Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis jeg legger inn ferie i juli 2024, har jeg da rett på ferie i 2025? Jeg skal også ta ut ca 2 mnd ulønnet permisjon mars/april. 
Men jeg kan ikke ta ut feire i 2024 hvis jeg da mister retten på ferie i 2025 

Anonymkode: 44ef0...0fd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har alltid rett på ferie. 

Det permisjon kan påvirke er hvor mye du får i feriepenger. 

Anonymkode: 4b9df...b78

• Liker 1
Skrevet

Ferie har du rett på. Hvor mye feriepenger du får er noe annet. 

Anonymkode: 8b649...e08

• Liker 1
Skrevet

Seriøst! Blir man trukket i feriepenger pga permisjon? Altså permisjon med foreldrepenger (ikke lønnet permisjon).

Anonymkode: 24556...5c9

Skrevet

Det kommer an på. Jeg fikk lønn fra arbeidsplassen min og vanlig feriepengeopptjening. Men jeg vet at det er annerledes om man får fra NAV, sjekk info på sidene deres. Tror og arbeidsgiver kan gjøre det likt som NAV men der vet jeg ikke reglene. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Seriøst! Blir man trukket i feriepenger pga permisjon? Altså permisjon med foreldrepenger (ikke lønnet permisjon).

Anonymkode: 24556...5c9

Permisjon med foreldrepenger er lønnet permisjon. Om du tar ulønnet permisjon - og ikke jobber - får du selvfølgelig ikke feriepenger av det? Syns ikke det er så sjokkerende? 

Anonymkode: 8b649...e08

• Liker 1
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Det kommer an på. Jeg fikk lønn fra arbeidsplassen min og vanlig feriepengeopptjening. Men jeg vet at det er annerledes om man får fra NAV, sjekk info på sidene deres. Tror og arbeidsgiver kan gjøre det likt som NAV men der vet jeg ikke reglene. 

Dette!

Fra nav er det vel 12 eller 15 uker opptjening om jeg husker rett. 

Skrevet

Tjener ikke feriepenger etter så og så mange uker i foreldrepermisjon. Med mindre arbeidsgiver utbetaler lønn som normalt og får refundert fra nav da. Men ferie i seg selv skal man jo ha. 

Anonymkode: ed36e...66e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...