AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #1 Skrevet 26. desember 2023 Vi har tre gutter som er ville og høylytte. De hører høyt på skjerm, og de spiller ofte ball inne. Hvis jeg sier ifra at de er bråkete eller at jeg ikke orker så mye lyd hele tiden så får jeg blikk og huffing fra samboer.. «De må jo få holde på».. Men jeg tåler rimelig mye føler jeg, men med full jobb og barna lenge oppe i ferien så kjenner jeg litt at det blir mye… Hva tenker dere jeg kan svare til mitt forsvar? Er det ikke lov å bli sliten… Anonymkode: f940b...9e5 1
visp Skrevet 26. desember 2023 #2 Skrevet 26. desember 2023 "De må jo få holde på"?? Nei! Selvfølgelig skal de ikke få herje som de vil! Høres ut som om samboeren din har litt makt over deg, og hindrer deg fra å oppdra barna? 14 6
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #3 Skrevet 26. desember 2023 Om de vil drive med aktiviteter som fordrer at bena er i bevegelse får de tydelig påminnelse om hvor ytterdøra er. Ballspill inne er fullstendig uaktuelt. Like så spilling eller YouTube uten headset. Anonymkode: a5a65...802 14 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #4 Skrevet 26. desember 2023 Finn på noe med dem. Gå en tur, reis i akebakken, spill brettspill. Anonymkode: 73078...97b 5
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #5 Skrevet 26. desember 2023 Er litt sånn om jeg sier ifra, så er det blikking og bare «herregud»… Når de er så ville og så er det bare jeg som sier ifra, han er helt døv. Jeg må alltid be han si ifra…. Anonymkode: f940b...9e5 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #6 Skrevet 26. desember 2023 Men hvorfor i all verden tar dere dem ikke med ut og går på ski, aker, går på skogstur eller ut på skøyter på dagtid slik at dere får skatt minner sammen, får brukt opp energi og hatt det gøy i lag?? Guttunger flest er faktisk ikke skapt for å sitte på rumpa og perle, få dem ut i naturen på formiddagen så skal dere nok få se at de blir medgjørlige på kvelden! Hilsen mor til 3 gutter Anonymkode: 0fca2...4cc 5 2
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #7 Skrevet 26. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Finn på noe med dem. Gå en tur, reis i akebakken, spill brettspill. Anonymkode: 73078...97b Vi gjør det.. Men vi kan nesten ikke holde på konstant med de… Anonymkode: f940b...9e5 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #8 Skrevet 26. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vi gjør det.. Men vi kan nesten ikke holde på konstant med de… Anonymkode: f940b...9e5 Hvor gamle er de? Her på feltet går barna rundt uten foreldre fra de er typ 8 år. De kan fint gå og ake f eks. Anonymkode: 0fca2...4cc
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #9 Skrevet 26. desember 2023 Vær ute med dem hver dag, herje i snøen eller med andre aktiviteter, send dem også ut for å leke ellers. Ballspill får de gjøre ute! Det er helt greit å be dem ikke rope og skrike inne, de har godt av å lære seg å ta hensyn. Det er likevel fullt mulig å gi dem rom for å være barn og leke inne - men innenfor visse rammer. De har ikke godt av å lære at de aldri skal ta hensyn til andre. Vil de rope og hoie og herje inne - send dem ut! Og kan de ikke slippes ut alene, send samboer med dem. Eller... ta deg en tur ut alene slik at samboer er alene med dem når ungene er mest krevende og høylydte. Anonymkode: 9dd39...5d9 2
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #10 Skrevet 26. desember 2023 La de være inne med far mens du går deg en tur eller treffer en venninne. Hilsen mor til to gutter som bråker en del😂😅 Anonymkode: ef2a1...1ee 5 3 1
Rosa Dartle Skrevet 26. desember 2023 #11 Skrevet 26. desember 2023 Ærlig talt, det her høres helt tafatt ut. Gå ut, la de herje og fly, grill noen pølser og drikk en kopp kakao, også går dere inn etterpå og har rolig lek og spill hjemme foran peisen. Ballen bør høre til sammen med utelekene. 2
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #12 Skrevet 26. desember 2023 Har du hage? Send dem ut mens du følger med fra vinduet. Hvis de ikke er vant til det må du kanskje bruke litt tid på å øve på hvor langt de har lov til å gå, men det går fint å starte når de er ganske små. Inne må de lære å bruke innestemme, og holde på med aktiviteter som egner seg inne. Hvis ikke du liker barna dine så er det ganske sannsynlig at andre ikke liker dem heller. Anonymkode: 829fa...cd2 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #13 Skrevet 26. desember 2023 Ballspill inne er uaktuelt. Har også to aktive gutter, men de har da manerer. Jeg er høysensetiv, så innestemme måtte de lære seg tidlig. Anonymkode: c06d1...a4f 1 3
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #14 Skrevet 26. desember 2023 Mannen skal ta med guttene ut. Lenge! Anonymkode: aa9bf...7ef 3
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #15 Skrevet 26. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi har tre gutter som er ville og høylytte. De hører høyt på skjerm, og de spiller ofte ball inne. Hvis jeg sier ifra at de er bråkete eller at jeg ikke orker så mye lyd hele tiden så får jeg blikk og huffing fra samboer.. «De må jo få holde på».. Men jeg tåler rimelig mye føler jeg, men med full jobb og barna lenge oppe i ferien så kjenner jeg litt at det blir mye… Hva tenker dere jeg kan svare til mitt forsvar? Er det ikke lov å bli sliten… Anonymkode: f940b...9e5 Håper dere ikke har naboer, men bor i enebolig. Anonymkode: 7b9aa...ab5 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #16 Skrevet 26. desember 2023 visp skrev (1 time siden): "De må jo få holde på"?? Nei! Selvfølgelig skal de ikke få herje som de vil! Høres ut som om samboeren din har litt makt over deg, og hindrer deg fra å oppdra barna? Selvsagt kan de det , man må jo bli enige om grensene , om man ikkr blir det må man møtes på midten Anonymkode: 57085...055
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #17 Skrevet 26. desember 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Vi har tre gutter som er ville og høylytte. De hører høyt på skjerm, og de spiller ofte ball inne. Hvis jeg sier ifra at de er bråkete eller at jeg ikke orker så mye lyd hele tiden så får jeg blikk og huffing fra samboer.. «De må jo få holde på».. Men jeg tåler rimelig mye føler jeg, men med full jobb og barna lenge oppe i ferien så kjenner jeg litt at det blir mye… Hva tenker dere jeg kan svare til mitt forsvar? Er det ikke lov å bli sliten… Anonymkode: f940b...9e5 Da kan de holde på, mens han passer dem, så kan du gå ut og gå deg en tur i frisk luft, i ro og fred. Anonymkode: c5449...785 1
Pringle Skrevet 26. desember 2023 #18 Skrevet 26. desember 2023 Ikke lov å bli sliten? Det du ikke har lov til, er å la samboeren din være en sosiopat og oppdra sosiopater. Du har et ansvar for å oppdra barna dine til å oppføre seg respektfullt og hensynsfullt. Så du sender dem ut for å spille ball og base i snøen, og så får de leke rolig innendørs. Dette gjelder ikke bare for høytiden, det gjelder overalt, alltid. Du skal ikke forsvare deg. Du og samboeren må snakke ordentlig sammen. 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #19 Skrevet 26. desember 2023 Selvfølgelig er det lov med noen regler inne, særlig i felles oppholdsrom. Om man setter opp et mål i en gang og sparker ball inne, og kan lukke en dør for å skjerme, eller andre løsninger. Ut og svi av energi er jo også lurt. Slitsomt er det å ha barn, det har nok alle kjent på. Det kan være at samboeren fin reagerer på at du uttrykker dette med barna til stede. Anonymkode: b2c1e...3d3 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #20 Skrevet 26. desember 2023 Jeg jobber i barnehage og vi får barn fra 7 på morgenen og de blir hentet mellom 16-16.30, foreldrene er sammen med de i kanskje 2-3 timer før de legger seg. Nå har dere hatt 2 hele dager uten barnehage, og det er klaging. Tenk på oss som jobber med deres barn 8 timer hver dag hele uka. Og har 23 barn på avd. med alle ulike behov?? Det er noe galt når man ikke klarer å aktivisere og tåle egne barn gjennom en hel dag Anonymkode: 74bb5...5d2 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå