Gå til innhold

Covid og litt tungpustet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Positiv test idag, men vært syk siden fredag. Tett i nesen, nyser, men idag har jeg vært litt tungpustet. 
ingen feber. 
Hvor lenge har folk vært tungpustet? Og når bør man oppsøke lege? 

Anonymkode: b217a...197

Skrevet

Hvor tungpustet er du da? Det har jo litt (alt) å si...

Anonymkode: 31adb...da0

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde covid for noen uker siden. Var tungpustet flere dager og hostet til jeg brakk meg. Tenker at det er ganske vanlig for et moderat forløp. Du får følge med på respirasjonsfrekvensen din istedet. Søk opp normalverdier på nett. Det sier endel om hvor godt kroppen din tar opp oksygenet😊

Anonymkode: a5da5...f37

• Liker 1
Skrevet

Hvor rask er respirasjonsfrekvensen? Hvor mange pust pr min? 

Anonymkode: db30d...b92

Skrevet

12.. da er det ingenting å bekymre seg for? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ville tatt det med ro foreløpig😊

Anonymkode: a5da5...f37

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Positiv test idag, men vært syk siden fredag. Tett i nesen, nyser, men idag har jeg vært litt tungpustet. 
ingen feber. 
Hvor lenge har folk vært tungpustet? Og når bør man oppsøke lege? 

Oppsøk lege en gang for mye enn en gang for lite er mitt råd til deg.

Skrevet

Du kan jo ringe og snakke med sykepleier på legevakta. 

Anonymkode: 16260...4a3

Skrevet

Har akkurat vært tungpustet i mange uker med ekstrem hoste.

Usikker på respirasjon faktisk, legen sa ikke hva hun kom fram til, men hvilepuls på minimum 110, høyt blodtrykk og umulig å si en setning uten å trekke pusten. O2-opptak på 93-94 på det verste. Kunne ikke puste gjennom nesa, følte at jeg på ingen måte fikk lok luft. "Hev" etter pusten med munnen.

Har astma, så har brukt astmamedisiner, men de hjalp ikke særlig på mange uker. 

Var på randen av innleggelse noen ganger, men klarte å få lov til å være hjemme.

MEN: hvis du føler deg utrygg, så ringer du legevakta! Heller en gang for mye osv!

Anonymkode: 31adb...da0

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det er normal RF , men om du er usikker ang alm tilstanden, kan du ringe LV, å høre med  med Spl der . Ang hvordan du føler deg . God bedring 

Skrevet

Har nettopp hatt covid selv og jeg hadde et helt annet forløp. Følte meg aldri særlig tungpustet, og har heller ikke hostet noe særlig, men gud bedre jeg sverger på at jeg så mannen med ljåen noen dager her jeg lå pesende på sofaen. Hadde skyhøy feber og klarte ikke bevege meg en millimeter på flere dager og alt jeg spiste kom i retur, samt sår hals og tett nese. Mitt inntrykk er at covid kan være veldig uforutsigbart når det forløper så ulikt fra person til person. 

Hvis du er bekymret, så er det lurt å ringe legevakta en gang for mye enn en gang for lite. Som de sa på et førstehjelpskurs jeg var på; er du i tvil, så er du ikke i tvil, da ringer du. 

God bedring ❤️ det tar en uke eller to før du er good to go igjen. Jeg er fremdeles ikke 100%, og har vært dårlig siden forrige mandag. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...