brille/bitch08 Skrevet 27. desember 2023 #1 Skrevet 27. desember 2023 Så, farmoren min og jeg handlet for noen uker siden og møtte på noen av kusinene hennes. Kusinene hennes synes jeg liknet på hun men jeg synes ikke i det hele tatt. Hun har aldri sakt det før men på en eller annen måte synes hun plutselig det, og begynne å si at jeg lignet mest på hun når hun var yngere. (Men syntes også at jeg lignet bitte litt på kusinene min på pappas side.)( Noe jeg bare tror siden vi har håret samme.) Jeg har alltids synes at jeg ligner på pappa men ikke farmor, men alle andre synes jeg ligner på mamma. Kusinnene til farmor har aldri sett mamma. Jeg tenker det går fint å ligne litt på en av foreldrene. Men det blir mye hvis du likner på farmoren, siden du da ligner på faren som har fått det fra farmor. (Alder:15 og ligner i ansikte på moren.)
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #2 Skrevet 27. desember 2023 Det er helt vanlig å ha noen trekk fra besteforeldre. Anonymkode: 2c1cf...cd5 10 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #3 Skrevet 27. desember 2023 .normalt å ha trekk fra flere. Dessuten så kommer det an på hvem.dom kjenner hvem. Den som kjenner fare din godt, vil se trekkene til faren din. Min datter var prikk lik sin bestemor som 3 åring. Viste bildet av bestemora, til broren hennes, og han ble nesten sint ogvtrodde vi tulla, når vi sa det ikke var søsteren men bestemor som liten Anonymkode: 1279e...f27 4
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #4 Skrevet 27. desember 2023 Hva har det å si? Anonymkode: c97b4...d85 6 1
I Grosny Skrevet 27. desember 2023 #5 Skrevet 27. desember 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hva har det å si? Anonymkode: c97b4...d85 ♥️Det er jo litt koselig da ♥️ 2 1
Gjest seilavi Skrevet 27. desember 2023 #6 Skrevet 27. desember 2023 Har fått høre det samme selv lenge. Begynt å se det selv først når jeg har blitt eldre rundt slutten av 20-årene. Synes det er veldig fint nå
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #7 Skrevet 27. desember 2023 Det hørte jeg også da jeg var ung. Så lik min farmor sa hennes bestevenninne. Og det var da hyggelig, synes jeg. Anonymkode: 4ce6f...eaa
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #8 Skrevet 27. desember 2023 brille/bitch08 skrev (5 timer siden): Så, farmoren min og jeg handlet for noen uker siden og møtte på noen av kusinene hennes. Kusinene hennes synes jeg liknet på hun men jeg synes ikke i det hele tatt. Hun har aldri sakt det før men på en eller annen måte synes hun plutselig det, og begynne å si at jeg lignet mest på hun når hun var yngere. (Men syntes også at jeg lignet bitte litt på kusinene min på pappas side.)( Noe jeg bare tror siden vi har håret samme.) Jeg har alltids synes at jeg ligner på pappa men ikke farmor, men alle andre synes jeg ligner på mamma. Kusinnene til farmor har aldri sett mamma. Jeg tenker det går fint å ligne litt på en av foreldrene. Men det blir mye hvis du likner på farmoren, siden du da ligner på faren som har fått det fra farmor. (Alder:15 og ligner i ansikte på moren.) Jeg er veldig lik gammeltante på over 90. Ikke at jeg ser gammel ut (snart 40, og folk tror jeg er 30), men det er trekk der som ligger i slekta. Øyner og nese. Er nok noe sånt. Trenger jo heller ikke å bare ligne på henne, du kan ha trekk fra din mor også. Du trenger ikke være lik din far heller. Og man ser trekkene til de man kjenner best. Anonymkode: d8afb...fdf 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #9 Skrevet 27. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er veldig lik gammeltante på over 90. Ikke at jeg ser gammel ut (snart 40, og folk tror jeg er 30), men det er trekk der som ligger i slekta. Øyner og nese. Er nok noe sånt. Trenger jo heller ikke å bare ligne på henne, du kan ha trekk fra din mor også. Du trenger ikke være lik din far heller. Og man ser trekkene til de man kjenner best. Anonymkode: d8afb...fdf Du må jo sammenligne deg med henne når hun var på din alder da. Ikke med henne som 90... Anonymkode: 5d147...b77
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #10 Skrevet 27. desember 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Du må jo sammenligne deg med henne når hun var på din alder da. Ikke med henne som 90... Anonymkode: 5d147...b77 Det må jeg jo ikke, trekkene er jo veldig tydelige nå også. Anonymkode: d8afb...fdf
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #11 Skrevet 27. desember 2023 Jeg er som snytt ut av nesen på ene oldemoren min. Anonymkode: 20232...6d9
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #12 Skrevet 27. desember 2023 brille/bitch08 skrev (5 timer siden): Så, farmoren min og jeg handlet for noen uker siden og møtte på noen av kusinene hennes. Kusinene hennes synes jeg liknet på hun men jeg synes ikke i det hele tatt. Hun har aldri sakt det før men på en eller annen måte synes hun plutselig det, og begynne å si at jeg lignet mest på hun når hun var yngere. (Men syntes også at jeg lignet bitte litt på kusinene min på pappas side.)( Noe jeg bare tror siden vi har håret samme.) Jeg har alltids synes at jeg ligner på pappa men ikke farmor, men alle andre synes jeg ligner på mamma. Kusinnene til farmor har aldri sett mamma. Jeg tenker det går fint å ligne litt på en av foreldrene. Men det blir mye hvis du likner på farmoren, siden du da ligner på faren som har fått det fra farmor. (Alder:15 og ligner i ansikte på moren.) Ok. Fint for deg. Hva var det du ville diskutere ? Anonymkode: 0ef99...6e2 1 1
brille/bitch08 Skrevet 27. desember 2023 Forfatter #13 Skrevet 27. desember 2023 Jeg ligner ikke på hun engang men hun synes det. Jeg ligner bare på moren min. Ps: kanskje litt fin informasjon hun er ganske toxic og får mye til å handle om seg selv, og synes vi ligber for å gjøre seg selv se yngere ut,(men det var ingen som tenkte på at jeg da føler meg som en gammel kjerring) AnonymBruker skrev (11 timer siden): Ok. Fint for deg. Hva var det du ville diskutere ? Anonymkode: 0ef99...6e2
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #14 Skrevet 27. desember 2023 Jeg er så lik både min far og min mor at folk som kjenner mamma uten videre sier "Ser hvem du er datteren til!", og folk som kjenner pappa sier det samme. De bommer ikke heller. Ikke vet jeg hvordan jeg kan ligne begge så mye at folk på begge sider ser hvem jeg er datteren til, men jeg har vel såpass sterke trekk fra begge at de ser på ulike trekk når de kjenner mime foreldre igjen i meg. Anonymkode: 4d6e0...320
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #15 Skrevet 27. desember 2023 Jeg syns Ingrid Alexandra ligner på farmoren sin. Helt uavhengig av hvem hun selv syns hun ligner på. Anonymkode: 0892a...bdd
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #16 Skrevet 27. desember 2023 Man ligner ulikt mye fra barn til voksen med andre familiemedlemmer. Har bilde av datteren hvor hun er helt lik meg når hun var 5, men helt lik bestefaren som 2 åring (bilde tatt i samme alder) Så er spørsmålet om man LIKER at man ligner på noen. Jeg vil ikke ligne på min mor og blir fornærmet om noen sier det. Jeg vet jeg har pappas øyne, pappas hårfarge, men mammas ansiktsform, munn og nese Har en kusine som er jevngammel med meg, da vi var 12-13 år og hang mye sammen ble bli tatt for å være søsken, vi hadde lik ganske hårfarge, lik øyenfarge, lik munn mm, men. hun var mye høyere. Denne kusinen hadde en kusine på andre siden som jeg ikke var i slekt med på min høyde. Når kun disse to sto ved siden av hverandre så man også stor familielikhet med samme nese og ansiktsform. Men stilte du meg sammen med de så var det tydelig at hun og jeg hadde null like trekk. Anonymkode: 33d1a...e13
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #17 Skrevet 27. desember 2023 Sønnen min er prikk lik sin morfar(min far), ikke så lik meg, selv om det er jeg som har gitt genene Anonymkode: 49927...823
fru Alving Skrevet 27. desember 2023 #18 Skrevet 27. desember 2023 Endrer seg og gjennom livet hvem man ligner på. Martha Louise har blitt mer lik sin far nå som hun har passert 50 det ser jeg veldig klart.
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #19 Skrevet 27. desember 2023 Jeg prøvde aldringsfilter fra snapchat, og endte opp prikklik min farmor. Jeg har aldri syntes vi har lignet, men jeg har fått høre fra flere at jeg var veldig lik henne på samme alder. Jeg har sett bilder, men heller ikke da likheter. Men snapfilteret var helt ekstremt likt henne. Hun er ei nydelig 80 år gammel dame, så det går bra ❤️ Ser jeg på mine egne barn, har de trekk fra "alle" om man forhører seg rundt om. Noen synes de ligner meg, noen pappaen, så den og den besteforelderen eller tanta, onkelen... Det er utrolig ulikt hva øyet ser. Læreren til eldste var helskjønn da hun sa at hun skjønte hvem jeg var mor til da hun så meg smile... Blant alle de 32 barna, tok hun helt rett. Vi hadde aldri møttes, da det var helt nytt trinn og nye lærere. Veldig mange andre synes hun er som snytt ut av nesa på sin far, men særlig alle fra farssida synes det. Det har vært nesten litt sårt, da ingen av dem mener hun har noe fra meg. Jeg ser også at hun er veldig lik sin far som barn, om jeg sammenligner bilder. Anonymkode: 040c6...23f
Ulrikke Skrevet 27. desember 2023 #20 Skrevet 27. desember 2023 Jeg ligner min farmor. Min far ligner kun på min farfar, altså sin far. Mer og mer jo eldre han blir. Jo eldre jeg blir ser jeg mer og mer at de som sier at jeg ligner farmor har rett. Men jeg finnes ikke lik min far.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå