Gå til innhold

Trenger jeg ha dårlig samvittighet for dette i forhold til mamma?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mamma kommer fra et annet land, hun har vært hos foreldrene sine julaften, og kommer hjem i dag. Jeg pleier egentlig å hente henne på toget når hun kommer hjem, men jeg jobber 2 netter nå. Jobber som nattevakt på sykehjem, og jeg bor 2 timer unna henne. Jeg får heller ikke vært med henne i morgen, da jeg og samboer er invitert i et annet juleselskap i morgen. 

Men nå har jeg så dårlig samvittighet.. ikke for at hun har sagt noe, men jeg syns det er så trist å tenke på at hun skal komme frem og ikke bli møtt på stasjonen, og at hun må sitte alene i morgen. Jeg syns det er så vondt å tenke på, men så får jeg jo ikke gjort så mye.. 

Jeg har dårlig samvittighet hele tiden, men et dette noe jeg bør føle på? 🙈 noen tanker? 

Anonymkode: 9b92a...8cc

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

The second name of every woman is guilt (c) 

Anonymkode: f0238...210

• Nyttig 2
Skrevet

Dette er en 'kjipt, men sånn er det bare' situasjon. Det er helt innafor å synes det er leit at du ikke får hentet henne og besøkt henne, men jeg synes ikke det er noe du trenger å ha dårlig samvittighet for, all den tid du ikke har gjort det for å såre, og hun ikke har uttrykt sårhet eller skuffelse. 

Anonymkode: fc835...4c2

• Liker 1
Skrevet

Tenker at mellom nattevakter er en to timers kjøretur mye. Hadde ikke ønsket min datter skulle gjort det. Dessuten er det deilig med ro etter å ha vært på besøk noen dager.

Anonymkode: 7eb2a...35b

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dette er en 'kjipt, men sånn er det bare' situasjon. Det er helt innafor å synes det er leit at du ikke får hentet henne og besøkt henne, men jeg synes ikke det er noe du trenger å ha dårlig samvittighet for, all den tid du ikke har gjort det for å såre, og hun ikke har uttrykt sårhet eller skuffelse. 

Nei, jeg har jo ikke det. Har sagt til henne jeg gjerne skulle gjort det, men at jeg jobber. Hun sier det går bra, hun tar en drosje. Men føler på det likevel.. og har så dårlig samvittighet for i morgen. Hun tok ikke med seg alle julegavene, så bare tenker på at hun skal åpne de alene.. huff bare orker ikke tanken 🙈 føler meg så slem 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tenker at mellom nattevakter er en to timers kjøretur mye. Hadde ikke ønsket min datter skulle gjort det. Dessuten er det deilig med ro etter å ha vært på besøk noen dager.

Anonymkode: 7eb2a...35b

Neida, hun har ikke sagt hun syns jeg skal gjøre det. Bare jeg som føler på det.vet hun gleder seg til vi skal feire romjulen og nyttårsaften sammen. Mye derfor og jeg har dårlig samvittighet ang i morgen.. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Mamma kommer fra et annet land, hun har vært hos foreldrene sine julaften, og kommer hjem i dag. Jeg pleier egentlig å hente henne på toget når hun kommer hjem, men jeg jobber 2 netter nå. Jobber som nattevakt på sykehjem, og jeg bor 2 timer unna henne. Jeg får heller ikke vært med henne i morgen, da jeg og samboer er invitert i et annet juleselskap i morgen. 

Men nå har jeg så dårlig samvittighet.. ikke for at hun har sagt noe, men jeg syns det er så trist å tenke på at hun skal komme frem og ikke bli møtt på stasjonen, og at hun må sitte alene i morgen. Jeg syns det er så vondt å tenke på, men så får jeg jo ikke gjort så mye.. 

Jeg har dårlig samvittighet hele tiden, men et dette noe jeg bør føle på? 🙈 noen tanker? 

Nei, ikke ha dårlig samvittighet( lett å si men…) Du bor såpass langt unna, har jobbet sent/mye pluss at dere tilfeldigvis har avtale i morgen. Men ring henne og ønsk velkommen hjem. Dessuten kan dere sikkert treffes litt senere og ha det hyggelig sammen da. Hun er sikkert forståelsesfull ovenfor deg🤗

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Nei, jeg har jo ikke det. Har sagt til henne jeg gjerne skulle gjort det, men at jeg jobber. Hun sier det går bra, hun tar en drosje. Men føler på det likevel.. og har så dårlig samvittighet for i morgen. Hun tok ikke med seg alle julegavene, så bare tenker på at hun skal åpne de alene.. huff bare orker ikke tanken 🙈 føler meg så slem 

Full forståelse, men jeg synes ikke du har grunn til å føle deg slem eller ha dårlig samvittighet. For alt du vet synes hun det er godt å ha en dag og kveld for seg selv når hun akkurat er kommet hjem fra utenlandsreise, og ser frem til å åpne julegavene i fred og ro - eller setter dem til side og gleder seg til å åpne dem når du kommer. 

At hun gleder seg til dere skal ha romjul og nyttår sammen, betyr ikke at hun ikke er tilfreds i mellomtiden mens du jobber og gjør unna andre avtaler. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Mine foreldre bor to timer unna flyplassen, og det går bare flybuss til nabobyen, og derfra må man bytte buss og deretter ta taxi 20 min fra busstasjonen. Når vi kommer på besøk, må vi derfor leie bil og kjøre den siste strekka dit. Jeg synes det er for mye forlangt at de skal kjøre i 4 timer t/r for å hente oss. Jeg er sikker på at moren din godt forstår situasjonen, spesielt med tanke på jobben din. Det er veldig koselig å bli hentet, men det blir fort praktisk umulig når det er såpass avstander 😊

Anonymkode: f737e...a2f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...