Gå til innhold

Voksen og ungdom som ødela et dyrt møbel

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg tenker: ikke ha møbler man ikke tåler blir ødelagte om man har barn, ungdom og dyr. 

Anonymkode: 0fd24...ede

Ikle tåler å bli ødelagte? Tåler din lenestol å bli herjet i av to nærmest voksne? 

til TS: si ifra: «det koster sånn og sånn å reparere-vennligst Vipps kr …» 

Hvorfor oppfører folk seg som ville dyr på besøk? Uberfrekt!

Anonymkode: 053e1...ea1

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
1 hour ago, Forundret.. said:

Ser flere henviser til innboforsikring, men gjelder den når det er snakk om voksne? 

Ja, det er ved barn du kan risikere den ikke gjelder.

Anonymkode: b8183...802

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Ikle tåler å bli ødelagte? Tåler din lenestol å bli herjet i av to nærmest voksne? 

til TS: si ifra: «det koster sånn og sånn å reparere-vennligst Vipps kr …» 

Hvorfor oppfører folk seg som ville dyr på besøk? Uberfrekt!

Anonymkode: 053e1...ea1

Ja, den tåler det. Men nå er ikke min stol gammel fra før. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Høres ut som stolen var ganske slitt allerede. En såpass gammel stol er ikke verdt mange kronene på finn selv om nypris var 10.000.  Hvis du er så redd for møblene dine, ikke inviter barn eller ungdom  for de bruker ikke alltid møblene på samme måte som gamle tanter.

Anonymkode: 7b067...46a

Her får selv 3-åringen beskjed om å sitte ordentlig om hun sitter på en litt ekstra fin stol. På t-banen/flyet/bussen også - ikke føtter i setet,takk. 8-åringen og 11-åringen har lært dette for lenge siden. 

Her er det snakke om et «barn» på 21 år. Vedkommende har hatt stemmerett i 3 år allerede, men en stol kan han ikke ta ansvar for å ødelegge med viten og vilje?!

Anonymkode: bbffa...063

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg er så lei meg. Vi har relativt dårlig råd egentlig, bytter omtrent aldri ut noe i huset. Kjøpte noen nye møbler på tilbud nå før jul, det har jeg ønsket i ca syv år. Vi har et hus med malt strietapet og flere rom med originalgulvet fra 80-tallet. Ikke fordi det er fint, men det koster å bytte ut. Bare for å vise hva slags type husholdning vi er. 

Vi har tre ordentlige stoler i stua (minst 10 000 kr pr stol, tror mer 20 000kr), som vi har fått av mine foreldre. Det er noe vi aldri i hele livet hadde kjøpt selv. De ble ikke kjøpt nye til oss, men vi fikk dem da de skulle ha nye møbler. Da var de kanskje fem år gamle eller noe sånt, og det er noen år siden. I jula nå så begynte plutselig en 15-åring og 21-åring å klatre og herje på hverandre i den ene stolen!! Noe i rammen ble ødelagt, og den er ubrukelig nå. Så en voksen og en ungdom klarte å ødelegge stolen 😓 Gjort er gjort, stolen var noen år gammel og jeg må jo bare slippe dette. Men jeg er lei meg, og det hjelper ikke å sutre over det til mannen igjen og igjen, så jeg måtte skrive av meg litt her. 

Anonymkode: ea062...3f3

Endret av Kanino
Skrevet

Hvem er det sine voksne barn? Vet foreldrene om det? Jeg hadde blitt dritflau om det var mine barn. Hadde absolutt fått de voksne ungene til å betale for skadene.

Anonymkode: ae5c2...c11

• Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ja, det er ved barn du kan risikere den ikke gjelder.

Anonymkode: b8183...802

Ok. Jeg fikk engang beskjed om det motsatte. At hvis barnet forårsaket en vannlekkasje så ville forsikringen dekke det, men ikke om en voksen gjorde det.

Skrevet

Leker dere aldri som voksne?

Det er bare en stol. Ting kan bli ødelagt og uhell skjer. Men den som ødela er selvfølgelig ansvarlig for å reparere/kjøpe nytt.

Det er forskjell på å herje i møblene hele tiden og ha et øyeblikk med morro hvor noe blir ødelagt med et uhell.

• Liker 1
Skrevet
Snublefot62 skrev (1 minutt siden):

Leker dere aldri som voksne?

Det er bare en stol. Ting kan bli ødelagt og uhell skjer. Men den som ødela er selvfølgelig ansvarlig for å reparere/kjøpe nytt.

Det er forskjell på å herje i møblene hele tiden og ha et øyeblikk med morro hvor noe blir ødelagt med et uhell.

Hvis det er sånn at man må kjøpe nye møbler til folk om noe blir ødelagt er i hvert fall jeg ferdig med å besøke folk med sofa til 50 000, eller som har dyre flotte gulvtepper - tenk om jeg venter et glass vin eller en kopp kaffe, eller plutselig får mensen eller begynner å blø neseblod, eller spontanaborterer der jeg sitter, og så skal jeg få en regning på 50 000 kroner???)

Anonymkode: ad31e...51a

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvis det er sånn at man må kjøpe nye møbler til folk om noe blir ødelagt er i hvert fall jeg ferdig med å besøke folk med sofa til 50 000, eller som har dyre flotte gulvtepper - tenk om jeg venter et glass vin eller en kopp kaffe, eller plutselig får mensen eller begynner å blø neseblod, eller spontanaborterer der jeg sitter, og så skal jeg få en regning på 50 000 kroner???)

Alt dette du beskriver er jo uhell. Pleier du å lekeslåss med et annet voksent menneske i andres møbler? 

Anonymkode: ae5c2...c11

• Liker 8
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Spørs hvor uaktsomt det var mener jeg. Det finnes uaktsomhet og det finnes uhell.

Balanserer du med kaffekoppen din på et kosteskaft og du søler kaffen i sofaen så er ansvaret ditt. Sitter du normalt i sofaen og søler med et uhell er du ikke ansvarlig.

Løper jeg i sofaen hos venner eller familie og den blir ødelagt er ansvaret mitt. Hopper ungdommen min i senga hos noen og ødelegger den så er det i praksis mitt ansvar.

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Så leit! Er det mulig å få reparert den? Hvis den er så dyr ny tenker jeg det kan være verdt det. 

Anonymkode: 67844...bfa

Ja, dette skal jeg sjekke. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Var de alene i stua når det skjedde eller var de ikke noen ordentlig voksne der som kunne snakke til dem? Tror ikke jeg hadde gjort så mye annet å skylde meg selv hvis dette hadde pågått foran meg uten at jeg hadde satt en stopper for det. 

Anonymkode: d5c3c...393

Vi var her 😓 Men alle var opptatt av å følge med på pakkeåpning og det gikk først stille for seg. Da de ble mer bråkete ble det oppdaget med beskjed om å slutte. Jeg har barn på akkurat samme alder, og det er år og dag siden jeg måtte følge med på dem av slike årsaker. Så det falt meg ikke inn å måtte ta blikk rundt om i rommet med jevne mellomrom for å se om noen ikke klarte å oppføre seg. 

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg tenker: ikke ha møbler man ikke tåler blir ødelagte om man har barn, ungdom og dyr. 

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Høres ut som stolen var ganske slitt allerede. En såpass gammel stol er ikke verdt mange kronene på finn selv om nypris var 10.000.  Hvis du er så redd for møblene dine, ikke inviter barn eller ungdom  for de bruker ikke alltid møblene på samme måte som gamle tanter.

Jeg har barn på akkurat samme alder og jeg kan ikke huske sist jeg måtte passe på at de ikke ødela noe på den måten. Uhell kan skje, men slik herjete uforsiktighet er år og dag siden. Jeg har heller ikke sett noen av barnas venner holde på slik. Og jeg er for lek og moro altså, men tenker at innen den alderen så vet man litt hvor og når det passer seg. Og midt under pakkeåpning i en snurrestol passer seg ikke. Men vi var til stede og absolutt at jeg tar det på egen kappe også. Jeg trodde bare ikke at jeg måtte scanne rommet med jevne mellomrom som om det var små barn til stede. 

Nypris er 20 000 kr har jeg sett nå. Og joda, stolene har jo vært brukt endel. Men de 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har barn på akkurat samme alder og jeg kan ikke huske sist jeg måtte passe på at de ikke ødela noe på den måten. Uhell kan skje, men slik herjete uforsiktighet er år og dag siden. Jeg har heller ikke sett noen av barnas venner holde på slik. Og jeg er for lek og moro altså, men tenker at innen den alderen så vet man litt hvor og når det passer seg. Og midt under pakkeåpning i en snurrestol passer seg ikke. Men vi var til stede og absolutt at jeg tar det på egen kappe også. Jeg trodde bare ikke at jeg måtte scanne rommet med jevne mellomrom som om det var små barn til stede. 

Nypris er 20 000 kr har jeg sett nå. Og joda, stolene har jo vært brukt endel. Men de 

Jeg er nysgjerrig på hva slags stol det er?

• Liker 1
Annonse
Skrevet

Ja, den tåler det. Men nå er ikke min stol gammel fra før. 

Det er en snurrestol, så den står ikke med fire bein i gulvet. 

fru Alving skrev (1 minutt siden):

Jeg er nysgjerrig på hva slags stol det er?

Ekornes Stressless Paris i hud. 

Jeg klarer å slippe det litt mer nå. Gjort er gjort. Jeg måtte høre litt andre perspektiver, også går det greiere. Jeg skjønner at de selvsagt ikke ville ødelegge stolen. Jeg ble bare veldig oppgitt siden jeg aldri hadde forventet det av egne unger. Og ja, vi var der, flere voksne-voksne. Noen voksne burde ha sett det selvom alle prøvde å følge med på hva som ble åpnet. 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg klarer å slippe det litt mer nå. Gjort er gjort. Jeg måtte høre litt andre perspektiver, også går det greiere. Jeg skjønner at de selvsagt ikke ville ødelegge stolen. Jeg ble bare veldig oppgitt siden jeg aldri hadde forventet det av egne unger. Og ja, vi var der, flere voksne-voksne. Noen voksne burde ha sett det selvom alle prøvde å følge med på hva som ble åpnet. 

Jeg ville tatt kontakt med Ekornes og hørt om det var mulig å få den reparert.

• Liker 1
Skrevet

Det ligger flere slike på finn under en 1000-lapp, noen gis til og med bort gratis.

7 hours ago, AnonymBruker said:

Her får selv 3-åringen beskjed om å sitte ordentlig om hun sitter på en litt ekstra fin stol.

Anonymkode: bbffa...063

Her er det ikke snakk om en" litt ekstra fin" stol, men en gammel stressless.

Snurrestoler inviterer vel også til å sitte litt mer urolig og snurre, enn vanlige stoler.

• Liker 1
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Shit happens. Rett og slett. Det dukker opp dessverre scenarioer man aldri så for seg skulle skje. Venninna mi falt over et bord, hjemme hos en venn på selskap, minuttet hun kom inn, og hele bordet knakk. Hun hadde ikke drukket engang- men alt sammenfalt til det perfekte borddrapet. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det ligger flere slike på finn under en 1000-lapp, noen gis til og med bort gratis.

Her er det ikke snakk om en" litt ekstra fin" stol, men en gammel stressless.

Snurrestoler inviterer vel også til å sitte litt mer urolig og snurre, enn vanlige stoler.

Nå fant jeg ut hvor gammel den er. Ca 5,5 år gammel. Det er ikke en gammel stol for å være såpass kvalitet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...