Gå til innhold

Forklar leasing av bil til meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg forstår ikke hva som kan være lukrativt med dette for den som leaser? Hvorfor gjør noen dette? Er det noe jeg overser? Det blir jo det samme som å ta opp et billån, bare at du ikke sitter igjen med en bil til slutt?

Anonymkode: f3975...a04

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Privatleasing lønner seg ikke for andre enn finansforetakene…

Anonymkode: 0b952...724

• Liker 1
Skrevet

Bilforhandler har bil.

Bilforhandler tar dine penger.

Bilforhandler setter fyr på dine penger.

Bilforhandler tar bilen din tilbake.

Anonymkode: c06a9...d26

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg forstår ikke hva som kan være lukrativt med dette for den som leaser? Hvorfor gjør noen dette? Er det noe jeg overser? Det blir jo det samme som å ta opp et billån, bare at du ikke sitter igjen med en bil til slutt?

Anonymkode: f3975...a04

Kan du vise oss et sted der noen hevder at leasing er "lukrativt" for den som leaser? Det har jeg aldri sett...

Det samme gjelder egentlig kjøp av bil med egenkapital eller lån også. Bil er ingen lukrativ investering uansett hvordan den betales.

• Liker 1
Skrevet

Privatleasing er gunstig hvis man må ha ny bil men har brukt opp låneevnen. Man slipper å selge bilen selv og leasingselskapene kan få bedre priser på bilene på grunn av mva og store innkjøp. 

Anonymkode: ce187...791

Skrevet

Leasing er en dårlig avtale for de som ikke har råd til å kjøpe bil, enkelt og greit. Folk blir så blendet av flotte biler som er «billig» å lease at de overser hvor mye penger de faktisk taper. Riper, bulker osv og så står du blakk tilbake når du trodde at du hadde gjort en god handel. Ikke råd til å kjøpe en fancy bil? Kjøp en bil du faktisk har råd til👍🏼

Anonymkode: 4565c...e31

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

hvis man må ha ny bil

Anonymkode: ce187...791

Når er det?

Anonymkode: c06a9...d26

Skrevet

Jeg fant ut at det var mer lønnsomt å låne penger i banken og kjøpe bilen selv. Leasing ble mye dyrere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...