Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Foruten å jobbe (ikke fysisk anstrengende), klarer han å tilbringe ekstremt mange timer på rygg…. Det er sport på TV I TV-stuen kontinuerlig. Han har ingen interesser som ikke kan gjøres derfra, og blir dermed bare liggende. Dette merkes spesielt på helligdager… Eneste er om han skal fikse middag, det deler vi på. Selv er jeg litt rastløs. Har hund så går mye tur - og har litt rydde og vaskemani…. Hvor mange timer blir deres bedre halvdeler liggende?! Og kjennes det ok ut for deg?

Anonymkode: 204a9...588

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vitaminmangel? Depresjon? Sover han dårlig? Søvnapne? Ikke normalt å sove ørten timer på sofaen hver dag

Anonymkode: 7da09...067

Skrevet

Sånn er det her og. Synes det er helt ok at han hviler og er hjemmekjær. Men han gjør en hel masse av felles oppgaver, da. Minst halvparten.

Anonymkode: 7d53c...43b

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vitaminmangel? Depresjon? Sover han dårlig? Søvnapne? Ikke normalt å sove ørten timer på sofaen hver dag

Det står jo ikke at han sover. Det kalles å hvile, slappe av, sløve.. Eller «ha fri».

Anonymkode: 7d53c...43b

• Liker 1
Skrevet

Jeg ser ikke problemet, hvis han er flink til å bidra ellers med arbeidsoppgaver. Det blir som at du skal diktere hvordan han bruker fritiden sin.

Anonymkode: 8ff45...3e5

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Foruten å jobbe (ikke fysisk anstrengende), klarer han å tilbringe ekstremt mange timer på rygg…. Det er sport på TV I TV-stuen kontinuerlig. Han har ingen interesser som ikke kan gjøres derfra, og blir dermed bare liggende. Dette merkes spesielt på helligdager… Eneste er om han skal fikse middag, det deler vi på. Selv er jeg litt rastløs. Har hund så går mye tur - og har litt rydde og vaskemani…. Hvor mange timer blir deres bedre halvdeler liggende?! Og kjennes det ok ut for deg?

Du poengterer at han ikke har fysisk anstrengende jobb. Det er verre å bli mentalt utslitt enn fysisk.

Skrevet

Dere er ulike. Og har ulike interesser. Tror du enten må lære deg å leve med det, eller finne en ny mann som matcher deg bedre.

• Liker 2
Skrevet

Ikke glem at endel kan synes rydde/vaskemani er irriterende. 

Vi har en nabo som er sånn - og det merkes av alle. 

Anonymkode: ff5ad...9fd

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Vi har små barn så det går ikkje. Vel joda, neida.

Men omtrent 15.min om gongen i ca fire omganger. Han ser da på reels. Pluss ein time på dass der han spiller på tlf. 

Eg sitter litt når eg bade unga. 

Anonymkode: 3b3f0...ca2

Skrevet

Ligge på sofaen? Nei. Det gjør ikke verken jeg eller mannen min. Hadde aldri kunnet leve med en slappfisk.

Anonymkode: 40963...26f

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Diagnosemafiaen altså ❤️ Alltid på plass for å dele ut svært alvorlige diagnoser med bare svært begrenset, og ofte ensidig, informasjon tilgjengelig. 

Måtte julen gi dere energi nok til å doble innsatsen neste år!

Anonymkode: 6b588...2e5

Skrevet

Om det er hver dag høres det kanskje ut som dere ikke matcher så godt på energinivå. Litt sløving i jula høres deilig ut. Må innrømme rydde og vaskemani hadde gått meg mer på nervene. hva sier han når du foreslår aktiviteter da? 

Anonymkode: 2386a...980

Skrevet

Det er ikke alle mennesker som passer sammen. 

Anonymkode: 71eae...869

• Liker 1
Skrevet

Latskap er forferdelig uattraktivt. Greit å kunne slappe av på sofaen men må kunne gjøre annet også 

Hadde ikke orket et langt forhold med en sånn mann 

Anonymkode: 34dc2...162

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Vi har en nabo som er sånn - og det merkes av alle. 

at naboen din har rydde- og vaskemani er irriterende for deg? 

Er det naboen over det gjelder da? Støvsuging døgnet rundt, eller hvordan utarter det seg? 

Anonymkode: 5cb24...d2d

Skrevet

Jeg har lavt energinivå og tiltakslyst, og det er nok en av grunnene til at jeg vil fortsette som særboer. Når jeg er sammen med nåværende kjæreste, vil jeg helst vise en bedre side. I familiesituasjonen var det dessverre vanskelig for oss, og vi burde kanskje ikke fått unger. 

Mange kvinner er også slik, og dere er nok bare en dårlig match. 

Anonymkode: 3a495...0bd

• Liker 1
Skrevet

Trådstarter her. 

Vi har ett helt forskjellig energinivå ja. Fordeling av ting som må gjøres i/rundt huset SER han ikke, men gjør det etter hvert - når jeg har sagt i fra (om det ikke glemmes)…Og dette har han bedt om selv (beskjedene altså). Jeg blir sliten av «masingen», er liksom ferdig med det med store barn, og like sliten av å gjøre stort sett alt selv…. 

Men så ønsker jeg ikke å være urimelig heller, men 7-9 timer på sofaen i helger/høytider (og deretter være overrasket over vond rygg)  er vel ikke akkurat vanlig…..

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Men så ønsker jeg ikke å være urimelig heller, men 7-9 timer på sofaen i helger/høytider (og deretter være overrasket over vond rygg)  er vel ikke akkurat vanlig…..

Ikke godt å si.  

Han bør uansett utredes både fysisk og psykisk, for han ønsker neppe å se livet gli forbi, fra sofaen.  Har ikke tall på mine turer til legen, og snart ryker vel jobben også.  

Anonymkode: 3a495...0bd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...