Gå til innhold

Flere som nyter frivillig alenetid i jula?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter en høst med mye reising, jobb og sosialt + evinnelig MAS fra alle kanter så må jeg si at jeg storkoser meg med julefri. Jeg feiret jul med familie men det var bare nydelig å komme hjem til seg selv og gjøre hva jeg vil. Slippe å MÅTTE reise noe sted, stresse med å fikse ting osv. Bare slappe av og pusle i leiligheten. Forrige uke fikk jeg total breakdown og bare gråt pga alt stress. Holdt på å svime av på jobb flere ganger og. 

Nyttårsfeiring gidder jeg ikke i år, skal være hjemme med pus og kose meg med film og god mat. Orker ikke styre med å gjøre noe, og ikke har jeg spesielt mye penger heller. Kjenner at jeg trenger disse dagene til å hente meg inn. Jeg sover og sover, er helt utkjørt. Har en kaffeavtale med en venninne i morgen, ellers ser jeg nok ikke folk før neste uke :) Regner med vi er flere som nyter alenetid? 

Anonymkode: 697ab...909

• Liker 2
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Absolutt. Har jobb, men der er det stille og rolig og lite folk om dagen 

Ungene feirer hos faren, så det er stille i hus, og syns det er deilig å komme hjem til denne stillheten og bare holde på for meg selv 

Anonymkode: 30581...23d

Skrevet

Hadde også breakdown da jeg hadde mange gjester på lørdag og var så sliten og stressa. Nå gjør jeg absolutt ingenting. Hele dagen hjemme, i julepysj, ser på serier, spiser og koser meg. Så deilig. Gidder ikke se folk eller omgås med noen. Fuck vertinnerollen, den ødela meg. Jeg koooser meg nå.

Anonymkode: 6d901...15c

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Oh yes!! Etter julefeiring med eksen m.fl så ble barna levert til eksen 1 juledag. Barnefri i 1 uke for meg 👏 

Han har vel fisket 100 ganger om jeg ikke vil bli med på skitur o.l i løpet av uka og hørt hvordan jeg jobber mm. Jeg måtte tilslutt si at jeg ikke hadde lyst. Jeg vil nyte fritiden alene uten noen planer.

Han prøver tilogmed å gi meg dårlig samvittighet for å ikke bli med på nyttårsaften med barna. Jeg tar meg ikke nær av den for å si det mildt, har ikke fått en eneste invitasjon om det før julaften liksom. Folk legger jo normalt planer så jeg måtte ta en hvit løgn om at jeg skulle på fest. Jeg er jo invitert bort på party men tenker jeg ikke gidder. Frister rett og slett ikke i år. 

Jeg har så sinnsykt lyst til bare å dra laaaangt vekk uten unger og m.fl neste jul 😅

Jobber noen dager nå i romjula men ellers totalt fri. Litt lyst til å rote litt rundt med en jeg liker men ser ut som det blir en stille uke uten det også. Prøver å motivere meg selv til å vaske stuevinduene da de trenger en vask fra innsiden, men det haster ikke liksom 🤣 Prøver å motivere meg til å lese noen medlemsblader som har kommet i posten de siste ukene så går smått igjennom disse mens jeg ser på diverse av serier. Strikker litt. Tømmer alt av kakebokser for småkaker som er laget. Legger nye lag neglelakk. Stelle meg selv litt. Sover selvfølgelig en hel del 👏👏👏 Nydelig å bo alene altså 👏👏👏👏🤩

Skrevet

Har gjort unna julaften med storfamilie og har tenkt å nyte resten av jula uten å gjøre en dritt som jeg ikke har lyst til. Jeg jobber så mye og disse dagene imellom skal brukes til å koble helt ut. Sove til jeg våkner, sose rundt i pysjen, sysle litt i heimen og gjerne gå turer om været er ok.  Jeg liker nesten ingenting av julemat og blir uvel av alt fettet. Jeg koser meg med mat, men det blir alt annet en tradisjonell julemat og det passer meg utmerket. 

Anonymkode: ae839...b21

Skrevet

Ja, deilig med noen late dager alene hjemme, uten besøk eller andre planer.
Sove, Netflix - spise det jeg vil når jeg vil. Pusle rundt i huset, tur med venninne og ellers lite annet. 

Anonymkode: 6645a...fc9

Skrevet

Synes det er digg å slippe juleselskap. 😊

Anonymkode: 01963...35e

Skrevet

Dro hjem til meg selv i går etter julefeiring hos familien. Den gikk rolig for seg, og jeg har sovet ut og dasset rundt i pysj der også. Men likevel magisk å komme hjem til seg selv, vite at jeg har mange dager med fri foran meg. Ingen planer før den 30. Slipper å gå ut i dritvær og kulde om jeg ikke vil selv. Goood romjul! 

Anonymkode: da4e1...02d

Skrevet

Knakk totalt sammen på julaften, for da kuliminerte alt som har med jul og juleforberedelser å gjøre. Skulle bare lage middag til mann og barn (og meg selv), men kjente plutselig hvor mentalt utslitt jeg var. Hadde allerede sagt til folk at vi skulle på hytta i romjula, likevel presses det på fra familie/svigerfamilie at vi liksom skal fylle romjula med besøk hit og dit, juleselskaper og gudvethva. Endte opp med å sende mann og barn på hytta i et par dager mens jeg selv er hjemme og nyter fred og ro. Har gått et par fine skogsturer og ellers bare dillet med diverse hjemme. Helt nydelig å være alene🥰

Anonymkode: 67842...cf9

Skrevet

Jeg er har hatt en tøff høst/vinter pga mye stress og sykdom; flytting, ny jobb og studie. Så jeg bestemte meg for å ikke kjøre 7 t på glatta i min lille personbil, for å holde maska en uke sammen med en familie som later som om jeg ikke har problemer. Har ikke kjøpt en eneste gave heller😅Har hatt en fin jul så langt; vanligvis er den preget av stress, diare og søvnløshet😌Det eneste som har irritert meg er en del kommentarer om hvor tragisk dette er, og at jeg må gå i kirken(!) og prøve å bli invitert hjem til noen😳Herregud som om det er noe bedre enn å slappe av alene. Savnet mamma og god mat, og drar hjem neste år. Men en jul alene nå jeg er 49 år er overkommelig. Faktisk bedre. Men det er ingen som tror på🤣Men med usynlig sykdom er dette vanskelig for utenforstående å akseptere.

Anonymkode: 6d941...def

• Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Etter en høst med mye reising, jobb og sosialt + evinnelig MAS fra alle kanter så må jeg si at jeg storkoser meg med julefri. Jeg feiret jul med familie men det var bare nydelig å komme hjem til seg selv og gjøre hva jeg vil. Slippe å MÅTTE reise noe sted, stresse med å fikse ting osv. Bare slappe av og pusle i leiligheten. Forrige uke fikk jeg total breakdown og bare gråt pga alt stress. Holdt på å svime av på jobb flere ganger og. 

Nyttårsfeiring gidder jeg ikke i år, skal være hjemme med pus og kose meg med film og god mat. Orker ikke styre med å gjøre noe, og ikke har jeg spesielt mye penger heller. Kjenner at jeg trenger disse dagene til å hente meg inn. Jeg sover og sover, er helt utkjørt. Har en kaffeavtale med en venninne i morgen, ellers ser jeg nok ikke folk før neste uke :) Regner med vi er flere som nyter alenetid? 

Anonymkode: 697ab...909

Ja! Deilig med rolige dager i pysjen og frokost på bordet frem til klokka 13..🤣☺️🎄

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...