Gå til innhold

ORKER ikke enda en vertinne- rolle

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tatt meg vann over hodet! Må ha vært i tåka før jul, men hadde litt ekstra energi, og ba inn til for mange selskaper.

Nå verker det i kroppen, den ene 2- åringen som vanligvis sover gjennom godt gjennom natten, våknet i tillegg kl. 04.10 i dag.

I morgen kommer det et vennepar, og deres datter på 12 år. Mannen jobber på formiddagen (hjemmekontor) Må komme meg i butikken også, må ha med  begge tvillingene.

Hva kan jeg servere til lunsj, som ikke er så krevende??

Anonymkode: 2162b...855

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøp halvstekte, frosne rundstykker, noe god spekemat, røykalaks og lag eggerøre til. Julebrød og brunost som tillegg til barna. 

Anonymkode: 5c246...8ca

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet

Ferdiglaget risengrynsgrøt

Ferdiglaget bacalao (godt med noe annet enn kjøtt i julen)

Bestille pizza eller sushi?

Anonymkode: b12de...f8f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Kjøp 3 esker grøt og server det med saft. 

Anonymkode: 4267f...f3a

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har tatt meg vann over hodet! Må ha vært i tåka før jul, men hadde litt ekstra energi, og ba inn til for mange selskaper.

Nå verker det i kroppen, den ene 2- åringen som vanligvis sover gjennom godt gjennom natten, våknet i tillegg kl. 04.10 i dag.

I morgen kommer det et vennepar, og deres datter på 12 år. Mannen jobber på formiddagen (hjemmekontor) Må komme meg i butikken også, må ha med  begge tvillingene.

Hva kan jeg servere til lunsj, som ikke er så krevende??

Jeg ville gått for eggesalat på noe godt brød, og noen gode skinker :) med god eplemost.  https://www.tine.no/oppskrifter/lunsj-og-smaretter/smorbrod-og-palegg/enkel-eggesalat

Anonymkode: f157f...fef

• Liker 1
Skrevet

Har du poteter i hus, kok dem i kveld og sleng sammen en potetsalat - eller lag potetsalaten i morgen tidlig - godt med det 8ca skriver.

Eller lag en enkel suppe og server med nystekte (ev. kjøpe-) rundstykker til. Ofte er det gode med lett og enkel mat mellom jul og nyttår! Så kan du heller servere noen pepperkaker eller annet til dessert og med kaffe, så har du litt jul innbakt også.

Anonymkode: 55fd8...928

• Nyttig 1
Skrevet

Sier som en annen her, halvstekte rundstykker og godt pålegg. Sleng sammen eggerøre, røykelaks, godt kjøttpålegg, litt ulike oster, syltetøy og grønt så er du der. Juice, kaffe og te, evt kako til ungene. 

Anonymkode: fdee8...a75

• Liker 3
Skrevet

Har folk så store forventninger til lunsj? Jeg hadde selv servert og blitt glad for rundstykker og et godt utvalg av pålegg. Røkt laks, kokte egg, sylte, noen kjeks, juice, kakao/sjokolademelk.

Anonymkode: bde8b...df0

• Liker 2
Skrevet

Kjøp pålegg på butikken og lag kaffe og eggerøre og stek frosne rundstykker. Kan løpe sånn kakao  hvor man kan tilsette varmt vann til barna. Enkelt og greit. OL du ikke er i form kan du vel avlsye

Anonymkode: ee118...6f2

Skrevet

Foccacia og noe salat, feks. kylling/pasta, potetsalat, waldorf eller tabbouleh? Evt. røkelaks, god ost og skinke o.l.

Anonymkode: a3996...208

Skrevet

Støtter de som sier rundstykker med diverse godt pålegg. Det er vel en god lunsj. Og så kan du sette frem julekaker. Hadde jeg som gjest satt pris på i hvert fall. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde blitt ekstremt glad hvis noen hadde servert lasagne eller mousaka (fra Toro!) med salat til. Ksnskje litt mye til lunsj, men da kunne jeg spist lett middag senere😊

Anonymkode: 9f9a0...eed

• Liker 1
Skrevet

Pai kanskje?

Anonymkode: 4ae00...98e

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg hadde blitt ekstremt glad hvis noen hadde servert lasagne eller mousaka (fra Toro!) med salat til. Ksnskje litt mye til lunsj, men da kunne jeg spist lett middag senere😊

Jeg hadde ikke klart å spise om noen serverte Toro lasagne. 

Anonymkode: 435d0...0cb

• Liker 1
Skrevet

2 av søstrene mine kom spontant innom på julaften. Stekte frosne rundstykker og satt frem god pålegg og eggerøre og eplejuice, kaffe og kakao. Tok meg ikke lang tid å gjøre det klar. Bare kjøp godt pålegg og frosne rundstykker så er det ikke mye jobb å lage eggerøre og steke opp rundstykkene hjemme

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg hadde syns det var for mye; og hadde heller satt pris på rundstykker og pålegg!

Skrevet

Ahh takk! Så lurt! 

Da blir det frosne rundstykker med røkelaks og eggerøre! Har også mye godt pålegg 😊

Pepperkaker og småkaker etterpå.

TS

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ahh takk! Så lurt! 

Da blir det frosne rundstykker med røkelaks og eggerøre! Har også mye godt pålegg 😊

TS

Altså, skal varme rundstykkene først. Såpass skal jeg klare 😅

TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ahh takk! Så lurt! 

TS

Ja det er super lunsj!

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Ahh takk! Så lurt! 

TS

Det blir megabra! 💪

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...