MildeMarie Skrevet 26. desember 2023 #1 Skrevet 26. desember 2023 Inspirasjonstråd😊 - tradisjoner du er vant med på nyttårsaften, - noe fint å gjøre sammen med ungene i nyttårsselskapet, - tips til å gjøre festen morsom for barn. Jeg hørte om en tradisjon med å legge en liten leke inn i desserten, og den som fant leken fikk bestemme en ting de andre skulle gjøre. (En slags mandel i grøten). Inspirasjon tas imot med takk!
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #2 Skrevet 26. desember 2023 Spørs litt på alder på barna, men her er noen forslag: du kan også søke på bursdagsleker som kan gjøres litt mer spesielle for eksempel. - Ballonglek. Om å sprekke hverandres ballong. Siste med alle i behold vinner noe godt eller morsomt. - Stiv heks. Dans til musikken og om å gjøre å stå helt stille når musikken stopper. Får man danset og ut litt energi. - Quiz. Passer fint for alle, med litt ulike kategorier av spørsmål. Ellers hadde vi alltid masse ballonger, musikk og danset med mamma og pappa når vi var små Elsket nyttårsaften med dem som barn og ungdom. Og feirer med dem hvert år, også etter vi har fått barn. Anonymkode: d4e58...421 2 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #3 Skrevet 26. desember 2023 Hos oss kommer nyttårsnissen med gavepose til barna, like etter middag. Vi har musikkquiz, med lag i alle aldersgrenser, vi spiller brettspill med lag og i år har jeg kjøpt inn "kan du refrenget" Ved at voksne og barn gjør ting sammen blir ventetiden gøy for alle. Anonymkode: 8397b...672 3
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #4 Skrevet 27. desember 2023 Vi har ikke noen egne nyttårstradisjoner utenom middag og kaffe/kaker. Vi har ofte quiz som fellesaktivitet. Nyttårsaften er blant de dagene vi gjerne setter på musikk og mannen og jeg danser sammen. Alltid dans når vi har gjester. Barna blir gjerne med. Da de var yngre gikk vi også litt rundt juletreet og sang julesanger. Anonymkode: 6cb87...189 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #5 Skrevet 27. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hos oss kommer nyttårsnissen med gavepose til barna, like etter middag. Vi har musikkquiz, med lag i alle aldersgrenser, vi spiller brettspill med lag og i år har jeg kjøpt inn "kan du refrenget" Ved at voksne og barn gjør ting sammen blir ventetiden gøy for alle. Anonymkode: 8397b...672 Hvor mange er dere da? Anonymkode: b4c63...131
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #6 Skrevet 27. desember 2023 Vi har ingen tradisjoner, men gjør litt forskjellige ting fra år til år. Feks kahoot, pakkelek, brettspill og typiske escaperoom-spill. Anonymkode: 1710b...7f7 1
MildeMarie Skrevet 27. desember 2023 Forfatter #7 Skrevet 27. desember 2023 Tusen takk for mange gode forslag. 🥰
Fru Uperfekt Skrevet 27. desember 2023 #8 Skrevet 27. desember 2023 Vi går nyttårsbukk og spiser mye god mat, jeg er alltid edru siden jeg er eneste i huset med busslappen og vi alltid kjører inn til sentrum for å se fyrverkeriet etter vi har fyrt opp litt hjemme
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå