AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #1 Skrevet 26. desember 2023 Vi er begge single, har vært venner noen år. For en liten stund begynte jeg å få litt litt varme følelser, men er usikker på hvor jeg har han. Og så måtte jeg flytte til en annen by, så vi har sett hverandre lite siden da, men holder kontakten på snap og insta ukentlig. Litt sånn humormeldinger og små utvekslinger om ferieplaner osv. Han har ikke gjort noen for å vise at han har slike følelser for meg, men han er litt sjenert og vi har ikke vært venner lenge nok til at jeg faktisk har sett hvordan han har vært når han har vært interessert i noen. Jeg tar stadig vekk feil når jeg er interessert i noen og da tror de er det samme tilbake, så har det ikke vist seg slik. Så jeg stoler overhodet ikke på at jeg klarer å lese tegn eller hva enn det måtte være. Så hvordan kan jeg finne ut om det er muligheter for noe, UTEN å gamble med vennskapet? Altså at dersom han vet er interessert og han ikke er det, så holder han avstand og venneforholdet blir dårligere/sklir ut og forsvinner? Noen tips til forsiktige måter jeg kan lodde dette på? Anonymkode: 1d581...546 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #2 Skrevet 26. desember 2023 Siden dere ikke har vært venner så lenge så høres det ut som at han er interessert i deg og bruker disse meldingene som forsiktige forsøk på å flørte og få oppmerksomheten din. Anonymkode: 88458...56f 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #3 Skrevet 26. desember 2023 Det finnes ingen garanti for at dere kan beholde vennskapet uansett hvordan du gjør det, det er en av tingene man må ta med i beregningen hvis man forteller den andre part at man er interessert. Anonymkode: 9d9e6...41c
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #4 Skrevet 26. desember 2023 Jeg spurte han jeg. Det gikk til helvete. Anonymkode: 01609...cda
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #5 Skrevet 26. desember 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg spurte han jeg. Det gikk til helvete. Anonymkode: 01609...cda Uff da, hadde det vært noen tegn i forkant fra han eller bare du som håpte at det kanskje ble gjengjeldt? Anonymkode: 1d581...546
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #6 Skrevet 26. desember 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg spurte han jeg. Det gikk til helvete. Anonymkode: 01609...cda Leit å høre. Har vennen reagert veldig negativt, eller ble du veldig skuffet? Anonymkode: c8b38...a68
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #7 Skrevet 26. desember 2023 Jeg tror det beste uansett er å bare snakke med ham om det, tørre å gjøre deg sårbar, ts. Ta det ansikt til ansikt, ikke over meldinger eller telefon! Si noe om at du setter så pris på det vennskapet dere har. Og så at du i det siste har hatt tanker om ham som går mer i retning av kjærester enn bare venner, fordi du synes han er en så flott mann, men at du har vært redd for å ta dette opp fordi du ikke aner om han har følelser i den retningen og du er redd for å miste vennskapet om det ikke er noe gjensidig mer følelser mellom dere. Anonymkode: 407df...f6c
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #8 Skrevet 26. desember 2023 Det er så mange menn jeg har sett på som kompiser som har kommet med denne confessionen til meg, så jeg hadde ikke skammet meg for å si det til en kompis om jeg fikk følelser for han. Man kan lufte vannet litt ved å flørte sammen på fest, chatte mye og spørre om hvorfor de ikke har dame, lage litt englefjes, bruke lett berøring og se om han løsner opp og gjengjelder. Alt trenger ikke skje samme kveld men skape en mer flørtete stemning over tid også bare si det rett ut "Du, er det bare jeg som føler at det ligger noe mer i lufta her?" Akuratt den setningen sa en kompis til meg en gang. Jeg hadde aldri sett på han på den måten før, men det at han turte å si dette ansikt til ansikt gikk meg til å se på han på en annen måte og vi begynte faktisk å date noen uker senere. Det funka ikke i lengden, og vi hang aldri mer sammen som venner etter det, men syns ikke det ødela noe å gi det en sjanse. Det ville vært rarere om han aldri sa noe og drev å likte meg i skjul, da hadde jeg følt meg sveket som venn. Anonymkode: 88458...56f 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #9 Skrevet 26. desember 2023 Du kan gå all in, og få det unnagjort, eller du kan begynne å lure inn klemmer og hjerter, og si hvor mye du gleder deg til å møtes. Du vil antagelig fort merke om han følger på. Anonymkode: 4ee6f...e20
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #11 Skrevet 28. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 26.12.2023 den 19.12): Uff da, hadde det vært noen tegn i forkant fra han eller bare du som håpte at det kanskje ble gjengjeldt? Anonymkode: 1d581...546 Alle tegn var der. Jeg har aldri sett det så tydelig noen gang. Skjønner fremdeles ingenting, 8 mnd etter. Anonymkode: 01609...cda
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #12 Skrevet 28. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 26.12.2023 den 19.15): Leit å høre. Har vennen reagert veldig negativt, eller ble du veldig skuffet? Anonymkode: c8b38...a68 Han sluttet å ta kontakt. Jeg har sendt han melding et par, tre ganger, han svarer høflig, men det stopper der. Før skravlet vi i timesvis pr tlf eller messenger, nå er det ingenting. Anonymkode: 01609...cda
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #13 Skrevet 28. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Han sluttet å ta kontakt. Jeg har sendt han melding et par, tre ganger, han svarer høflig, men det stopper der. Før skravlet vi i timesvis pr tlf eller messenger, nå er det ingenting. Anonymkode: 01609...cda Han har sikkert fått dame? Anonymkode: 593b5...904
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #14 Skrevet 28. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 26.12.2023 den 18.15): Vi er begge single, har vært venner noen år. For en liten stund begynte jeg å få litt litt varme følelser, men er usikker på hvor jeg har han. Og så måtte jeg flytte til en annen by, så vi har sett hverandre lite siden da, men holder kontakten på snap og insta ukentlig. Litt sånn humormeldinger og små utvekslinger om ferieplaner osv. Han har ikke gjort noen for å vise at han har slike følelser for meg, men han er litt sjenert og vi har ikke vært venner lenge nok til at jeg faktisk har sett hvordan han har vært når han har vært interessert i noen. Jeg tar stadig vekk feil når jeg er interessert i noen og da tror de er det samme tilbake, så har det ikke vist seg slik. Så jeg stoler overhodet ikke på at jeg klarer å lese tegn eller hva enn det måtte være. Så hvordan kan jeg finne ut om det er muligheter for noe, UTEN å gamble med vennskapet? Altså at dersom han vet er interessert og han ikke er det, så holder han avstand og venneforholdet blir dårligere/sklir ut og forsvinner? Noen tips til forsiktige måter jeg kan lodde dette på? Anonymkode: 1d581...546 Vet du om han holder på med noen andre? Hva med å snakke litt rundt temaet dating/ kjærlighet? Da kan du jo få en del info, tenker jeg Anonymkode: 593b5...904
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #15 Skrevet 29. desember 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Han har sikkert fått dame? Anonymkode: 593b5...904 Nei, ingen dame. Anonymkode: 01609...cda
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #16 Skrevet 29. desember 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Vet du om han holder på med noen andre? Hva med å snakke litt rundt temaet dating/ kjærlighet? Da kan du jo få en del info, tenker jeg Anonymkode: 593b5...904 Holder ikke på med noen som jeg vet om. Litt kleint å snakke om dating via sosiale medier, føler jeg må fysisk se reaksjonen hans skal jeg gjøre det. Anonymkode: 1d581...546
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #17 Skrevet 29. desember 2023 Tror ikke du har noe å risikere. Han er antakeligvis venn fordi han har lyst til å bli mer. Jeg har aldri hørt om at menn kan være venner med damer uten at det er noe romantisk der, med mindre damene er veldig stygge. Anonymkode: c0898...d9b
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #18 Skrevet 29. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Tror ikke du har noe å risikere. Han er antakeligvis venn fordi han har lyst til å bli mer. Jeg har aldri hørt om at menn kan være venner med damer uten at det er noe romantisk der, med mindre damene er veldig stygge. Anonymkode: c0898...d9b Vel, han er venner med en annen kamerat av meg, jeg kjenner han gjennom min kompis. Så det er naturlig at når vi samles så er han også der. Derfor jeg ikke vil være for direkte, om det blir kleint så blir det ikke mindre kleint at vi treffes i sosiale lag etterpå. Dessuten, jeg tar alltid feil i å tro at interessen er gjensidig når JEG er interessert først. Derfor kan jeg ikke stole på at jeg skjønner evt tegn fra motparten for jeg er tydeligvis dritdårlig på det 😞 Anonymkode: 1d581...546
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå