Gå til innhold

Spyr av foreldre som deler bilder av barna i julen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså, det er helt irrelevant for andre å se dine barn foran juletreet. Seriøst? Tror foreldre at det er interessant for andre folk på sosiale medier å se deres unger? Og med en sånn "se så fin prinsen min er med slips"

Har unger selv, trenger ikke se andres barn spredd utover. Se vi koser oss med nissegrøt"

Send heller til lukket facebookgruppe.

p.s. barn skal ikke deles på sosiale medier uansett.

Anonymkode: befd2...5f1

• Liker 17
  • Nyttig 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er helt enig. Har barn selv men klarer å se at det ikke er spennende for alle andre å bli pepret med bilder, men først og fremst så er det ikke min rett å dele dem. Jeg syntes faktisk at det er barna mine som selv skal få avgjøre om de ønsker å ligge på nett når de blir eldre. 

spyr mest av foreldre som fratar barna sine muligheten til å velge selv om de vil ha bilder av seg selv spredd på Internett. Hvem faen er de til å bestemme det på sine barns vegne?

Anonymkode: 9bf46...f84

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet

Helt enig i at de ikke skal deles på some, vi deler men i egne fotoalbum dekt via icloud.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er helt enig. Har barn selv men klarer å se at det ikke er spennende for alle andre å bli pepret med bilder, men først og fremst så er det ikke min rett å dele dem. Jeg syntes faktisk at det er barna mine som selv skal få avgjøre om de ønsker å ligge på nett når de blir eldre. 

spyr mest av foreldre som fratar barna sine muligheten til å velge selv om de vil ha bilder av seg selv spredd på Internett. Hvem faen er de til å bestemme det på sine barns vegne?

Anonymkode: 9bf46...f84

Jeg bestemmer mye på barns vegne hver eneste dag. Også å dele et koselig julebilde av dem en gang i året. 

Anonymkode: ab5ed...f1f

• Liker 21
  • Hjerte 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Nå må folk roe ned. Julebilder på SoMe har erstattet julekort. 

Anonymkode: 138ca...600

• Liker 32
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet

Så enig! 

Jeg gjorde det selv før. Så begynte jeg å reflektere over både det å legge ut alle bildene, at det er ikke bra. Og i tillegg tenkte jeg at like lite spennende som jeg synes naboens unger er, synes naboen mine unger er. Jeg har måttet «mute» facebookvenner som har pepret oss med bilder av ungene daglig. På bildet hun la ut i dag var det kommet 4 likes på én time, så er nok flere som er lei. 

Anonymkode: 6aede...880

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg legger ikke ut noe på sosiale medier. Men er det ikke opp til hver enkelt hva en ønsker å dele? Det som er viktig for meg er nødvendigvis ikke viktig for deg?

Er det ikke ditt eget ansvar hva og hvem du vil følge på sosiale medier, hva det er du bruker tida di på? 

Anonymkode: 57117...ad8

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

En dag kommer man til å se tilbake på foreldre som legger ut bilder av barna i some, på samme måte som foreldre som røyka i bilen. 

• Liker 13
Skrevet

Jeg syns det er kjempekoselig å se bilder av familie og venner i jula😊 Enhver får gjøre som en selv vil, det burde jo ikke plage deg at andre deler? Bare å skjule de du irriterer deg over. 

Anonymkode: 27955...541

• Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er vel ingen andre enn nærmeste familie som syns andres unger pynta til jul foran treet er spennende?

Hold det til lukket iCloud. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg skulle ønske media kunne tatt en ordentlig gjennomgang om alle influencere som eksponerer barna sine via sine bedriftskanaler i forbindelse med julen - og så sette disse på en svarteliste.

De bør stilles til ansvar og den horrible utnyttelsen av uskyldige barn må bli synlig for politikerne som har mulighet til å få innført lovendringer som vil ansvarliggjøre disse totalt uansvarlige influencerforeldrene.

For når det er akseptert at influencere, som ofte står for millionbedrifter, gjør dette i stort omfang, da er det dessverre med på å legitimere barneeksponering.

Barneeksponering på nett må bort!

Anonymkode: 4cf30...57c

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg legger ikke ut noe på sosiale medier. Men er det ikke opp til hver enkelt hva en ønsker å dele? Det som er viktig for meg er nødvendigvis ikke viktig for deg?

Er det ikke ditt eget ansvar hva og hvem du vil følge på sosiale medier, hva det er du bruker tida di på? 

TS her. Ble syyyyykt mange småbarnsforeldre som fikk avfølg-knappen i disse dager! Syns også det er skammelig å dele bilder av mindreårige på internett.

• Liker 3
Skrevet

Jeg syns det er kjempekoselig å se bilder av familie og venner i jula😊 Enhver får gjøre som en selv vil, det burde jo ikke plage deg at andre deler? Bare å skjule de du irriterer deg over. 

Anonymkode: 27955...541

Ja, koselig med de nærmeste. På en melding/chat. Ikke åpent på SoMe for å sanke inn likes og "Ja, prinsen din er så fin så"

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg syns det er koselig å se julebilder på some. Har ikke delt noe selv i år, men kunne delt et dersom vi hadde et fint.

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet

Legger kun ut så de (fleste) på vennelisten min kan se (fb), legger ofte begrensninger på hvem som kan se hva. Ser mine nære også gjør det (stort sett) og ja… synes det stort sett er hyggelig å se bilder av tantebarn etc og kommentarer/historier rundt bildene. 

Anonymkode: 2c2e4...d77

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, koselig med de nærmeste. På en melding/chat. Ikke åpent på SoMe for å sanke inn likes og "Ja, prinsen din er så fin så"

Hvorfor er du på SoMe hvis du blir så irritert av at folk legger ting ut?

Anonymkode: 138ca...600

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet

Spyr? TS, du kan jo velge å ikke følge folk / blokkere dem, men gjør du det? Nei, du følger dem, trykker gjerne "like", skriver en falsk hyggelig kommentar med femten hjerter og så kommer på kg for å fortelle om at du "spyr". 

Anonymkode: ec8ed...956

• Liker 1
  • Nyttig 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hva om jeg tok bilder av deg flere ganger i måneden og la ut i mine sosiale medier uten at du visste om det? Se så søt Reidun er i den nye kjolen sin, se her sykler Reidun til jobben, uffameg se stakkars Reidun som ligger syk i sengen sin. Hadde det vært greit? 

Anonymkode: 13109...1aa

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

TS her. Ble syyyyykt mange småbarnsforeldre som fikk avfølg-knappen i disse dager! Syns også det er skammelig å dele bilder av mindreårige på internett.

Dette har blitt helt hysterisk. En ny form for janteloven? Ler meg ihjel av alle dere som er så pk at man, unskyld «hen», ikke vet hvilket ben en skal stå på. Dere får kose dere med det beige livet dere lever i. 

Anonymkode: 32c8b...bf4

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg ville ikke ha lagt ut bilder av barna selv, men kan forstå at noen synes det er koselig, og det er greit for meg. 

Dessverre er det ikke trygt å legge ut bilder av barna, fordi det finnes overgripere blant oss. Dette er ikke foreldre sin skyld, så jeg vil ikke kalle det skammelig. Tankeløst, men ikke skammelig. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...