Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min samboer har fått svært aggressiv, uhelbredelig kreft. Jeg orker ikke forholde meg til masete sjef så sa opp jobben etter 2 perioder med sykemelding. Der var sikkert dumt men orket ikke. Jeg er student og får lån, har også sparepenger. Har jeg rett til noe fra nav, når man «pleier» samboer, nav-sidene er overveldende. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, si nei til studielån og søke NAV? 

Anonymkode: c9590...ae5

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pleiepenger kan du få, men det er kun totalt 60 dager, er stygt redd for at du for karantene på arbeidsledighetstrygd...er videre sykemelding et alternativ?

• Hjerte 1
Skrevet

Siden du har sagt opp jobben kan du ikke få sykemelding lenger men du kan søke om dagpenger fra nav for arbeidsledige. 

Anonymkode: b8365...fbd

Skrevet

Om du søker dagpenger har du 18 uker karantene for du eventuelt får pengene 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Siden du har sagt opp jobben kan du ikke få sykemelding lenger men du kan søke om dagpenger fra nav for arbeidsledige. 

Anonymkode: b8365...fbd

Får man dagpenger om man har sparepenger?

Skrevet
Sofakona skrev (Akkurat nå):

Om du søker dagpenger har du 18 uker karantene for du eventuelt får pengene 

Gjelder karantenetiden fra jeg har sagt opp eller fra jeg søker? Jeg sa opp sist mnd

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Gjelder karantenetiden fra jeg har sagt opp eller fra jeg søker? Jeg sa opp sist mnd

Tror det er fra du søker. Du må skrive når du sa opp og hvorfor. Så om du får dagpenger må du sende 5 søknader i uka

Skrevet

Får man dagpenger når man er student? Uansett, ring nav, da gir de deg svar på det du lurer på. Mitt beste råd 

Anonymkode: 941a9...059

Skrevet

Har du hatt en inntekt på 237 240 kroner (2 G) eller mer de siste 12 månedene, eller i gjennomsnitt de siste 36 månedene, kan du få dagpenger i inntil 104 uker. Har du hatt en inntekt på under 237 240 kroner (2 G) de siste 12 månedene, eller i gjennomsnitt de siste 36 månedene,

Skrevet

Usikker på om du får dagpenger når du er fulltidsstudent.

Så selv opp en jobb (ikke som student) og hadde da 2 mnd "karantene" før jeg kunne søke om dagpenger. 

Var jeg deg ville jeg logget meg inn på nav sine sider og sendt en melding hvor du forteller om situasjonen og ber om møte med saksbehandler. Mye enklere å få lagt frem hele saken til en person på en gang, heller enn å forsøke å google seg til svaret. 

Skrevet

Hvis du er fulltidsstudent så får du ikke dagpenger. Da må du leve av studielånet ditt.

Å si opp jobben var dumt. Du burde heller ha vært svært tydelig ovenfor sjefen og ikke svart på mld/telefoner annet enn møter som er avtalt mtp sykefraværet. Men jeg forstår at det er vanskelig for deg mtp din syke samboer. 

Anonymkode: 02d27...ea3

Skrevet

Hvis du er sykemeldt fremdeles, kan du forlenge sykemeldingen og fremdeles få sykepenger selv om du har sagt opp jobben. Men viktig at du forteller til legen din at du har sagt opp jobben slik at hen vet det.

Anonymkode: c7565...915

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...