Gå til innhold

Jeg er sjokkert over hvor selvopptatte svigers er

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært på middag i dag hos mine svigerforeldre som jeg ser 3-4 ganger i halvåret.

De er hyggelige men overfladiske synes jeg og veldig opptatt av sitt, særlig svigermor.

Min svigerbror med kjæreste var også der og hans kjæreste har fått lymfødem de siste årene, og kroppen hennes har svulmet opp, hun har smerter og problemer med å finne seg klær fortalte hun.

Svigermor er veldig opptatt av utseende og kroppen sin, og har alle årene jeg har kjent henne snakket mye om slanking og det at hun ønsker å gå ned 5-7 kg da hun er ganske så normalvektig.

Hun fletter inn noe om seg selv i alle setninger og ser kun sine egne skavanker.

Ved middagen i dag snakket hun mye om at hun måtte trimme ekstra i julen for ikke å gå opp i vekt, og der sitter hennes kommende svigerdatter med store vektproblemer.

Jeg skammet meg på svigermors vegne og hadde bare lyst å be kjerringa klappe igjen nebbet!

Er så lei selvopptatte damer som er hektet på slanking når det ikke er så mye å slanke bort.

Anonymkode: 61b85...797

• Liker 8
  • Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ok.

Anonymkode: 3343e...f9c

• Liker 1
Skrevet

Tror ikke jeg hadde greid å la være å kommentere.

"Du får gjøre som du vil, svigermor, men kan vi ikke slippe dette slankepratet ditt når vi skal kose oss med julematen."

Og jeg ville i hvert fall ha snakket med din svigerinne, og fortalt henne at du reagerer på svigermors snakk og hvor ufint det er. At du har sympati med de helseproblemene hun står i.

Anonymkode: 3cf1c...03b

• Liker 13
  • Nyttig 6
Skrevet

Grøss, for et umodent kvinnemenneske hun svigermoren din er. Om du ikke allerede har gjort det, så ville jeg tatt en tlf til din svigerinne og gitt henne min iforbeholdne støtte. Si at du reagerte på svigermors snakk og at du støtter din svigerinne. 

Anonymkode: 47bb3...30a

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ok.

Anonymkode: 3343e...f9c

For en unødvendig kommentar!!

Anonymkode: 47bb3...30a

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Har vært på middag i dag hos mine svigerforeldre som jeg ser 3-4 ganger i halvåret.

De er hyggelige men overfladiske synes jeg og veldig opptatt av sitt, særlig svigermor.

Min svigerbror med kjæreste var også der og hans kjæreste har fått lymfødem de siste årene, og kroppen hennes har svulmet opp, hun har smerter og problemer med å finne seg klær fortalte hun.

Svigermor er veldig opptatt av utseende og kroppen sin, og har alle årene jeg har kjent henne snakket mye om slanking og det at hun ønsker å gå ned 5-7 kg da hun er ganske så normalvektig.

Hun fletter inn noe om seg selv i alle setninger og ser kun sine egne skavanker.

Ved middagen i dag snakket hun mye om at hun måtte trimme ekstra i julen for ikke å gå opp i vekt, og der sitter hennes kommende svigerdatter med store vektproblemer.

Jeg skammet meg på svigermors vegne og hadde bare lyst å be kjerringa klappe igjen nebbet!

Er så lei selvopptatte damer som er hektet på slanking når det ikke er så mye å slanke bort.

Ok

Hva var det du lurte på ?

Skrevet
Kanino skrev (1 minutt siden):

Ok

Hva var det du lurte på ?

Å, er det deg igjen?

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Høres ut som min mor. Jeg blir pinlig berørt av henne hver gang vi er sammen. Slitsomt 😅

Anonymkode: 4f123...569

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Høres ut som min mor. Jeg blir pinlig berørt av henne hver gang vi er sammen. Slitsomt 😅

Forteller du det til henne?

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Forteller du det til henne?

Ts

Vi gir beskjed om hun går over streken spesielt når det er snakk om vekt, eller når hun forteller om jobben for hundrede gang uten at det hjelper så mye. Noe mer gidder jeg ikke, hun eier ikke selvinnsikt og jeg gidder ikke den kampen. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Å, er det deg igjen?

Hei hei her var jeg igjen. Og du er anonym akkurat som sist 😇

Skrevet

Ts her

Jeg kom faktisk på et annet "gullkorn" som svigermor sa før jul.

Hun fortalte om en dame som nylig hadde mistet mannen sin og som hadde rast ned i vekt fra lubben til slank, og at hun var heldig som hadde klart å bli slank uten noen anstrengelser, men sånne som hun måtte bare være veldig disiplinert i matveien og likevel ikke klare å gå ned så mye.

• Liker 1
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Ikke akkurat drømmesvigers dette. 🤣

Jeg var med eksen min som snakket om seg selv på inn og utpust. Og eks svigerfar som ikke har sett meg på et år, velger å fleiper om at jeg har for mange profilbilder på facebook. Som om jeg er den som er selvopptatt. 🤣🤣 Har han ikke truffet sine egne unger mon tro? Eller Kansje man blir blind av sånn farskjærlighet. (morsomt nok så har han bare tilgang på et av mine profilbilder da jeg har stengt alt annet for over en måned siden. 

Jeg vet ikke man sånne gæmliser har jo ganske gamle slitne hjerner da. Kansje det er for mye å kreve at gamle edna på 65,som er veldig opphengt i utseende, skal forstå en sånn sykdom. Hun har knapt hjerne aktivitet nok til å forstå at andre også har følelser stakkars. Man kan ikke forandre dem ihvertfall. 

Anonymkode: 2901a...8fa

Skrevet

Typisk eldre garde det her.

Jeg har en tante som hver eneste gang jeg treffer henne snakker om hvor tjukke folk er i familien. Alltid er hun bekymret.

"Jøran er så stor nå, det er ikke bra vet du.. Det er veldig farlig. Tenk om ungene mister han tidlig, de har bare han igjen vet du.."

"Nå har broren din blitt tjukk, nå må han passe på.. Det er farlig vet du. Kan få sykdommer av sånt, ikke bra for helsa. Husk de har små unger og, han må tross alt orke å leke med dem."

og sånn holder hun på. Alltid Noen som er for tjukk. Hun kommer til å holde på sånn til hun blir dau, og inn i etterlivet. Hun kommer nok å hjemsøker de som er tjukke i familien bare for å klage iver hvor tjukke de er." UUUU.. NÅ HAR DU BLITT FOR TJUKK.. NÅ MÅ DU SLANKE DEG.." 👻👻

• Liker 5
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har ei slik dame på jobb. Så for å ikke snakke stygt til henne foran alle så tok jeg en rolig samtale med henne senere. I stedet for å si at det hun driver med er feil, så forteller jeg om erfaringer rundt å kommentere vekt og kropp rundt andre. Dette har jeg gjort gjentagende over tid, fortalt at man aldri vet hvordan det slår ut.

Kroppsprat har stilnet fra den kanten. Dame på 60+ 

Anonymkode: d1ea6...290

• Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ikke sikkert svigermor ser på svigerdatter som tjukk, ødem er noe helt annet enn fedme. 

• Nyttig 1
Skrevet
Tatja skrev (5 timer siden):

Ikke sikkert svigermor ser på svigerdatter som tjukk, ødem er noe helt annet enn fedme. 

Uansett klager man ikke om bagateller når det sitter noen med alvorlige helseplager ved siden av.

Ts

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Typisk eldre garde det her.

Jeg har en tante som hver eneste gang jeg treffer henne snakker om hvor tjukke folk er i familien. Alltid er hun bekymret.

"Jøran er så stor nå, det er ikke bra vet du.. Det er veldig farlig. Tenk om ungene mister han tidlig, de har bare han igjen vet du.."

"Nå har broren din blitt tjukk, nå må han passe på.. Det er farlig vet du. Kan få sykdommer av sånt, ikke bra for helsa. Husk de har små unger og, han må tross alt orke å leke med dem."

og sånn holder hun på. Alltid Noen som er for tjukk. Hun kommer til å holde på sånn til hun blir dau, og inn i etterlivet. Hun kommer nok å hjemsøker de som er tjukke i familien bare for å klage iver hvor tjukke de er." UUUU.. NÅ HAR DU BLITT FOR TJUKK.. NÅ MÅ DU SLANKE DEG.." 👻👻

Hahaha, sånn var min mormor også. Og min svigermor er sånn. 

Vi var på besøk hos henne sist sommerferie. Hun er i 80-årene, så jeg gjorde alt da jeg var der, for å hjelpe henne litt og sørge for at vi ikke ble en belastning for henne. Jeg ryddet, vasket, handlet, laget all mat til oss og henne. På et tidspunkt stod jeg og serverte middag til henne i en stripete sommerkjole, og da smalt det fra henne "Du kan ikke ha på deg klær med horisontale striper, det er du for tjukk til!" 

Det er ikke lett for henne å ha to svigerdøtre som begge er overvektige. 🤣

Selv er hun undervektig og stolt av det. Stolt av å kunne ha på seg kjoler hun hadde på seg før hun fikk barna sine på 60-tallet. At den undervekten har medført helserisiko og tap av funksjon og flere akutte innleggelser... Det er ikke så nøye. 🙈

Anonymkode: e03a4...d65

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hahaha, sånn var min mormor også. Og min svigermor er sånn. 

Vi var på besøk hos henne sist sommerferie. Hun er i 80-årene, så jeg gjorde alt da jeg var der, for å hjelpe henne litt og sørge for at vi ikke ble en belastning for henne. Jeg ryddet, vasket, handlet, laget all mat til oss og henne. På et tidspunkt stod jeg og serverte middag til henne i en stripete sommerkjole, og da smalt det fra henne "Du kan ikke ha på deg klær med horisontale striper, det er du for tjukk til!" 

Det er ikke lett for henne å ha to svigerdøtre som begge er overvektige. 🤣

Selv er hun undervektig og stolt av det. Stolt av å kunne ha på seg kjoler hun hadde på seg før hun fikk barna sine på 60-tallet. At den undervekten har medført helserisiko og tap av funksjon og flere akutte innleggelser... Det er ikke så nøye. 🙈

Anonymkode: e03a4...d65

Den eldre garde har jo vokst opp i en annen tid, da folk var slanke. Gjennomsnittsbefolkningen ser jo helt annerledes ut nå enn for 40-50 år siden, det er jo bare å se på gamle bilder av folkemengder. Og i en del tilfeller har jo de eldre et poeng. Greit at det ikke er sunt å være for undervektig, men det er altså ikke sunt å være for overvektig heller.

Anonymkode: 19414...bf1

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

:strikker:

Anonymkode: 6acfd...7a4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...