Gå til innhold

Gruer meg til sparkene de siste ukene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg er gravid med nr 2. Har gledet meg veldig til å kjenne bevegelse, å kjenner nå spark hver dag. Er det normalt å grue seg til sparkene/bevegelsene de siste ukene? Synes det var helt grusomt sist, å følte meg overfalt fra innsiden. Skal sies at jeg er ganske lav/liten og fikk en relativt stor baby. Dog ikke så stor at det er noen grunn til igangsettelse denne gangen pga det. Dette kan sikkert forandre seg om magemålene tilsier at det er en veldig stor baby 😅 Men ønsker jo egentlig ikke igangsettelse (av andre grunner). 

Gruer meg noe voldsomt til den siste tiden pga dette.. det gjør nesten at det ikke er koselig å kjenne disse dultene nå heller.. Er jeg helt unormal eller er det andre som også synes den siste tiden var helt grusom pga dette? 

Anonymkode: 64abc...70f

Skrevet

Jeg hadde foranliggende morkake så var aldri spesielt «plaget av spark», men han hadde en periode de siste ukene der hvor han bestemte seg for at ribbeinet mitt var skikkelig kult å sparke på (han sparket på meg brist i ribbeinet 😂), så kan på en måte forstå. 

Likevel tror jeg du gruer deg unødig, instinktivt vil di nok sette pris på livstegn også ❤️

Anonymkode: 3d60c...86c

• Liker 1
Skrevet

Jeg er i uke 33, og tenker likt som deg nå. Gruer meg til den lille i magen blir enda sterkere. Syns det er mye ubehag og til tider vondt nå allerede. 

Husker de siste ukene sist gang som veldig vonde. Ble litt overrasket over at det kom så tidlig nå, men kanskje jeg har glemt litt. 

Tror det er normalt med ubehag/smerter ved bevegelse på slutten.
Er såklart veldig takknemlig for frisk baby som beveger seg, er ikke det det handler om. 

Anonymkode: a0ba8...b36

• Hjerte 1
Skrevet

Har kun gått 1 svangerskap, fødte på overtid, hadde aldri vonde spark. Det trenger ikke være likt fra svangerskap til svangerskap. Du bærer en annen baby.

Anonymkode: 5239a...d59

• Liker 1
Skrevet

Jeg syns det var fryktelig vondt fra uke 30, men jeg syns også det var veldig greit og praktisk. Det er tydelig babyen er der og man kjenner bevegelser godt. Slipper lure og vurdere. 

Anonymkode: abbe9...cc1

• Liker 2
Skrevet

Har nesten ikke merket spark pga morkake, så håper å merke mer til de nå. Dette er tredje gang for meg. 

Mulig du ikke merker det på samme måte denne gangen, større plass for nummer to osv 

Anonymkode: 869d5...cb0

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...