppighet og kvalitet blir påvirket av et eller annet og det går helt fint, men normalen bør være god sex ofte. 

Endret av Frkego
  • Liker 1
Skrevet

Hadde krysset kjip sex hver dag for kvinner av de valgene om undersøkelsen hadde virket. Men alle valgene høres ut som fryktelige forhold..

Anonymkode: ffa9a...3dc

Skrevet

Et fett egentlig. Som Stalin sa: "Kvantiet har en kvalitet i seg selv."

• Liker 1
Skrevet
Fremmed fugl skrev (43 minutter siden):

Takk for tilbake melding. Jeg trodde man kunde få. Det å fungere som jeg gjorde det. Er på vei til jobb, men skal se om klarer å rydde opp i feilen. Takk igjen. 

Har endret det til et kjønnsneutralt spørsmål. 

Skrevet
Frkego skrev (34 minutter siden):

Hvis dette var de eneste alternativene vet jeg rett og slett ikke hva jeg ville valgt… jeg tror uansett hvilket av disse alternativene jeg hadd valgt så hadde det kjentes kjipt ut over tid.

«Helt sykt fantastisk sex flere ganger i uka» ønsker jeg som normalen i mine forhold og det har vært normalen i mitt nåværende (vært sammen i over 10 år). Selvfølgelig er det perioder hvor både hyppighet og kvalitet blir påvirket av et eller annet og det går helt fint, men normalen bør være god sex ofte. 

Ja, "alle" hadde vel ønsket sykt fantastisk sex ofte... 

Men er en grunn som du kanskje skjønner hvorfor jeg stiller spørsmålet. Da folk faktisk kan havne i situasjoner der dem bør gjøre slike prioriteringer. 

Et eksempel kan være en situasjon som kan utvikle seg til kjip pliktsex hvis partneren som har lyst oftest i forhold med tydelig forskjell, prøver seg hele tiden som den har lyst. 

Et annet kan være en lengre periode med avstandsforhold. 

Og så videre. Så, ja som jeg skrev i HI så er spørsmålet noe oppkonstruert, men kan faktisk være et relevant valg. 

Personlig hadde jeg valgt kvalitet (som i min subjektive definisjon handler om hvordan min partner har det) fremfor kvantitet. 

Skrevet
Fremmed fugl skrev (4 minutter siden):

Ja, "alle" hadde vel ønsket sykt fantastisk sex ofte... 

Men er en grunn som du kanskje skjønner hvorfor jeg stiller spørsmålet. Da folk faktisk kan havne i situasjoner der dem bør gjøre slike prioriteringer. 

Et eksempel kan være en situasjon som kan utvikle seg til kjip pliktsex hvis partneren som har lyst oftest i forhold med tydelig forskjell, prøver seg hele tiden som den har lyst. 

Et annet kan være en lengre periode med avstandsforhold. 

Og så videre. Så, ja som jeg skrev i HI så er spørsmålet noe oppkonstruert, men kan faktisk være et relevant valg. 

Personlig hadde jeg valgt kvalitet (som i min subjektive definisjon handler om hvordan min partner har det) fremfor kvantitet. 

Poenget mitt er at om normalen blir «enten eller», så tror jeg det ville ha preget forholdet i så negativ grad at det kunne ha endt dårlig. Dårlig sex hver dag ville så klart ført til pliktsex etter hvert. Ingen vil ha dårlig sex. God sex sjeldent ville ha ført til et savn og at noe har manglet i forholdet. Tenker at situasjoner som avstandsforhold ikke blir relevant da det fjerner muligheten for kvantitet og dermed ikke blir et valg. 

Hvis jeg skal leve sammen med en mann ville ingen av overnevnte valg vært aktuelle over tid. I perioder takler jeg det meste, men ikke over tid. 

• Liker 1
Skrevet

Kvalitet såklart. Manglende kvalitet minsker lysten på sex og gjør meg ikke kåt. Jeg må være kåt for å nyte. Heller super sex en gang i måneden enn helt grei sex ukentlig 

Anonymkode: 0debd...ab8

Skrevet
Fremmed fugl skrev (7 timer siden):

Jeg lurer litt på hva brukere av KG (og da litt folk flest) prioriterer når det gjelder sex i et forhold. 

Er det kvalitet eller kvantitet. 

Har prøvd å lage en spørreundersøkelse. Vet at problemstillingen i spørreundersøkelsen er oppkonstruert, er i virkeligheten ikke sånn at man direkte kan velge mellom å ha kjip sex ofte eller fantastisk sex sjelden i et forhold. Men prøv å ikke irritere dere over dette, men svar hva dere hadde valgt hvis dette faktisk var et reelt svar. 

I tråden syns jeg alt som folk finner relevant er innenfor trådens tema, så skriv noe hvis dere har noe å skrive. 

Vel. Kvantitet utelukker jo ikke nødvendigvis kvalitet. 

Selv gidder jeg ikke dårlig sex. Jeg velger «ingen sex» om alternativet er dårlig sex.

Jeg er en utpreget «kvalitet over kvantitet».

Jeg gidder feks ikke «kjappiser» her og der. En rask BJ, håndjobb osv. Det gir meg ingen verdens ting.

Anonymkode: 1c723...c84

Skrevet

Avstandsforhold er noe litt annet. Er forskjell på om det ikke blir puling i samme by og på et annet kontinent. Pluss man kan ha flørt og nettsex. Jeg hadde super sex kun annenhver måned med eksen men hadde jo ikke godtatt det opplegget om han bodde i nabogata og bare var kåt på meg 6 ganger i året.

• Liker 1
Skrevet
Frkego skrev (5 timer siden):

God sex sjeldent ville ha ført til et savn og at noe har manglet i forholdet.

Vi har et «god sex sjeldent» forhold. Det er jo slik vi velger å leve.

Ingen av oss er særlig opptatt av sex. Ingen av oss har sex som noe kjærlighetsspråk. Ingen av oss har noe «behov» for ofte sex, da sex ikke har noen dypere funksjon for oss, utover at det er deilig å morsomt.

Vi har knallbra sex, en og annen sjelden gang. 2–5 ganger i året.

Skrevet

Lav kvantitet ER dårlig kvalitet for meg.. Bra sex en gang i mnd er synonymt med kjip sex, når vi snakker om par/kjærlighetsforhold. 

Med avstandsforhold hadde jeg jo klart det, men da hadde vi sextet og sendt nudes og sex hadde vært der hele tiden - og det var avstand som gjorde at vi ikke hadde sex, ikke at vi ikke hadde lyst eller ikke gadd. Og med pulevenner så er det jo gjerne noe sånt som er frekvensen, så det er ikke sånn at jeg dør om jeg ikke får ligget en mnd liksom, har vært singel store deler av livet og vant med mindre sex. 

Men man faktisk er kjærester og ikke har lyst på hverandre mer enn en gang i måneden, det er dritkjip sex for meg, da hadde jeg blitt deprimert. Så i et forhold måtte jeg nok gått for høyere frekvens med dårligere sex. Jeg vil heller ha en kåting som begjærer meg og vil ofte enn en som synes det er så lite gøy å ha sex med meg at han knapt gidder.

Anonymkode: af772...45c

• Liker 2
Skrevet

Dårlige alternativ. Vil ha god sex og vil ha det langt oftere enn en gang i uka.

Anonymkode: 81d8b...b4b

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Vi har et «god sex sjeldent» forhold. Det er jo slik vi velger å leve.

Ingen av oss er særlig opptatt av sex. Ingen av oss har sex som noe kjærlighetsspråk. Ingen av oss har noe «behov» for ofte sex, da sex ikke har noen dypere funksjon for oss, utover at det er deilig å morsomt.

Vi har knallbra sex, en og annen sjelden gang. 2–5 ganger i året.

Ja, og da er jo dere tilfredse begge to, noe som er supert for dere 😊 Kritiserer ikke de som ønsker lite sex eller påstår jeg at alle ønsker «god sex ofte», men svarer for meg og mine preferanser.  

Tror nok nøkkelen er kompatibilitet - at begge parter har ganske like behov. Hverken jeg eller mannen ville ha vært tilfredse med 2-5 ganger i året. Ikke 2-5 ganger i måneden heller, for den sals skyld. Vi har dog begge fysisk nærhet, og herunder sex, som kjærlighetsspråk. 

• Nyttig 2
Skrevet

Det mangler et valg for «sex er ikke viktig i forhold». Forhold handler om logistikk, økonomi og barn. 

Anonymkode: a902a...ddc

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Lav kvantitet ER dårlig kvalitet for meg.. Bra sex en gang i mnd er synonymt med kjip sex, når vi snakker om par/kjærlighetsforhold. 

Med avstandsforhold hadde jeg jo klart det, men da hadde vi sextet og sendt nudes og sex hadde vært der hele tiden - og det var avstand som gjorde at vi ikke hadde sex, ikke at vi ikke hadde lyst eller ikke gadd. Og med pulevenner så er det jo gjerne noe sånt som er frekvensen, så det er ikke sånn at jeg dør om jeg ikke får ligget en mnd liksom, har vært singel store deler av livet og vant med mindre sex. 

Men man faktisk er kjærester og ikke har lyst på hverandre mer enn en gang i måneden, det er dritkjip sex for meg, da hadde jeg blitt deprimert. Så i et forhold måtte jeg nok gått for høyere frekvens med dårligere sex. Jeg vil heller ha en kåting som begjærer meg og vil ofte enn en som synes det er så lite gøy å ha sex med meg at han knapt gidder.

Anonymkode: af772...45c

Jeg er helt enig. For meg er det heller ikke motsetning mellom kvantitet og kvalitet. Man kan ha begge deler, ofte. Men så er sex noe vi prioriterer i samlivet, også når vi er slitne, trøtte og lei. Sex er med på å gjøre oss mer livlige, glade og skaper mye glede. Sex er noe vi ser fram til i en hverdag fylt med en del utfordringer. 

Jeg nå innrømme at jeg kjenner meg lite igjen i de beskrivelsene av at man må være så innmari opplagt, klar og uthvilt for å klare å ha sex. For meg er det noe av det som f.eks gjør meg opplagt og klar, det er etter en deilig runde sex vi begge sover godt, for å si det sånn. 

Jeg er kanskje annerledes enn mange damer, men jeg kjenner meg ofte ikke igjen i beskrivelsene vedrørende damer og sex. Derfor er spørsmålet om kvalitet vs. kvantitet helt merkelig. Det er rett og slett ikke motsetninger. Jeg hadde vært misfornøyd med alternativene over her uansett, egentlig. De passer ikke inn i min virkelighet.

Skrevet
SPOCA skrev (2 timer siden):

Jeg er helt enig. For meg er det heller ikke motsetning mellom kvantitet og kvalitet. Man kan ha begge deler, ofte. Men så er sex noe vi prioriterer i samlivet, også når vi er slitne, trøtte og lei. Sex er med på å gjøre oss mer livlige, glade og skaper mye glede. Sex er noe vi ser fram til i en hverdag fylt med en del utfordringer. 

Jeg nå innrømme at jeg kjenner meg lite igjen i de beskrivelsene av at man må være så innmari opplagt, klar og uthvilt for å klare å ha sex. For meg er det noe av det som f.eks gjør meg opplagt og klar, det er etter en deilig runde sex vi begge sover godt, for å si det sånn. 

Jeg er kanskje annerledes enn mange damer, men jeg kjenner meg ofte ikke igjen i beskrivelsene vedrørende damer og sex. Derfor er spørsmålet om kvalitet vs. kvantitet helt merkelig. Det er rett og slett ikke motsetninger. Jeg hadde vært misfornøyd med alternativene over her uansett, egentlig. De passer ikke inn i min virkelighet.

Jeg har det akkurat likt og ingen av mine venninner kjenner seg igjen. Her har sex aldri vært et overskuddsfenomen, men noe jeg bruker for å få overskudd. Jeg er i bedre humør, har bedre psyke og er mer opplagt når jeg har mye (og god) sex. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...