Gå til innhold

Kan man invitere noen til nyttårsfeiring nå? Og hvem har man "lov" til å invitere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alenemor her, og jeg må være hjemme pga dyr i hus. Men kunne tenkt meg å invitere noen på middag/feiring. Har bare vært så usikker, og nå er det kanskje for sent? Hvem inviterer man? Jeg har ikke mange, har egentlig bare to venninner, (hun ene skal bort), men kan jeg invitere venner jeg var en del med før? Selv om de har partner jeg ikke kjenner? Ingen av de har barn, og det har jeg, men jeg tenkte å servere noe vin og bobler eventuelt. Jeg drikker så lite selv, at jeg tenker så lenge jeg er edru rundt barna så kan vel også gjester kose seg litt? Barna er så små, at de vil legges og så vekkes igjen til raketter (som jeg ikke har). 

Jeg føler meg så rar som aldri har invitert til noe middagsselskap før. Og så usikker. Jeg vet ikke helt "regler" her. Men tenker at noen må jo begynne? Vi er litt ensomme, jeg og barna. Så det hadde vært fint å være litt mer sosiale. 

Anonymkode: 12ef9...cca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan absolutt invitere, men må nok regne med at mange allerede har planer. 

Vi feiret ofte nyttår med andre barnefamilier da vi hadde småttiser, siden det gjerne blir enklere å tilpasse formen på selskapet da.

Anonymkode: b3494...3b7

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Noen naboer du kan feire med?

Anonymkode: e13ee...a50

• Nyttig 3
Skrevet

Hva med en familie eller to som tilhører barnas venner da? 

Anonymkode: 01fe7...acc

Skrevet

Nyttårsaften er ikke dagen å initiere til sosialt samvær med noen man var endel med før om man ikke har kontakt - ikke så sent.

Kos deg med ungene :) 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Ungene og jeg skal «feire» alene. Tror det blir best.

Anonymkode: 3b0fa...f76

• Liker 1
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Du kan helt klart invitere dem du vil, det er ikke for seint, men det er nok en del som har planer allerede. Mange uten barn vil nok også foretrekke å feire uten (små) barn - det blir ofte litt dårlig match i hvordan man feirer når den ene har småbarn og den andre har store barn/ingen barn. De av vennene mine som har små barn, var ferdig med nyttårsfeiringa kl. 21 i fjor :ler: Det hadde nok passa dårlig for oss som har store barn å feire med dem da (og vice versa).

Jeg ville nok heller valgt å spørre noen andre med barn på samme alder, tror det er større sjanse for en hyggelig feiring da.

Skrevet (endret)

Man kan alltids spørre, det skjer ikke noe verre enn at de takker nei. Men helt ærlig hadde det vært uaktuelt å feire nyttår hos noen jeg ikke kjente og som i tillegg hadde barn - jeg tror ikke dette er den beste anledningen til å gjenoppta kontakten med barnløse venner og deres ukjente partnere.

Endret av Daria
  • Liker 1
Skrevet

Jeg håper så inderlig at noen kommer. ❤️❤️❤️

Anonymkode: 5b845...546

Skrevet

Det er nok mange som har planer npr det er under en uke igjen, så ikke bli lei deg om du inviterer og de takker nei. Det finnes også de som ønsker å være alene på nyttårsaften. De fleste kjærester vil være sammen på nyttårsaften, og det er da en litt spesiell dag å «ta opp igjen kontakten» på. For noen er nyttårsaften også fyll, og jeg hadde om jeg var alene med barn likt dårlig å få fremmede på døren på en slik dag (kjæresten til en gammel venninne feks). Vi tar oss gjerne 1-2 glass vin mens barna er våkne til maten, og kanskje et par glass til etter de er lagt. Men vi har barn og er forsiktige og vet når vi skal stoppe/ta brus isteden. Det gjør ikke alle.

Samtidig er det nok mange i samme situasjon som deg, som skulle ønske noen å feire med, og sikkert med små barn. Kanskje noen i barnehagen til barna også? Så mitt beste råd er å bruke året frem til neste år på å prøve å finne noen i samme situasjon. Så kan dere møtes å bli kjent og å også ha slike anledninger sammen. Kan da være noen i barnehagen, noen i en nabolagsgruppe, noen i nærmiljøet, en gruppe på facebook el,

Anonymkode: e7b2f...254

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Samtidig er det nok mange i samme situasjon som deg, som skulle ønske noen å feire med, og sikkert med små barn. Kanskje noen i barnehagen til barna også? Så mitt beste råd er å bruke året frem til neste år på å prøve å finne noen i samme situasjon. Så kan dere møtes å bli kjent og å også ha slike anledninger sammen. Kan da være noen i barnehagen, noen i en nabolagsgruppe, noen i nærmiljøet, en gruppe på facebook el,

Anonymkode: e7b2f...254

Enig. Det er litt sent å invitere folk nå, med mindre det er noen du kjenner veldig godt. Men tenk litt på det fra starten av 2024. Ta opp kontakten med gamle kjente eller andre foreldre i bhg osv. Så får du kanskje nye venner som du kan feire med til neste år. 😊

Anonymkode: 3ecb0...ecb

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...