Gå til innhold

Hvordan tar du bolig i deg selv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er en del som innlegg her inne som jeg tenker er litt for preget av psykisk smerte, ved at mange skyter utover uten å fokusere på seg selv. Typisk snakker negativt om andre, men der det er så åpenbart at problemet ligger hos den som skriver selv, en slags smerte, eller behov for å løfte seg selv der en fokuserer negativt på andre? 

Hvis en tenker på andre mennesker, hva gjør de i situasjoner der de komme til kort? Aksepterer de situasjon som en reell tilstand, for så å jobbe med det, eller går de løs på andre? Hvilke ulemper vil det ha for deg å fokusere på andre? 

Jeg tenker det er litt destruktivt, er ikke livet så verdifullt at kimen til problemstillingen heller bør ligger hos seg selv, og at det er greit å starte med det?

HVis du blir låst til noe du ikke har valgt kan jeg skjønne reaksjonene, men hvorfor utbrodere noe som ikke trenger å være der? Noe du kan hoppe over.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hæ?

Anonymkode: abd0b...37a

Skrevet

Dette skjønte jeg - INGENTING - av.

Anonymkode: abd0b...37a

Skrevet (endret)

Tror jeg skjønte noe av hva du mener. Når man irriterer seg over andre er det alltid noe i seg selv som blir trigget. F.eks du irriterer deg over at noen er skrytete da er det en side du har undertrykt i deg selv og som er forbundet med f.eks skam. Hadde vært flott om flere forstod dette ja,man har ansvar for seg selv og kan ikke forandre andre

Endret av seilavi
Skrevet (endret)

Tenker du på de på KG som skriver stygt om andre? 

Jeg tror at når ens egne argumenter ikke strekker til, kan noen bli sinte, og skrive noe negativt om andre. Og om en generelt er misfornøyd med noe i samfunnet, og er frustert, kan noen lete etter syndebukker. Noe jeg tenker kan være en grunn til hetsen mot uføre.

Når andre oppnår noe de selv ikke klarer (som å slanke seg), kan noen snakke stygt om personer som er tynnere enn dem selv og lykkes med å slanke seg.

Så har vi de brukerne som synes lyving og trolling er morsomt å drive på med.

Endret av MyMichelle
La til noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...