Gå til innhold

Nyttårsaften med barn - tradisjoner / leker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inspirasjonstråd😊

- tradisjoner du er vant med på nyttårsaften, 

- noe fint å gjøre sammen med ungene i nyttårsselskapet,

- tips til å gjøre festen morsom for barn. 

Jeg hørte om en tradisjon med å legge en liten leke inn i desserten, og den som fant leken fikk bestemme en ting de andre skulle gjøre. (En slags mandel i grøten). 

Inspirasjon tas imot med takk! 

Skrevet

Spørs litt på alder på barna, men her er noen forslag: du kan også søke på bursdagsleker som kan gjøres litt mer spesielle for eksempel. 

- Ballonglek. Om å sprekke hverandres ballong. Siste med alle i behold vinner noe godt eller morsomt. 
- Stiv heks. Dans til musikken og om å gjøre å stå helt stille når musikken stopper. Får man danset og ut litt energi. 
- Quiz. Passer fint for alle, med litt ulike kategorier av spørsmål. 

Ellers hadde vi alltid masse ballonger, musikk og danset med mamma og pappa når vi var små :) Elsket nyttårsaften med dem som barn og ungdom. Og feirer med dem hvert år, også etter vi har fått barn. 

Anonymkode: d4e58...421

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Hos oss kommer nyttårsnissen med gavepose til barna, like etter middag. Vi har musikkquiz, med lag i alle aldersgrenser, vi spiller brettspill med lag og i år har jeg kjøpt inn "kan du refrenget" Ved at voksne og barn gjør ting sammen blir ventetiden gøy for alle. 

Anonymkode: 8397b...672

• Liker 3
Skrevet

Vi har ikke noen egne nyttårstradisjoner utenom middag og kaffe/kaker. Vi har ofte quiz som fellesaktivitet. Nyttårsaften er blant de dagene vi gjerne setter på musikk og mannen og jeg danser sammen. Alltid dans når vi har gjester. Barna blir gjerne med. Da de var yngre gikk vi også litt rundt juletreet og sang julesanger.

Anonymkode: 6cb87...189

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hos oss kommer nyttårsnissen med gavepose til barna, like etter middag. Vi har musikkquiz, med lag i alle aldersgrenser, vi spiller brettspill med lag og i år har jeg kjøpt inn "kan du refrenget" Ved at voksne og barn gjør ting sammen blir ventetiden gøy for alle. 

Anonymkode: 8397b...672

Hvor mange er dere da?

Anonymkode: b4c63...131

Skrevet

Vi har ingen tradisjoner, men gjør litt forskjellige ting fra år til år. Feks kahoot, pakkelek, brettspill og typiske escaperoom-spill.

Anonymkode: 1710b...7f7

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk for mange gode forslag. 🥰 

Skrevet

Vi går nyttårsbukk og spiser mye god mat, jeg er alltid edru siden jeg er eneste i huset med busslappen og vi alltid kjører inn til sentrum for å se fyrverkeriet etter vi har fyrt opp litt hjemme

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...