Gå til innhold

Hva skal dere i sommerferien?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har barn på 12 og 16 neste sommer, hva skal vi finne på?

Vi er ikke en campingfamilie. Ønsker ferie utenlands, gjerne kombinere bading med litt opplevelser.

Hva skal dere andre med store barn gjøre?

Anonymkode: 04c2d...690

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal til Malaysia og New Zealand. 

I fjor kjørte vi til Gardasjøen igjennom Tyskland og Østerrike 

Anonymkode: f89ae...5e4

Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Vi har barn på 12 og 16 neste sommer, hva skal vi finne på?

Vi er ikke en campingfamilie. Ønsker ferie utenlands, gjerne kombinere bading med litt opplevelser.

Hva skal dere andre med store barn gjøre?

Anonymkode: 04c2d...690

Seiltur med Christian Radich.

Skrevet

Skal feriere hos familie på bondegård, feriebudsjettet ryker på en tur nå i vinter. 

Ellers ville jeg vurdert interrail med barn i den alderen, eller øyhopping i Hellas. 

Anonymkode: c4c02...4ba

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Nord-Italia med Como- og Gardasjøen, og Østerrike er helt fantastisk. Håper jeg får anledning til å gjøre det igjen snart.

Nå blir det vinterferie i Dominikanske republikk, også har jeg lyst på et par ordentlig storbyturer sent på sommeren. Først Hongkong, hvor jeg har vært mange ganger, så videre til Taipei som blir første gang for min del.

Anonymkode: 988b2...a66

• Liker 2
Skrevet

Vi skal ta buss eller sykle til stranda for å bade. Være hjemme. 

Anonymkode: 4d5ef...a6f

• Liker 6
Skrevet

Interrail med to barn på 10 og 11. Planen er å være i Paris etter to uker. Der møter vi de andre to som flyr ned etter at de har vært på fotballer. Så blir det ca to uker i og rundt Normandie før vi setter nesa hjemover. To med fly til mormor og morfar. Vi andre med tog. Ikke mye er planlagt foreløpig.

Anonymkode: 81b9d...b8b

Skrevet

3 uker i Kroatia. Har vært der tidligere, dette året skal vi besøke steder vi ikke har sett før og kommer til å ta ting litt på sparket. Er enkelt å kjøre der og lett å finne frem. Stopper der vi liker oss og booker oss et sted å sove etterhvert som vi tar oss rundt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Interrail med to barn på 10 og 11. Planen er å være i Paris etter to uker. Der møter vi de andre to som flyr ned etter at de har vært på fotballer. Så blir det ca to uker i og rundt Normandie før vi setter nesa hjemover. To med fly til mormor og morfar. Vi andre med tog. Ikke mye er planlagt foreløpig.

Hva betaler dere totalt for en sånn tur? 

• Nyttig 1
Skrevet
Touria skrev (11 minutter siden):

3 uker i Kroatia. Har vært der tidligere, dette året skal vi besøke steder vi ikke har sett før og kommer til å ta ting litt på sparket. Er enkelt å kjøre der og lett å finne frem. Stopper der vi liker oss og booker oss et sted å sove etterhvert som vi tar oss rundt. 

Lurer også på hva denne turen vil koste totalt?

Skrevet

17 minutter siden, AnonymBruker said:

Lurer også på hva denne turen vil koste totalt?

Vi er 3 personer, regner med ca. 15 000 i flybiletter ca. 35 000 i boutgifter. Leiebilen vil koste oss ca. 10 000. 

Har ikke bestilt flybilletter ennå, det har generelt kostet oss 12 000. For 2 år siden betalte vi 7000. Regner med å betale mer i år. Det har også blitt dyrere å bo. Har foregående år kostet oss ca. 22 000. Men lokasjon betyr mye her. Vi har vært på steder med litt høyere prisklasse, men har klart å skaffe oss rimelige alternativ. 

Vi har spart opp disse pengene og innen vi reiser, har vi også spart opp lommepenger. Vi lager mye mat selv. Spiser vi middag ute, må vi regne med det går med 800-1000 kr. Det er 2 år siden sist vi var i Kroatia. Da hadde vi et forbruk på ca. 3000 kr i uka.

Anonymkode: 68c94...c83

Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Hva betaler dere totalt for en sånn tur? 

Jeg vet ikke foreløpig.  Barn under 12 har gratis interrailbillett. Vi har ikke bestemt antall reisedager for oss. Satser på å finne passe billige flybilletter.

Uansett, det blir nok mer enn 50000 i overnatting. Kanskje 10000 -15000 i reise. Med mat, aktiviteter osv kommer vi nok opp mot 100000 for hele familien for en drøy måned.

Skrevet

Tipper det blir 3 uker i Thailand. Først en uke i Bangkok, deretter 1 eller 2 plasser litt lengre sør.

Anonymkode: 171b0...9bd

Skrevet

Skal på ferie til sviger:) 

Anonymkode: c17aa...34b

Skrevet

Hytta i Kragerø-området. 

Anonymkode: bfbbd...961

Skrevet

Vi ender nok med å ta sommeren hjemme, ettersom vi planlegger thanksgiving feiring i USA i november. 

Hjemme blir det en tur til Bergen med bil. Muligens ei uke i Molde.  Så tar vi en dag eller to i Oslo. 

Ellers er det planlagt en tur i dyreparken med et vennepar. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Åååå Gardasjøen står på ønskelista mi

Anonymkode: eea84...e59

• Liker 1
Skrevet

Først bryllup, deretter har vi leid feriehus i Danmark sammen med svigers og mine foreldre. Blir der en uke, før vi reiser på bryllupsreise uten mitt stebarn (da skal han være sammen med sin mor). :)

Skrevet

Vi skal en mnd til USA og møte familie, så skal vi campe resten av ferien 

Skrevet

Gardasjøen var en stor nedtur for mitt vedkommende i fjor. Jeg elsker havet da, så da er det strøket av lista. 

i år skal vi på cruise i Middelhavet og en uke i Spania før vi drar hjem. 

Anonymkode: 76b70...53c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...