AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #1 Skrevet 26. desember 2023 Har dere tenkt over det? Jeg har dessverre det, og nå klarer jeg nesten ikke å spise det lenger. Anonymkode: 6ace9...28e 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #3 Skrevet 26. desember 2023 De ser ut som forvokste skjeggkre eller andre insekter. (bilder fra snl og noray) Anonymkode: 6ace9...28e 2
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #4 Skrevet 26. desember 2023 Fyfaen så digg reker er! Anonymkode: 58429...ca7 7 2 2
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #5 Skrevet 26. desember 2023 Mange av de herligste tingene stinker eller ser ekle ut. Anonymkode: ad1b8...ce6
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #6 Skrevet 26. desember 2023 Havets insekter ja. Anonymkode: 05485...73b 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #7 Skrevet 26. desember 2023 Det var synd Anonymkode: bd223...fdf 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #8 Skrevet 26. desember 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Har dere tenkt over det? Jeg har dessverre det, og nå klarer jeg nesten ikke å spise det lenger. Anonymkode: 6ace9...28e Har du sett hva som er I pølser, medisterkaker eller leverpostei? Hva som faktisk går i pølsekverna av rent fett og kjøttslintrer? At det er ansjos i leverpostei? Og når det omkommer folk på sjøen så blir de mat til tunfisk og krabber? Hvor forurenset sjøen er? At kornåkeren er gjødslet med ku og grisemøkk? Anonymkode: d1332...2d3 3
Jdz Skrevet 26. desember 2023 #9 Skrevet 26. desember 2023 Egg, morsmelk fra dyr og muskler fra døde dyr kan være ganske ekkelt det også hvis man velger å se sånn på det. 3
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #10 Skrevet 26. desember 2023 Enig i dette, men det er noe ekstra ekkelt med reker. Ikke bare ser de ut som insekter, men de spiser altså bakterier og rester av døde dyr og fugler. Ts Anonymkode: 6ace9...28e 3
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #11 Skrevet 26. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Enig i dette, men det er noe ekstra ekkelt med reker. Ikke bare ser de ut som insekter, men de spiser altså bakterier og rester av døde dyr og fugler. Ts Anonymkode: 6ace9...28e I likhet med det meste andre som kommer fra havet. Og det smaker akkurat like godt for det! Anonymkode: eea81...a04 2 1
Gjest Kanino Skrevet 26. desember 2023 #12 Skrevet 26. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har dere tenkt over det? Jeg har dessverre det, og nå klarer jeg nesten ikke å spise det lenger. Anonymkode: 6ace9...28e Herregud. Oppsøk hjelp for dine utfordringer
Brunhilde Skrevet 27. desember 2023 #13 Skrevet 27. desember 2023 Jeg tenker at reker, krabber, hummer og kreps er havets insekter og jeg spiser alle med stort velbehag.
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #14 Skrevet 27. desember 2023 Jeg har fobi mot edderkopper og på et tidspunkt fant jeg ut at krabber jo er helt like, havets edderkopper. 😱 Anonymkode: a5768...4a5
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #15 Skrevet 27. desember 2023 For meg som er dødelig allergisk mot reker og andre skalldyr er det veldig greit at de ser sånn ut. Jeg føler liksom ikke at jeg går glipp av noe Anonymkode: 05485...73b 2
ThereGoesBob Skrevet 27. desember 2023 #16 Skrevet 27. desember 2023 Vet ikke helt det, synes de er ganske søte jeg. Søte nok til å spise opp. Reker er helt der oppe i toppen hva angår delikatesser i tilfelle du lurte.
Honey Dew Skrevet 27. desember 2023 #17 Skrevet 27. desember 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg har fobi mot edderkopper og på et tidspunkt fant jeg ut at krabber jo er helt like, havets edderkopper. 😱 Anonymkode: a5768...4a5 Edderkopper i Norge er ikke farlige for noen.
Gjest theTitanic Skrevet 27. desember 2023 #18 Skrevet 27. desember 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg har fobi mot edderkopper og på et tidspunkt fant jeg ut at krabber jo er helt like, havets edderkopper. 😱 Anonymkode: a5768...4a5 Nei det blir ikke det samme. Den instinktive frykten som hos noen utvikler seg til fobi handler om en fare. Noen edderkopper er farlige. Vi er ikke så godt utrustet med instinktiv emosjonell forståelse at følelsene vet forskjell på giftige og ufarlige edderkopper. Hjernen må fortelle oss det. Noe som er vanskelig om hver nerve i kroppen sier noe annet. Krabber er ikke edderkoppdyr og ikke farlige. De løper å gjemmer seg ved den minste vibrasjon eller bevegelse i vannet. Krabber er mat. Et åtseldyr.
Kalmusrot Skrevet 27. desember 2023 #19 Skrevet 27. desember 2023 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Enig i dette, men det er noe ekstra ekkelt med reker. Ikke bare ser de ut som insekter, men de spiser altså bakterier og rester av døde dyr og fugler. Ts Anonymkode: 6ace9...28e Det er jo resyklering av næringsstoffer det er snakk om. Spiser du sopp, spiser du også noe som har «spist» død vegetasjon og døde dyr som er forvandlet til jord. Spiser du fisk, spiser du noe som har spist mindre fisk, krepsdyr, mark og reker. I hele naturen går grunnstoffer og molekyler i et kretsløp - uten åtseletere og nedbrytere går dette kretsløpet i stå. 2 2
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #20 Skrevet 27. desember 2023 Kalmusrot skrev (7 timer siden): Det er jo resyklering av næringsstoffer det er snakk om. Spiser du sopp, spiser du også noe som har «spist» død vegetasjon og døde dyr som er forvandlet til jord. Spiser du fisk, spiser du noe som har spist mindre fisk, krepsdyr, mark og reker. I hele naturen går grunnstoffer og molekyler i et kretsløp - uten åtseletere og nedbrytere går dette kretsløpet i stå. Naturen er fantastisk ❤️ Planter spiser også døde dyr. Det er en grunn for at gamle gravlunder er ganske frodige... Man finner gjerne gamle trær der røttene vokser rundt et skjelett. Masse gode mineraler der som plantene også trenger. Når jeg bruker egg, så legger jeg eggeskallene til tørk på kjøkkenbenken en dag før jeg putter dem i en boks. Når det begynner å fylles opp, så steker jeg eggeskallene litt i ovnen, så er det helt tørre og sprø. Da er det lett å male dem til pulver. Dette pulveret strør jeg i potteplanter og ute i hagen. Jeg burde være flinkere på å sjekke hvilke planter som liker det, men jeg strør det bare overalt. 😅 Kalsium skal helst gjødsles sammen med magnesium, har jeg lært. Og magnesium får plantene fra bananskall. Bananskall lar jeg ligge i vann over natta. Så vanner jeg plantene med det vannet. Jeg har katter, så hagen min får masse gullvann. 😅 Jeg koker en del beinkraft, og beina jeg har kokt beinkraft av moser jeg og gjødsler plantene med. Kaffe drikker jeg ikke, men når jeg en gang koker kaffe til andre, så spar jeg gruten ned i jorda ute i hagen. Ikke inne, fordi jeg synes kaffe lukter helt forjævlig... Aske fra vedovnen bruker jeg enten som snøsmelter (den mørkere fargen gjør at sola får mer tak), eller sparer til våren og strør i hagen når det begynner å spire, særlig i et område hvor det var mose året før. Gjenbruk av næringsstoffer! For meg er det ganske idiotisk å kaste næringsstoffer i søpla for å kjøpe gjødsel i butikken. Man har mye gjødsel hjemme som de fleste kaster i søpla. Anonymkode: 5d81d...ffb 4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå