Gå til innhold

Spørsmål om oppdretter

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Nei. 

Anonymkode: 2c484...b6e

Da er ikke foreldrene NKK registrert heller.

Sannsynligheten for at det er renraset er så og si fraværende.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Det med stamtavle handler om at parringen ikke var planlagt, og at mor ble gravid etter lek med en hanne av samme rase. "

Bullshit fra 'oppdretter'.. om foreldre er renraset/registrert får man stamtavle uansett. Ingen lar en tispe 'leke' med en hannhund når den tilfeldigvis har stådager 😆 

Gratulere med en sabla dyr blandingshund ,om ikke annet . Husk forsikring 😄

Anonymkode: 31921...c63

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her… 

Flere av dere på KG hadde rett. Jenta var ærlig om at hun og samboeren begge var studenter, og at de skulle begynne med oppdrett for ekstra inntekt. Pengene for valpene skulle de bruke på å pusse opp stua. Moren var visst ikke der nå, da det viste seg at de kun er fôrvert for denne. Det var et rødt flagg for meg. Valpene kom til selger da de var 8 uker gamle. Moren var 2 år og 7 måneder da hun ble uplanlagt gravid. Så stueoppdrett ja…

Hun har forsikret ved skjulte feil som varer i noen år. Jeg har forsikret hunden.

Valpen så fin ut og var ingen avvik på attesten, den var kontaktssøkende, nysgjerrig og rolig. Det gikk fint på vei hjem. Barna lo seg i hjel da de ble sleiket. Vi hadde jo gjort en avtale, så kunne liksom ikke trekke oss ved kontraktskriving.

Vi får satse på at alt går bra, selv om den ikke har stamtavle og er registrert i NKK. Det er jo ikke alle som kjøper hunder med stamtavle, selv om det er ekstra trygghet og sikkerhet.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere kunne fint ha trekt dere fra handelen da selger oppga uriktige opplysninger.

Som nevnt tidligere så kan det gå helt fint og dere kan få en hund som både har fin oppførsel, godt lynne og langt liv. NKK registrering er ingen garanti for noe annet.

Men dere har betalt blodpris for hunden og dere støtter useriøse oppdrettere. Det er ikke rart at problemet med useriøse oppdrettere vokser når man kan få 19k i nærmest ren profitt pr valp. Det er galskap.

Som et minimum regner jeg med at oppdretter har betalt for chipping og vaksiner?

Gratulerer med nytt familiemedlem :)

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer du har støttet valpefabrikk....... Hvem vet hvor disse valpene kommer fra eller hva slags forhold mora lever under. For alt du vet er det smuglervalper fra utlandet, spesielt siden tispa ikke var der er det et kjemperødt flagg.

Anonymkode: b9a18...f95

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Ts her… 

Moren var visst ikke der nå, da det viste seg at de kun er fôrvert for denne. Det var et rødt flagg for meg. Valpene kom til selger da de var 8 uker gamle. Moren var 2 år og 7 måneder da hun ble uplanlagt gravid. Så stueoppdrett ja…

Så du har med andre ord kjøpt deg valp fra valpefabrikk. Les gjerne hva Tolletaten skriver av gode råd for å unngå å kjøpe smuglervalper. 

Jeg håper virkelig at du egentlig bare troller...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Troyamin said:

Så du har med andre ord kjøpt deg valp fra valpefabrikk. Les gjerne hva Tolletaten skriver av gode råd for å unngå å kjøpe smuglervalper. 

Jeg håper virkelig at du egentlig bare troller...

Det er ikke smuglervalper. De er norske. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvordan vet du det?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Snublefot62 said:

Hvordan vet du det?

Fordi rasen er ikke vanlig som smuglervalp, det er ingen indikasjon på det og oppdretter kjøpte mor i Norge. Jeg tror ikke et samboerpar på 23 driver og smugler hunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Fordi rasen er ikke vanlig som smuglervalp, det er ingen indikasjon på det og oppdretter kjøpte mor i Norge. Jeg tror ikke et samboerpar på 23 driver og smugler hunder.

Hva du tror og hva som mest sannsynlig er fakta, ligger i bevisene her. Og jo mer du skriver, jo mer fremstår dette som ulovlig importerte hunder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Troyamin said:

Hva du tror og hva som mest sannsynlig er fakta, ligger i bevisene her. Og jo mer du skriver, jo mer fremstår dette som ulovlig importerte hunder. 

Nei, det fikk vi ingen magefølelse på. Samboer er dyktig på å analysere en situasjon og han har ofte rett, og han mener det er ingen indikasjon på det. Men han sa at det tryggeste er å kjøpe fra oppdretter med stamtavle, men heller ikke her er det noen garanti.

Vi har hatt hunden i over ett døgn nå. Det har gått bra. Tisset inne kun en gang. Han liker også barna. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei, det fikk vi ingen magefølelse på. Samboer er dyktig på å analysere en situasjon og han har ofte rett, og han mener det er ingen indikasjon på det. Men han sa at det tryggeste er å kjøpe fra oppdretter med stamtavle, men heller ikke her er det noen garanti.

Vi har hatt hunden i over ett døgn nå. Det har gått bra. Tisset inne kun en gang. Han liker også barna. 

Nå har dere uansett blitt advart. At dere velger å ikke ta til dere det som er blitt sagt, tenker jeg sier mer om dere, enn litt mer fornuftige folk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Det var et ektepar hvor kvinnen var 22 år som smuglet over 1000 hunder, så alder og sivilstatus har null å si. 

Anonymkode: 2ef01...283

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

26 minutter siden, AnonymBruker said:

Alle valper kan smugles...

Det finnes hundefabrikker i Norge også..

Oppdretter har ikke noen papirer på hunden sin, du har ikke sett mor.  Hvis de faktisk var forventer ville hunden hatt papirer eller i det minste en kontrakt med oppdretter. Og det er oppdretter som er eier av valpene. Om et var en tjuvparring hvorfor sende tispa tilbake? Uansett, om de var kun forventer så er de heller ikke oppdrettere...

Det er IKKE vanlig å sende valpene avgårde uten mor til noen andre for at de skal selges... Valpene blir som regel med mor der de er født til de hentes av nye eiere. Enhver seriøs valpeselger holder ikke på sånn uansett om det er rasehunder eller ikke. 

Hvis dette er sant har både du og mannen din utvist utrolig dårlig dømmekraft og minimal innsikt i hundehold.

Anonymkode: b9a18...f95

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Det merkelige her er jo at du starter tråden med å reagere på selvbruningskrem, falske vipper, langt blondt hår, rosa negler og en skikkelig babe som til og med studerer på høyskolen og bor i sentrum. DET reagerer du på.

Men etter å ha fått mange reaksjoner på at det er irrelevant men at det er MASSE røde flagg på det selger sier om valpene - DET gir ingen dårlig magefølelse eller indikasjon?

Ingen av foreldrene er registrert i NKK, men påstås å være renraset. Løgn?
Ikke registrert fordi det ikke var planlagt parring. Løgn?
Kaller seg oppdretter men er egentlig forvert. Løgn.
Full rasepris til tross for fravær av NKK registrering og stamtavle. Svindel.
Og dere har ikke møtt tispemor eller far engang? Bedrageri.

Jeg begynner å mistenke at hele tråden er ren underholdning for TS.

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Snublefot62 said:

Det merkelige her er jo at du starter tråden med å reagere på selvbruningskrem, falske vipper, langt blondt hår, rosa negler og en skikkelig babe som til og med studerer på høyskolen og bor i sentrum. DET reagerer du på.

Men etter å ha fått mange reaksjoner på at det er irrelevant men at det er MASSE røde flagg på det selger sier om valpene - DET gir ingen dårlig magefølelse eller indikasjon?

Ingen av foreldrene er registrert i NKK, men påstås å være renraset. Løgn?
Ikke registrert fordi det ikke var planlagt parring. Løgn?
Kaller seg oppdretter men er egentlig forvert. Løgn.
Full rasepris til tross for fravær av NKK registrering og stamtavle. Svindel.
Og dere har ikke møtt tispemor eller far engang? Bedrageri.

Jeg begynner å mistenke at hele tråden er ren underholdning for TS.

Jeg sier jo det er noen røde flagg selv, men det spiller jo ingen rolle da kontrakt er skrevet og valpen er kjøpt. Da får man gjøre det beste ut av situasjonen man er i. 

Nei, overhodet ikke. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg sier jo det er noen røde flagg selv, men det spiller jo ingen rolle da kontrakt er skrevet og valpen er kjøpt. Da får man gjøre det beste ut av situasjonen man er i. 

Nei, overhodet ikke. 

Kos dere med valpen:) om den er i nkk eller ikke har lite å si...du kan få en valp som blir syk med 2 friske foreldre....også to foreldre som har problemer.

Vet ikke om dette gjelder denne rasen med kanskje ta en hofte røntgen når den er litt større. Når vi kjøpe valp fikk vi vite om mor eller far hadde problemer med hofte...de tok syns kontroll etc.

Men...uansett har dere nå fått en søt valp og dere har mye moro,kaos og valpe Blues foran dere ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, overhodet ikke. 

De røde flaggene ble godt belyst her før dere valgte å gjennomføre kjøpet og signere kontrakt. Dere kjørte allikevel på. Vil dere stoppet opp om folk i stede for bekreftet at løse vipper og rosa negler var et rødt flagg? Om nei, hvorfor spørre i det hele tatt?

Jeg skjønner at det er vanskelig å stoppe i prosessen. Man har tross alt allerede begynt å forberede seg på den ene valpen og gleder seg til å få den i hus. Men man er samtidig voksen og må ta hensyn også til dyrene. Ikke nødvendigvis bare her og nå men og et mer generelt ansvar og hensyn til at industrien ikke er så lukrativ at folk faktisk tjener rått med penger på den.

Samtidig bør det og komme frem info om dette her så andre som søker opp blonde forverter med brunkren og løse vipper kan tenke seg om tre ganger før de støtter valpefabrikken deres.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Historien henger ikke sammen, om de er forvert så sender de ikke tilbake tispen da den normalt er hos forvert eller oppdretter under valpetiden og da selvfølgelig sammen med valpene.

https://www.nettavisen.no/okonomi/valpenettverket-skal-ha-smuglet-inn-over-1000-valper/f/5-95-1119623

Anonymkode: f7f4d...30c

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Historien henger ikke sammen, om de er forvert så sender de ikke tilbake tispen da den normalt er hos forvert eller oppdretter under valpetiden og da selvfølgelig sammen med valpene.

https://www.nettavisen.no/okonomi/valpenettverket-skal-ha-smuglet-inn-over-1000-valper/f/5-95-1119623

Anonymkode: f7f4d...30c

Ja, jeg er noe enig. Det virker som om de har vært forvert for en tispe, så har den klart å bli gravid ved lek. Dette kom som en overraskelse på den andre familien, så de første 8 ukene var valpene hos mor. Siden dette var parets feil, så måtte de ta disse 5 valpene til sin leilighet i byen og selge de, samt sikkert dele på salgsummen.

Det er ikke sikkert dette stemmer, men hva jeg tror. 

Men jeg synes at jenta på 23 år ville gjerne få til dette. Vi fikk med en mappe med papirer, matskålen, kosedyr, koseklus, mat, godis, tyggepinner, o.l. Hun hadde laget kontrakt, forsikrer valpene og hjalp oss med å registrere dyret i Mattilsynet. De andre som hadde kjøpt var familier og pensjonister. Vi var de yngste (begynnelsen i 30-årene med barn på 4 og 6) sa hun.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...