AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #1 Skrevet 26. desember 2023 Etter ordinær ultralyd ble jeg henvist til spesialist pga utvidet nyrebekken på fosteret. Ble sendt fra ultralyden med beskjed om at det ikke trenger å være noe dramatisk i det hele tatt, men de ville ekspertene skulle avgjøre hva som er best mtp. oppfølging videre. En uke senere var vi på plass hos spesialisten. Der ble det tatt ultralyd og fostervannsprøve, men legen sa egentlig ikke så mye annet enn at det var vanskelig å anslå nyrefunksjon, den kunne være både 0% og 100% fungerende, så det var ikke så mye å gå på. Mengden fostervann har vært normal hele tiden og fargen på fostervannet var helt fin, så det vil jo si at det er sirkulasjon inni der. Reagerer bare på hvor lite informasjon vi har fått. Legen begynte raskt å prate om svangerskapsavbrudd, som vi i ettertid skjønte var om det skulle vise seg å være kromosomfeil og vi ville ta det valget, men det var veldig dårlig kommunisert. Vi trodde først hun mente at vi burde gå den veien uansett og ble veldig fortvilte, men det er det jo ingen som har sagt. Har ikke hørt noen steder at dette ikke kommer til å gå eller at det er en alvorlig situasjon, og det hadde de vel sagt om de ikke hadde troen, eller? Skal tilbake snart for å sjekke fostervannsmengden og forstår jo at det ikke er levedyktig om det minker så tidlig i forløpet. Men hva om mengden er like fin som før? Det var ikke før vi søkte på google at vi forsto at dette ikke trenger å være farlig. Mye går seg greit til etter fødsel, og om det ikke gjør det er det ikke så vanskelig å fikse med en operasjon. Reagerer på at verken positive eller negative utfall ble kommunisert, og har bare antatt at det betyr at det ikke går bra og at jeg kanskje bør forberede meg på en senabort. Noen erfaringer eller trøstende ord? Jeg er så rådvill, og gruer meg så veldig til neste time med spesialist. Anonymkode: e2220...937 2
Blåhval89 Skrevet 29. februar 2024 #2 Skrevet 29. februar 2024 Hei. Vi var på UL uke 20 i dag og fikk også beskjed om utvidet nyrebekken. Fikk time på riksen allerede på Mandag. Hun som tok ultralyden ga oss et sted mellom lite og ingen informasjon. Sa ikke hva det kunne komme av, om det kunne være alvorlig, om det kunne gå over av seg selv eller noe som helst. hvordan er det med deg? Har du født allerede? Hvordan har oppfølgningen vært videre?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå