AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #1 Skrevet 26. desember 2023 gidder ikke invitere noen til oss denne romjula, jeg jobber også noen dager. Det blir alltid jeg som stresser rundt for å ha det ryddig, og hvis jeg vil ha hjelp må jeg mase om det. Nei, nå skal jeg heller legge meg på sofaen og se serier, jeg skal ikke rydde andres rot, eller vaske andres klær...så skal jeg stille og rolig observere hvordan det går Flere? Anonymkode: 7b485...f7d 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #2 Skrevet 26. desember 2023 Hvorfor har du ikke en familie som bidrar? Det er mulig å stille krav og det er mulig å bli enige om en felles standard for hva som er ryddig. Mistenker at du har satt standarden og de må hjelpe til på din måte. Anonymkode: 132c2...055
Gjest theTitanic Skrevet 26. desember 2023 #3 Skrevet 26. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): gidder ikke invitere noen til oss denne romjula, jeg jobber også noen dager. Det blir alltid jeg som stresser rundt for å ha det ryddig, og hvis jeg vil ha hjelp må jeg mase om det. Nei, nå skal jeg heller legge meg på sofaen og se serier, jeg skal ikke rydde andres rot, eller vaske andres klær...så skal jeg stille og rolig observere hvordan det går Flere? Anonymkode: 7b485...f7d Greit nok, forutsatt at du opplyser dem om at du ikke gjør det du pleier å gjøre. Å ligge passiv aggressiv på sofaen uten å informere dem om hva som forventes vil ikke være så innbringende som du tror. Du derimot vil ha brukt masse energi på irritasjon. Hva med å ha en rolig og konstruktiv SAMTALE om rettferdig arbeidsfordeling?
Sofakona Skrevet 26. desember 2023 #4 Skrevet 26. desember 2023 Snakker du med mannen din? Hvor gamle er barna,?
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #5 Skrevet 26. desember 2023 Med mindre jeg elsket å styre på så hadde jeg ikke invitert til selskap vel vitende om at mannen ikke bidro. Vi skulle arrangere jul for første gang i år, og jeg angret litt da oppladningen var 8 uker med av og på sykdom for hele gjengen. Toåringen og lillesøster har ikke vært friske samtidig før torsdag. Alene hjemme med to, hvor en av de har vært syke, så har handling og vasking utgått. Så da sto vi der lille julaften uten annet enn ribba i havn. Har heldigvis en mann som bidrar likt, så jeg tok med toåringen på tidenes handletur av gaver og mat, mens han tok babyen og ryddet og vasket hele huset. På julaften ordnet han alt av mat mens jeg dekket på, holdt øye med barna og fikk god tid på å stelle meg selv og jentene. For meg skal det være sånn. Ikke at han skal kokkelere alene nødvendigvis, der sjarmerte han bare ekstra mye, men at én stresser i vei mens den andre slapper av er uaktuelt. Du burde fortelle mannen din at du ikke gidder å arrangere noe med mindre han tar i et tak eller ti. Anonymkode: 08de6...f7d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå