Gå til innhold

Hvilke interesser har gutten din - ikke fotball eller gaming

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi får en gutt rett over nyttår, og jeg har et litt stereotypisk syn på hva gutter er interessert i. Håper dere kan motbevise meg, for jeg vil gjerne slippe å late som om jeg er interessert i fotball og data i de neste 15 årene.. 

Til deg som har gutt/gutter 5-15 år som ikke er interessert i gaming eller fotball, hva driver de med på fritiden/liker de å gjøre på?

Jeg er ikke interessert i svar fra dere som har gutter som driver med gaming eller fotball, men som også har andre interesser. Kun de som bare har andre interesser enn dette. 

Anonymkode: 0ac52...6f8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min driver med karate.

Anonymkode: 3ec3b...690

• Liker 1
Skrevet

Hva med teater? Moro for barn å drive med dette 👏

• Liker 1
Skrevet

Merkelig forespørsel siden du da kun vil få svar fra minoriteten som har gutter som ikke driver med gaming og fotball og dermed få et veldig skjevt bilde. 

Anonymkode: bb29c...cae

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet
Just now, Fighter83 said:

Hva med teater? Moro for barn å drive med dette 👏

Sikkert moro, men hvor mange driver egentlig med dette? 

Skrevet

Gårdsdyr og svømming.

Anonymkode: df5ae...304

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Sikkert moro, men hvor mange driver egentlig med dette? 

Ganske mange. Hvordan da? Ønsker du noe som mange i en klasse deltar i så må man nok drive med lobbyvirksomhet med de andre foreldrene 😅😉

Endret av Fighter83
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Merkelig forespørsel siden du da kun vil få svar fra minoriteten som har gutter som ikke driver med gaming og fotball og dermed få et veldig skjevt bilde. 

Fordi jeg vil vite at det er håp for å få han interessert i noe annet. Da jeg gikk på barneskolen hadde guttene i klassen mange hobbyer, alt fra å spille instrumenter til svømming. Nå virker det som om alle driver med fotball og gaming og jeg håper det ikke er slik. 

• Hjerte 2
Skrevet

Dette er ikke noe du kan styre i den grad du ser ut til å tro. Barna skal  vel gå i barnehage og på skolen, håper du ikke nekter ungen å game om hele klassen gjør det.

Anonymkode: ce313...e66

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Min går lengdeløp, spiller korps, friluftsliv og sy med symaskin

Anonymkode: 338f0...c20

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Til deg som har gutt/gutter 5-15 år som ikke er interessert i gaming eller fotball, hva driver de med på fritiden/liker de å gjøre på?

Thai boxing, BJJ. MMA.

Anonymkode: 04153...491

• Hjerte 1
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Fordi jeg vil vite at det er håp for å få han interessert i noe annet. Da jeg gikk på barneskolen hadde guttene i klassen mange hobbyer, alt fra å spille instrumenter til svømming. Nå virker det som om alle driver med fotball og gaming og jeg håper det ikke er slik. 

Det er slik. 100% driver med gaming. Fotball noe mindre og bor dere i by så er det nok enda mindre da betalakademiene har begynt å gjøre mange såpass gode lenge før skolealder at det er mange som ikke tar nivået. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jentene maser seg til telefon og TikTok fra de er 9 år gamle så du skal være dypt takknemlig for at du slipper det. Takke meg til gaming-pc og skravling med gutta boys enn å fryse hverandre ut på sosiale medier fra 9-årsalderen fordi man er "teit" eller har "feil" bukse.

Anonymkode: df5ae...304

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet

Jeg er lærer og har 16 gutter i klassen. Samtlige gutter gamer, men utenom det driver de med diverse. Noen spiller fiolin, tre stk vannpolo, er par går på basket. Og selvfølgelig en del av dem er fotballgutter. 

Jeg HÅPER for barnet ditt sin del at dette kun er tanker du har nå, før du har lært ham å kjenne. Han må jo få være seg selv, og ikke tilpasse seg deg. Du virker kald når du sier at du ikke er interessert i å late som du liker fotball og gaming. Jeg er heller ikke spesielt interessert i dette, men det er kjekt likevel, fordi det er kjekt for ungen min. 

Anonymkode: 35b11...bcd

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er slik. 100% driver med gaming. Fotball noe mindre og bor dere i by så er det nok enda mindre da betalakademiene har begynt å gjøre mange såpass gode lenge før skolealder at det er mange som ikke tar nivået. 

De guttene jeg kjenner som gamer er ufordragelige og frekke, klarer ikke sitte stille uten en skjerm i to minutter. Og de maser om skjerm og spilling hele tiden. Jeg vil ikke ha et slikt barn. 

Fotball er i det minste en sunn interesse, selv om det er gørrkjedelig. 

• Liker 1
Skrevet

Her er det få gutter som driver med fotball. Men stort sett alle driver med gaming i en eller annen form. Det er ikke utelukkende negativt, mye kjekke lærerike spill. Det er også mye sosialt. 

Men det er mye opp til deg å introdusere aktiviteter. Her driver de med orientering, golf, håndball, svømming, tegning, aktivitetshus der de kan lage forskjellige ting i tillegg til gaming.

Anonymkode: 00a88...c75

Skrevet

Mine driver med speider, 4h, fiolin og klatring. Vi prøver å være mwd på sesongaktiviteter som skøyteklubb, alpinklubb og svømmeklubb innimellom. 😅

Anonymkode: 38fe9...5a4

• Liker 2
Skrevet

Gutter jeg kjenner driver med blant annet ishockey, friidrett og musikk. Men gamer-nerdene er stort sett de greieste gutta. 

Anonymkode: e53e5...d02

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Gaming kan dere styre ganske bra selv frem til skolealder. Bare å nekte å gi barna pad mm. 

Forskning som ligger ute pr nå ang bruk av pad mm fra 1 klasse tyder på at man må starte med introduksjon av dette noen år senere enn de gjør pr i dag. Så da blir gaming via skole noe mindre press enn det er pr i dag. Pr i dag starter man med mindcraft allerede i 1-2 klasse + at noen skoler har tilogmed mindcraft uke. 

Mange apper de bruker for matte, engelsk og norsk i skolen er laget som spill. 

Skrevet

Svømming og speider

Anonymkode: 70219...4b1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...