Arx Skrevet 16. juli 2024 #81 Del Skrevet 16. juli 2024 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Har en i utgangspunktet veldig frisk rase. Den er litt kjepphøy og dermed utsatt for skader, men lite kjente sykdommer. Min er en liten, smidig luring med vanvittig kroppskontroll, så uhell har det heldigvis ikke blitt. Derimot har vi kastert henne pga store plager rundt løpetid. Betalte det selv for jeg trodde ikke forsikring dekket "frivillig" kirurgi, men dyrlegen sa flere år etter at det var dumt, det ville blitt dekket ettersom det ble gjort for helsen hennes. Kunne kommet unna med ca 1500 istedenfor 7500 der. Urinveisinfeksjon som utviklet seg fra null symptomer til forferdelig smerte på noen timer da hun var valp, på en søndag. Ville blitt over 4000 uten forsikring. Infeksjon i tarmen en helg, flere timers behandling og undersøkelser, igjen på en søndag. Betalte 2500, ville blitt over 10.000. Har allergi og må få sprøyter. Opprinnelig 800 pr stk, jeg betaler en brøkdel. Fikk kolikk og var trøsteløs i store smerter. Akutt time igjen, betalte bare noen hundrelapper for sjekk og smertestillende sprøyte. Har nå en vorte jeg vil fjerne for å være sikker på at ikke noe ondartet skjuler seg der, samt en klump jeg vil sjekke på skulderen. Regner med det vil koste mye mer enn jeg betaler i forsikring i år. Poenget er, det finnes ingen rase du kan velge som er "frisk", og du har ingen garantier for at uhell ikke skjer. Med lav lønn ville jeg aldri tenkt at hele bufferen min skal være tiltenkt hunden. Jeg ville hatt forsikring og hatt den bufferen til alt mulig annet som kan skje oss i livet Anonymkode: 90fca...3dc Dette spørs sikkert på forsikring, men hos eks Agria dekkes ikke kastrering med mindre det er akutt livmorbetennelse eller noen få andre ting. At en hund sliter med innbilt/hormoner og generelt ikke har det så bra rundt løpetid er ingen grunn til å få det dekket av forsikringen. Hilsen hun som kastrerte av samme grunn i høst 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå