AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #1 Skrevet 27. desember 2023 Dette er snakk om en liten terrier som ikke røyter. Samboer lagde oppstandelse da jeg lot gjesten vår (nært familiemedlem) ha med hunden vår julaften og den ble tatt med ut i hagen for å tisse i løpet av ettermiddagen/kvelden og etterpå være litt i sofaen med oss. Det var bare koselig og barna syns det var stas. Hele julaften til samboer ble derimot ødelagt pga dette. Nå sitter jeg tilbake litt vantro over det hele. Er det bare jeg som er oppvokst med hunder og hundemennesker som ikke forstår at dette egentlig er ‘veldig ekkelt?!’ Dette er snakk om en liten renslig hund som ikke lukter. Jeg lot ikke hunden være med oss i sofaen eller tisse i hagen for å provosere. Hadde virkelig ikke tenkt tanken på at dette skulle være et problem. Anonymkode: 8c0b5...885 4 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #2 Skrevet 27. desember 2023 For en sær ting å reagere på... Han må jo ha litt problemer? Hvorfor skulle det være ekkelt? Anonymkode: de1f9...29e 16 4
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #3 Skrevet 27. desember 2023 Hunder er som regel ekle og de stinker Anonymkode: 0223a...9d5 6 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #4 Skrevet 27. desember 2023 Det er jo alltid bakterier og teknisk sett ekkelt, men han høres fisefin ut. Anonymkode: 3f921...870 2
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #5 Skrevet 27. desember 2023 Altså, hunder har ingenting i sofaer, senger og stoler å gjøre, selv om de er små og ikke røyter.. jeg har en venninne med stor hund som lot den lille søte valpen få lov til alt, og nå tar den plassen i sofaen med største selvfølgelighet fortsatt. Og, den røyter! Vi må vaske alle klær etter hvert besøk hos dem, det er ekkelt. Så ville jeg nok ikke ha reagert like mye som din mann, men kunne ikke barna lekt med hunden på et teppe på gulvet i stedet? At den tisser i hagen får en vel tåle, her gikk vi tur med hunden på kvelden på julaften, det er mer vanlig enn bare en slappfisk lufting i hagen. Anonymkode: 5972e...a1d 2 3
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #6 Skrevet 27. desember 2023 For en døll fyr. Jeg har heller ikke hunden i sofaen men selvsagt ikke pga tiss, men jeg orker ikke masse hår der sånn på daglig basis. Hadde jeg hatt besøk av en liten hund som vanligvis får være i sofaen hjemme hos seg selv så hadde det ikke gjort meg noe. Hadde mannen min blitt hysterisk hadde jeg stusset på hva slags gjøk han egentlig er. Å være så redd for bakterier er skikkelig lite mandig og usexy, at det i tillegg ødela hele kvelden hans sier meg at han er såpass nevrotisk og humørløs at det ville blitt et problem. Anonymkode: eee68...137 6 3
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #7 Skrevet 27. desember 2023 Hunder har ingen ting i en sofa (stol eller seng) å gjøre, og det er ekkelt at de tisser overalt, selvom hundehusa i hagen ikke hadde ødelagt jula mi. Men hund i en sofa der jeg sitter i finstasen? Det hadde jeg mislikt ja. Men kunne han ikke si i fra om at hunden måtte vøre på gulvet? Hørte dere ikke på ham? Anonymkode: 14cb7...30f 2
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #8 Skrevet 27. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette er snakk om en liten terrier som ikke røyter. Samboer lagde oppstandelse da jeg lot gjesten vår (nært familiemedlem) ha med hunden vår julaften og den ble tatt med ut i hagen for å tisse i løpet av ettermiddagen/kvelden og etterpå være litt i sofaen med oss. Det var bare koselig og barna syns det var stas. Hele julaften til samboer ble derimot ødelagt pga dette. Nå sitter jeg tilbake litt vantro over det hele. Er det bare jeg som er oppvokst med hunder og hundemennesker som ikke forstår at dette egentlig er ‘veldig ekkelt?!’ Dette er snakk om en liten renslig hund som ikke lukter. Jeg lot ikke hunden være med oss i sofaen eller tisse i hagen for å provosere. Hadde virkelig ikke tenkt tanken på at dette skulle være et problem. Anonymkode: 8c0b5...885 Samboeren din er kanskje ikke vant til dyr, og vet ikke at hunder og katter blir som familiemedlemmer. Jeg pleier å legge et pledd i en sofakrok når vi får besøk av hunder som er vant til å sove i sofaen. Da legger de seg der. Min dvergpuddel sov også i sofakroken på en hundemadrass. Anonymkode: e1b77...191 7
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #9 Skrevet 27. desember 2023 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): For en døll fyr. Jeg har heller ikke hunden i sofaen men selvsagt ikke pga tiss, men jeg orker ikke masse hår der sånn på daglig basis. Hadde jeg hatt besøk av en liten hund som vanligvis får være i sofaen hjemme hos seg selv så hadde det ikke gjort meg noe. Hadde mannen min blitt hysterisk hadde jeg stusset på hva slags gjøk han egentlig er. Å være så redd for bakterier er skikkelig lite mandig og usexy, at det i tillegg ødela hele kvelden hans sier meg at han er såpass nevrotisk og humørløs at det ville blitt et problem. Anonymkode: eee68...137 Han er egentlig så hysterisk for bakterier ellers. Jeg tror det er hunder han har problemer med. Men vil ikke innrømme det. Anonymkode: 8c0b5...885
Wolfmoon Skrevet 27. desember 2023 #10 Skrevet 27. desember 2023 Godt din samboer ikke skal på besøk til meg noen gang 🙃 Når det er sagt, jeg skjønner at andre kan reagere på slikt, men utfra din beskrivelse syns jeg han overreagerer. Hvis det er første gang dere har hatt besøk av hund, så må jo han også forstå at han ikke nødvendigvis har fasiten på rett og galt, det må dere to finne ut av sammen. 4 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #11 Skrevet 27. desember 2023 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Hunder har ingen ting i en sofa (stol eller seng) å gjøre, og det er ekkelt at de tisser overalt, selvom hundehusa i hagen ikke hadde ødelagt jula mi. Men hund i en sofa der jeg sitter i finstasen? Det hadde jeg mislikt ja. Men kunne han ikke si i fra om at hunden måtte vøre på gulvet? Hørte dere ikke på ham? Anonymkode: 14cb7...30f Han sa bare i fra til meg siden det var min familie. Jeg var ikke enig at det var noe å ta på vei for og mente at den kamelen burde han klare å svelge på julaften med en person som aldri hadde feiret jul med oss før. Anonymkode: 8c0b5...885
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #12 Skrevet 27. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hunder er som regel ekle og de stinker Anonymkode: 0223a...9d5 Denne hunden verken lukter eller røyter. Anonymkode: 8c0b5...885 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #13 Skrevet 27. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hunder er som regel ekle og de stinker Anonymkode: 0223a...9d5 Hvilke hubder har du hatt nærkontakt med siden du slenger en slik påstand? Gatehunder i nepal? Jakthunder som har gått ute i gjørme og regn en hel dag uten å ha fått et bad? For de fleste hunder stinker ikke, og de aller aller fleste er 100% stueren. Har selv en røytefri hund som går fritt i hele huset og sover sammen med oss i senga. Hun er «barnet» vårt, og alle som kommer til oss må være inneforstått med at dette er hennes hjem og at her har hun forrang. Kattene går også fritt, bortsett fra sengene siden de røyter. Men hårene fjerner jeg daglig, i tillegg til å karde dem 3-4 ganger i uka slik at de røyter mindre. Har forståelse om vi er på besøk og hunden ikke får gå i møbler, men er vi på overnatting hos noen så sover hun i senga da også. Om noen mostrer på det, blir vi hjemme. Enkelte folk liker bare ikke dyr. Synd i grunn, at de ikke fikk vokse opp med dyr. Da kunne de lært seg litt om både omsorg og empati. Anonymkode: ae80b...854 3 2
Tabris Skrevet 27. desember 2023 #14 Skrevet 27. desember 2023 Det at hunden får være i sofaen er jo litt av gleden med å ha hund, synes jeg. 12 7 2
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #15 Skrevet 27. desember 2023 Litt merkelig å bli så opphengt i det, egentlig. Hadde det vært en stor hund som slapp hår overalt, siklet og tok over sofaen, hadde jeg forstått det. Men en liten terrier som ligger der fint i et par timer, er noe man burde la gå i ettertid siden dere ikke hadde diskutert det på forhånd. Er det vanligvis samboeren din som har ansvar for sofaen? Som støvsuger den og renser den om barna har sølt saft eller annet? Nå vet dere jo at dere har forskjellig syn på hva som er ok og ikke ok ang hund i hus, så da kan dere bli enige om hvordan dere skal gjøre det ved neste hundebesøk. Anonymkode: d5939...38d 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #16 Skrevet 27. desember 2023 Tabris skrev (2 timer siden): Det at hunden får være i sofaen er jo litt av gleden med å ha hund, synes jeg. Det er jeg enig i, men jeg har full forståelse for at andre ikke vil ha min hund i sofaen, det er jeg som har valgt å ha hund. Min hund får ligge i sofaen hjemme, men aldri når vi er borte på besøk. Anonymkode: c94c5...4e7 3 1
Tabris Skrevet 27. desember 2023 #17 Skrevet 27. desember 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Det er jeg enig i, men jeg har full forståelse for at andre ikke vil ha min hund i sofaen, det er jeg som har valgt å ha hund. Min hund får ligge i sofaen hjemme, men aldri når vi er borte på besøk. Anonymkode: c94c5...4e7 Absolutt. Jeg tar ikke for gitt at min hund får gå i sofaen hos andre. 4
Callisto83 Skrevet 27. desember 2023 #18 Skrevet 27. desember 2023 Samboer høres veldig spesiell ut, på en negativ måte. 6
Lofilteret Skrevet 27. desember 2023 #19 Skrevet 27. desember 2023 Nei , det er overhodet ikke ekkelt! Vi har en litt større hund og den får bevege seg fritt hvor den vil, også i hagen og i sofaen. Ja, faktisk også i vår seng. Men den er jo renslig og blir den skitten av noe vasker vi den. Det er ALDRI noen som er blitt syke i vårt hjem pga hunden. Men, jeg er klar over at mange synes dette er urenslig og ekkelt. Mannen din er nok en av dem. Og de er vanskelig å overbevise. 3
Aragon Skrevet 27. desember 2023 #20 Skrevet 27. desember 2023 Hund i møbler liker jeg ikke uansett om de er store eller små, med eller uten røyting. Du kan vaske hunden alt du vil for meg, liker det fortsatt ikke . Det er også veldig dårlig for enkelte med allergi , er ikke bare hår allergi slår ut på. Så hadde mannen her fått besøk og latt de ha hund i møbler hadde jeg ikke vært veldig fornøyd med det. Litt tissing i hagen hadde vært greit for en dag eller to, men forventer at gjester tar med hunder på luftetur og ikke lar de tisse så mye i hagen. Vi har selv hund og lar den ikke tisse ned hagen da det er planter som tåler hundetiss dårlig og ikke alltid så greit når folk vil gå barbeint i gress . Det med hund og regler innad i hus er noe man bør snakke om å bli litt enig om. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå