Gå til innhold

Sminke/hudpleie til Rosacea

Karianne30

Anbefalte innlegg

Noen som har tips til hudpleie og sminke som kan være fornuftig til hud med rosacea? 
 Jeg svir når jeg bruker vanlig sminke og blir rød og irritert når jeg fjerner den. Bruker sjelden hudsminke men kunne tenkt meg å begynne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Idun minerals, tikei minerals pga Lily lolo minerals :)

Anonymkode: 2021a...c67

Skal stå "og" og ikke pga 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker lumene sin CC-krem. Er vegansk og inneholder ikke ingredienser som gjør min hud rød. Den dekker lett og jevner ut hudtonen min. Bruker alltid avene sin rosalic dagkrem under. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

morgenkåpedyret skrev (45 minutter siden):

Jeg bruker lumene sin CC-krem. Er vegansk og inneholder ikke ingredienser som gjør min hud rød. Den dekker lett og jevner ut hudtonen min. Bruker alltid avene sin rosalic dagkrem under. 

Mener du La roche posay rosalic eller har avene en også? Har du evn link for jeg finner ikke :)

jeg bruker forøvrig avene rich dagkrem og den trigger ikke rødhet som veldig mange andre hudprodukter gjør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Karianne30 skrev (På 26.12.2023 den 22.08):

Noen som har tips til hudpleie og sminke som kan være fornuftig til hud med rosacea? 
 Jeg svir når jeg bruker vanlig sminke og blir rød og irritert når jeg fjerner den. Bruker sjelden hudsminke men kunne tenkt meg å begynne.

Leste at det som fikser huden er å unngå mat med histaminer..

Ellers så er det jo produkter lagd for slik hud. La Roche Posay har en egnet hudserie.

Anonymkode: 91a63...068

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.12.2023 den 0.25):

Mener du La roche posay rosalic eller har avene en også? Har du evn link for jeg finner ikke :)

jeg bruker forøvrig avene rich dagkrem og den trigger ikke rødhet som veldig mange andre hudprodukter gjør. 

Beklager. Den heter Antirougeurs soothing cream den fra Avene. Min hud sverger til den og har gjort det lenge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er viktig at du unngår produkter med parfyme, alkohol (ikke fettalkoholer) og eteriske oljer, som kan være hudirriterende. Bruk en skånsom rens beregnet på sensitiv hud, f.eks. La Roche-Posay Toleriane Cleansing Lotion eller Paula's Choice Calm Ultra-Gentle Cleanser. Du kan også vurdere å bruke et beroligende og barrierestyrkende serum i tillegg til en av kremene som er foreslått, f.eks. Skincity Skincare Soft Calming Serum. Støtter anbefalingene om mineralsminke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...