AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #1 Skrevet 26. desember 2023 Jeg vet jeg ikke burde føle slik jeg gjør, og jeg skammer meg. Men jeg må bare få utløp for dette... Et vennepar har slitt lenge med å få barn. De er nå gravide. Vi har fått ett barn mens venneparet har prøvd, og vi prøver nå på nr. 2. Jeg mener oppriktig at jeg har verdens beste barn allerede og føler meg veldig heldig osv. Likevel merker jeg at jeg er skikkelig sjalu på venneparet som nå er gravide med sitt første barn, og merker jeg er redd vi ikke kan få et lillesøsken til barnet vårt. Hvorfor føler jeg det slik?! Noen beroligende ord mtp. min frykt for sekundær infertilitet, for stort aldersgap osv? Jeg tror nemlig selv det har noe med dette å gjøre. Anonymkode: 4ea06...fbe
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #2 Skrevet 26. desember 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg vet jeg ikke burde føle slik jeg gjør, og jeg skammer meg. Men jeg må bare få utløp for dette... Et vennepar har slitt lenge med å få barn. De er nå gravide. Vi har fått ett barn mens venneparet har prøvd, og vi prøver nå på nr. 2. Jeg mener oppriktig at jeg har verdens beste barn allerede og føler meg veldig heldig osv. Likevel merker jeg at jeg er skikkelig sjalu på venneparet som nå er gravide med sitt første barn, og merker jeg er redd vi ikke kan få et lillesøsken til barnet vårt. Hvorfor føler jeg det slik?! Noen beroligende ord mtp. min frykt for sekundær infertilitet, for stort aldersgap osv? Jeg tror nemlig selv det har noe med dette å gjøre. Anonymkode: 4ea06...fbe Hvordan kan du være sjalu på at de får det dere allerede har? Anonymkode: f9296...c5b 3 2
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #3 Skrevet 26. desember 2023 Det er nok helt normalt å ha sånne følelser, men det er viktig å være bevisst på hvor stygt det er å ha sånne tanker og jobbe for å akseptere at sånn er det akkurat nå. Regner med du ikke sier noe om disse tankene til noen andre. Anonymkode: bc2b3...6c1
Sofakona Skrevet 26. desember 2023 #4 Skrevet 26. desember 2023 Dere var jo et barn og prøver på nr 2...alt i den tiden ditt vennepar har prøvd og prøver å bli gravid med nr 1... 4 3
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #5 Skrevet 26. desember 2023 Helt vanlige følelser når man er prøver ❤️ Kjente på mye av det samme da vi var prøvere, tok nesten 5 år før vi endelig ble gravide. Hvor lenge har dere prøvd? Anbefaler deg å følge fertilitets coachen Mari på Instagram, hun tar opp mange av de tankene du har og setter fint ord på ting. Anonymkode: e051c...ff5
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #6 Skrevet 26. desember 2023 Jeg kjente akkurat det samme. Og vi hadde to barn fra før. Ble heldigvis gravid 6 mnd etter venneparet, så jeg gikk med disse følelsene i 4-5 mnd bare Anonymkode: 0e6be...ee6 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #7 Skrevet 26. desember 2023 Jeg hadde nok forstått det bedre om dere også var ufrivillig barnløse. Har selv vært prøver i flere år, vært igjennom flere runder med IVF og sett vennepar fått både en og to unger før jeg selv ble gravid. Skal ikke kimse av sekundær infertilitet, men akkurat dette venneparet trenger du jo i hvert fall ikke være sjalu på. Anonymkode: 1189f...372 4
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #8 Skrevet 27. desember 2023 Tenk på at hun helt sikkert har vært mye mer sjalu på deg lenge enn du er på henne. Anonymkode: 8ba59...b78 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå