Troyamin Skrevet 29. desember 2023 #61 Del Skrevet 29. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men jeg synes at jenta på 23 år ville gjerne få til dette. Vi fikk med en mappe med papirer, matskålen, kosedyr, koseklus, mat, godis, tyggepinner, o.l. Hun hadde laget kontrakt, forsikrer valpene og hjalp oss med å registrere dyret i Mattilsynet. De andre som hadde kjøpt var familier og pensjonister. Vi var de yngste (begynnelsen i 30-årene med barn på 4 og 6) sa hun. Anonymkode: 2c484...b6e Og DER røpet du at du er et troll! 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #62 Del Skrevet 29. desember 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja, jeg er noe enig. Det virker som om de har vært forvert for en tispe, så har den klart å bli gravid ved lek. Dette kom som en overraskelse på den andre familien, så de første 8 ukene var valpene hos mor. Siden dette var parets feil, så måtte de ta disse 5 valpene til sin leilighet i byen og selge de, samt sikkert dele på salgsummen. Det er ikke sikkert dette stemmer, men hva jeg tror. Men jeg synes at jenta på 23 år ville gjerne få til dette. Vi fikk med en mappe med papirer, matskålen, kosedyr, koseklus, mat, godis, tyggepinner, o.l. Hun hadde laget kontrakt, forsikrer valpene og hjalp oss med å registrere dyret i Mattilsynet. De andre som hadde kjøpt var familier og pensjonister. Vi var de yngste (begynnelsen i 30-årene med barn på 4 og 6) sa hun. Anonymkode: 2c484...b6e Registrere hunden hos Mattilsynet? Yeah right. Mattilsynet fører ikke lister over registrerte hunder, det er dette Dogweb skulle gjort om dere hadde giddet å støtte etisk avl. Anonymkode: 27934...982 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 29. desember 2023 #63 Del Skrevet 29. desember 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ja, jeg er noe enig. Det virker som om de har vært forvert for en tispe, så har den klart å bli gravid ved lek. Dette kom som en overraskelse på den andre familien, så de første 8 ukene var valpene hos mor. Siden dette var parets feil, så måtte de ta disse 5 valpene til sin leilighet i byen og selge de, samt sikkert dele på salgsummen. Det er ikke sikkert dette stemmer, men hva jeg tror. Men jeg synes at jenta på 23 år ville gjerne få til dette. Vi fikk med en mappe med papirer, matskålen, kosedyr, koseklus, mat, godis, tyggepinner, o.l. Hun hadde laget kontrakt, forsikrer valpene og hjalp oss med å registrere dyret i Mattilsynet. De andre som hadde kjøpt var familier og pensjonister. Vi var de yngste (begynnelsen i 30-årene med barn på 4 og 6) sa hun. Anonymkode: 2c484...b6e Hva registrerte dere hos Mattilsynet da? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #64 Del Skrevet 29. desember 2023 Har du fått helsebok regner jeg med alt er i orden og dette ikke er en smuglervalp. Men vær forsiktig i fremtiden, hente valp uten valpemor er ikke bra og det er som sagt noe som skurrer med historien. På samme måte som om noen de ønsker å møtes en offentlig plass for overlevering eller ha betaling kontant. Ps Jeg er helt sikker på at ts mente registrere valpen i dyre-ID og ikke mattilsynet. Husk at stamtavle er heller ingen garanti, og det finnes forfalskninger av dette og dessverre. Anonymkode: f7f4d...30c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #65 Del Skrevet 29. desember 2023 En helsebok er selvfølgelig ingen garanti. Vetrinærer sjekker da ikke bakgrunn til hverken eier eller valp. De gjør en helsesjekk, gir vaksine og så får man helsebok. Det samme gjelder dyre-ID, de sjekker heller ikke bakgrunnen... Nå er det blitt vanlig at smuglerhunder selges slik som ts beskriver og ikke ut fra bagasjerommet på en bil. Det lages en fake historie og selges ut fra noens hjem. TS sin historie er helt klassisk, de mer sofistikerte har en tispe til stede så det er fremstår mer troverdig.. Smuglerhunder er ofte bærere av sykdommer og parasitter som ikke er vanlige i Norge og har selvfølgelig ikke blitt behandlet for dette. Også valper, som får parasitter fra moren. Anonymkode: b9a18...f95 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #66 Del Skrevet 29. desember 2023 Tenker dere er mindre opplyste som ikke sjekket dette FØR dere betalte depositum. Er mange som avler på hund, som virkelig ikke har peiling. Er jo gode penger å tjene på dette. Useriøst. Og dere støtter det. Burde skjems. Anonymkode: 17867...7cc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #67 Del Skrevet 29. desember 2023 1 hour ago, Troyamin said: Og DER røpet du at du er et troll! Troll eller komplette uvitende idioter som ikke har gjort noen form for forarbeid før de bestemte seg for å kjøpe en random valp og som er naive nok til å tro whatever selger forteller. Og det er jo en kjøpergruppe for disse valpene og det er jo to typer mennesker. De som gir faen og bare vil ha en valp og de som er komplette idioter og som også bare vil ha en valp... Forskjellen er at førstenevnte gruppe skjønner det er smuglervalper, men kjøper likevel. Anonymkode: b9a18...f95 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 29. desember 2023 #68 Del Skrevet 29. desember 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): En helsebok er selvfølgelig ingen garanti. Vetrinærer sjekker da ikke bakgrunn til hverken eier eller valp. De gjør en helsesjekk, gir vaksine og så får man helsebok. Det samme gjelder dyre-ID, de sjekker heller ikke bakgrunnen... Nå er det blitt vanlig at smuglerhunder selges slik som ts beskriver og ikke ut fra bagasjerommet på en bil. Det lages en fake historie og selges ut fra noens hjem. TS sin historie er helt klassisk, de mer sofistikerte har en tispe til stede så det er fremstår mer troverdig.. Smuglerhunder er ofte bærere av sykdommer og parasitter som ikke er vanlige i Norge og har selvfølgelig ikke blitt behandlet for dette. Også valper, som får parasitter fra moren. Anonymkode: b9a18...f95 Jepp! De forholder seg til at det befinner seg et valpekull på undersøkelsesrommet og foretar en overfladisk helsesjekk, vaksinerer og chipmerker valpene før det utstedes pass eller vaksinasjonsattest eller lignende. Hvor valpene kom fra og befant seg før dette forholder de seg normalt ikke til så lenge valpene fremstår som friske og normale. Man kan trikse og mikse med registrerte kull også f.eks. ved å registrere en annen hannhund enn den som faktisk er faren etc. evt. med en annen tispe enn den som faktisk fødte valpene og på den måten unngå bl.a. innavlsproblematikk ved tjuvparring. De oppdretterne jeg kjenner godt og som er seriøse tar derfor ofte bilder av både parringer og fødsler. Kan kanskje oppleves som litt sært, men det gir helt grei dokumentasjon på at en parring mellom de to aktuelle hundene faktisk har skjedd og at riktig tispe har født valpene uten at man trenger å ty til DNA-testing. Og selv om TS kanskje er et troll så finnes det jo tusenvis av slike lettlurte idioter rundt omkring som tjener store penger på uetisk produksjon av valper, smugling etc. Hadde folk bare gjort et minimum av bakgrunnssjekk så ville dette markedet ha krympet betraktelig inn og blitt langt mindre attraktivt for kriminelle. For det er kriminelle de er de som selger disse hundene med mer eller mindre ukjent opphav til blodpris. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #69 Del Skrevet 29. desember 2023 Uff, dette høres ikke bra ut. Håper virkelig at desse folka ikke skal fortsette å avle hunder på den måten. Dere sitter jo igjen med en valp som dere ikke har noe historie på når det kommer til helse og temperament. Anonymkode: 64193...3b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #70 Del Skrevet 29. desember 2023 3 hours ago, AnonymBruker said: Tenker dere er mindre opplyste som ikke sjekket dette FØR dere betalte depositum. Er mange som avler på hund, som virkelig ikke har peiling. Er jo gode penger å tjene på dette. Useriøst. Og dere støtter det. Burde skjems. Anonymkode: 17867...7cc Det er min feil. Ikke samboers. Jeg som begynte dialogen med oppdretter uten å inkludere han, selv om vi hadde snakket om hund. Men han sier det er for sent nå. At vi får ta konsekvenser av våre handlinger. Anonymkode: 2c484...b6e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #71 Del Skrevet 29. desember 2023 55 minutter siden, AnonymBruker said: Uff, dette høres ikke bra ut. Håper virkelig at desse folka ikke skal fortsette å avle hunder på den måten. Dere sitter jo igjen med en valp som dere ikke har noe historie på når det kommer til helse og temperament. Anonymkode: 64193...3b8 Det stemmer. Dessverre. Men hunden virker hittil veldig kjærlighetsfull, rolig og snill. Men litt selskapssyk da. Den følger etter meg overalt. Anonymkode: 2c484...b6e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nutz Skrevet 29. desember 2023 #72 Del Skrevet 29. desember 2023 On 12/26/2023 at 11:07 PM, AnonymBruker said: Ja, flere som tar depositum. Nei, det har vi ikke. Vi bor 4 timer unna. Kun bilder og video. Ja, valpen er chipet, fått ormekur og er renraset. Hun har sendt oss papirer på dette. Anonymkode: 2c484...b6e Dersom det ikke finnes stamtavle på valpene er de ikke renraset. Alle papirløse hunder registreres som blandingshunder. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #73 Del Skrevet 29. desember 2023 Supert at dere har støttet et kjøkkenoppdrett uten papirer eller noe da 🙄 Lurer også på hvordan man registrerer en hund hos Mattilsynet Anonymkode: 78480...10f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #74 Del Skrevet 29. desember 2023 Hadde reist på adressen for å møte valpene. Egentlig før du hadde betalt, men for sent nå da Anonymkode: 18eff...654 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 29. desember 2023 #75 Del Skrevet 29. desember 2023 Ts. Jeg synes du får litt mye kjeft her.. ikke alle vet hvordan det er når man kjøper valp. Tenkt alle de der ute som kjøper hunder på finn...etc...vi kjøpte hund når jeg å mannen min var 18 år..0 peil på noe som helst..vi viste ikke om nkk, og alt det der. Vi dro til oppretter ( far og mor var i nkk og hadde vært i mange konkurranser etc) møtte en valp ..og kjøpte den der å da ... Nå har vi en ny valp på 5 mnd ( vi er 40 årene) og det er renraset. Men fy søren hvor mye det var å sette seg inn i denne gangen..hvor var mor registrert..og far ..hadde de tatt hd røntgen..hadde de lyst test i øyne...var valpene chippet, marrkur etc... Vi kjøpte valpen og dette var bare hennes 2 kull .og hadde ikke noe oppretter navn ennå. Fikk vite at mor hadde blitt paret med en hannhund i Sverige. Vi fikk ikke med stamtavle. Og nå sitter vi her mer verdens beste og vakreste valp. Gjort et er gjort...dere har å fått et nytt familiemedlem 🥰 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #76 Del Skrevet 29. desember 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det er min feil. Ikke samboers. Jeg som begynte dialogen med oppdretter uten å inkludere han, selv om vi hadde snakket om hund. Men han sier det er for sent nå. At vi får ta konsekvenser av våre handlinger. Anonymkode: 2c484...b6e Så du evner å skaffe hund uten å si ifra, men har ikke mot nok til å stå opp for det du har gjort når det viser seg at du gjorde en tabbe? Dere måtte ikke kjøpe valpen. Blir gøy å fortelle barna deres at dere valgte å støtte useriøs avl. At en avtale er viktigere enn dyrenes beste. Selvfølgelig virker alt perfekt nå. Resultatet av dårlig Avel vil vise seg når hunden blir større. Anonymkode: 29dd6...da6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #77 Del Skrevet 29. desember 2023 Stamtavle og nkk registrering er et must når du skal ha renraset. Den må også være chippet Attest fra veterinær er ikke verdt noe. Anonymkode: 8613c...333 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå