AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #1 Skrevet 26. desember 2023 Jeg er så lei meg. Vi har relativt dårlig råd egentlig, bytter omtrent aldri ut noe i huset. Kjøpte noen nye møbler på tilbud nå før jul, det har jeg ønsket i ca syv år. Vi har et hus med malt strietapet og flere rom med originalgulvet fra 80-tallet. Ikke fordi det er fint, men det koster å bytte ut. Bare for å vise hva slags type husholdning vi er. Vi har tre ordentlige stoler i stua (minst 10 000 kr pr stol, tror mer 20 000kr), som vi har fått av mine foreldre. Det er noe vi aldri i hele livet hadde kjøpt selv. De ble ikke kjøpt nye til oss, men vi fikk dem da de skulle ha nye møbler. Da var de kanskje fem år gamle eller noe sånt, og det er noen år siden. I jula nå så begynte plutselig en 15-åring og 21-åring å klatre og herje på hverandre i den ene stolen!! Noe i rammen ble ødelagt, og den er ubrukelig nå. Så en voksen og en ungdom klarte å ødelegge stolen 😓 Gjort er gjort, stolen var noen år gammel og jeg må jo bare slippe dette. Men jeg er lei meg, og det hjelper ikke å sutre over det til mannen igjen og igjen, så jeg måtte skrive av meg litt her. Anonymkode: ea062...3f3 13
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #2 Skrevet 26. desember 2023 Så leit! Er det mulig å få reparert den? Hvis den er så dyr ny tenker jeg det kan være verdt det. (Og så tenker jeg de to som herjet (eller foreldrene deres) godt kunne fått lov til å betale for reparasjonen. Og dette burde de tilbudt seg helt av seg selv. De er gamle nok til å ta ansvar for dumhetene sine.) Anonymkode: 67844...bfa 8 4
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #4 Skrevet 26. desember 2023 Det gis bort masse fine ting på finn. Kanskje du kan finne en ny stol der. Eller et annet møbel du har ønsket deg, for å få opp humøret ❤️ Anonymkode: c3335...567
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #5 Skrevet 26. desember 2023 Var de alene i stua når det skjedde eller var de ikke noen ordentlig voksne der som kunne snakke til dem? Tror ikke jeg hadde gjort så mye annet å skylde meg selv hvis dette hadde pågått foran meg uten at jeg hadde satt en stopper for det. Anonymkode: d5c3c...393 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #6 Skrevet 26. desember 2023 «Hei! Stolen i stua ble dessverre ødelagt av at dere kravlet på den - den er jo ikke laget for at to voksne skal bruke den på den måten. Vi har ikke råd til ny stol, så håper dere kan hjelpe til å få den fikset, evt at dere kan gi et bidrag til en ny stol?» Anonymkode: bbffa...063 7 5
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #7 Skrevet 26. desember 2023 Var det besøkende ? Isåfall dekker innboforsikring det tror jeg. Anonymkode: cc731...231 3 4
Tiuren Skrevet 26. desember 2023 #8 Skrevet 26. desember 2023 Sjekk med en møbelsnekker om det er mulig å reparere, så vet du og hva du skal si til de som ødela den (eller foreldrene deres) at det kostet. 3
fru Alving Skrevet 26. desember 2023 #9 Skrevet 26. desember 2023 Det er mulig at dette kan gå på innboforsikringen.
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #10 Skrevet 26. desember 2023 Dette ordner seg! Alt løses med sutring. Mannen din vil nok sette pris på dette og gjøre stolen bra igjen, om du bare lager dårlig nok stemning. Stå på! Anonymkode: 798f4...1e0
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #11 Skrevet 26. desember 2023 Er det besøkende i den alderen tas det med foreldre til 15-åringen, sammen med 21 åringen får de gå sammen om å erstatte med tilsvarende på Finn som dere godtar. Er det egne barn skal de egentlig gjøre det samme, men 21-åringen skal stå for all ev kostnad. Så lærer man de at sånt er uaktuelt hos dere. Anonymkode: 28102...b40 2
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #12 Skrevet 26. desember 2023 Høres ut som stolen var ganske slitt allerede. En såpass gammel stol er ikke verdt mange kronene på finn selv om nypris var 10.000. Hvis du er så redd for møblene dine, ikke inviter barn eller ungdom for de bruker ikke alltid møblene på samme måte som gamle tanter. Anonymkode: 7b067...46a 4
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #13 Skrevet 26. desember 2023 Dette dekkes jo av innboforsikring Anonymkode: 52805...2d7
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #14 Skrevet 26. desember 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Høres ut som stolen var ganske slitt allerede. En såpass gammel stol er ikke verdt mange kronene på finn selv om nypris var 10.000. Hvis du er så redd for møblene dine, ikke inviter barn eller ungdom for de bruker ikke alltid møblene på samme måte som gamle tanter. Anonymkode: 7b067...46a Dette skal jeg jammen huske! "Hvis ungene dine oppfører seg som gale aper så får de ikke være på besøk". Det gjelder dessverre alt for mange barn nå til dags. Jeg er ikke TS Anonymkode: e3902...a32 2 1 3
Forundret.. Skrevet 26. desember 2023 #15 Skrevet 26. desember 2023 Ser flere henviser til innboforsikring, men gjelder den når det er snakk om voksne?
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #17 Skrevet 27. desember 2023 Antar innboforsikring ikke dekker ny stol, at man får bruksfradrag pr år. Min innboforsikring har egenandel på 3000 i tillegg. Anonymkode: ecdb4...e7a
katties Skrevet 27. desember 2023 #18 Skrevet 27. desember 2023 De burde få vite hvor dyrt deres hensynsløshet var, for ellers er det kanskje vanskelig å skjønne det. De har sikkert aldri kjøpt skinnmøbler før 2
altflyter Skrevet 27. desember 2023 #19 Skrevet 27. desember 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Høres ut som stolen var ganske slitt allerede. En såpass gammel stol er ikke verdt mange kronene på finn selv om nypris var 10.000. Hvis du er så redd for møblene dine, ikke inviter barn eller ungdom for de bruker ikke alltid møblene på samme måte som gamle tanter. Anonymkode: 7b067...46a I alle dager. Det er ikke snakk om en tre og en fem-åring akkurat! En sånn type oppførsel hos så store «barn» henger ikke på greip og det minste som burde blitt gjort her er at ungdommene selv eller foreldrene tilbyr seg å betale for skaden. Man skal ikke måtte regne med at møbler ødelegges av besøket. Alvorlig talt. Jeg har stor familie med både barn og tenåringer og slik oppførsel hos så store hadde aldri blitt tolerert og om noe slikt skulle skjedd så hadde se selv måttet betalt for dumskapen sin. makan. 6 1 5
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #20 Skrevet 27. desember 2023 Jeg tenker: ikke ha møbler man ikke tåler blir ødelagte om man har barn, ungdom og dyr. Anonymkode: 0fd24...ede 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå