Gå til innhold

Slag mot magen - avvente eller spørre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i uke 35. Jeg satt med 1 åringen på fanget i halvveis liggende stilling, hun reiste seg og hoppet plutselig ned med rumpa uten at jeg klarte fange henne. Hun traff magen min helt nederst; helt nederst, mot skambeinet. Så jeg tror den tok støtet for det meste. Det gjorde umiddelbart litt vondt og det er litt ømt nå, men ingen sterke smerter. Jeg tenker det er mange ivrige barn der ute hvor små uhell skjer, men så begynte jeg å lure på om jeg burde ringt og spurt føden. Hva burde jeg evt se etter og følge med på. Om det går fint så lenge smertene ikke blir verre. Har bumpet magen borti ting i tidligere svangerskap, uten at jeg tenkte særlig på det, men her kom det en liten sandsekk ned på magen i ukontrollert fart. Noen erfaringer? 

Anonymkode: 93322...174

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg falt på ski i uke 30. Jeg ringte føden og ble beroliget. Det ville jeg anbefalt deg å gjøre også. 

Anonymkode: 78aa4...9ba

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg falt på ski i uke 30. Jeg ringte føden og ble beroliget. Det ville jeg anbefalt deg å gjøre også. 

Anonymkode: 78aa4...9ba

Takk for svar! Fikk du noen spesielle råd? Jeg tenker det skader ikke å ringe og spørre- for å høre deres tanker. Det var bare ekkelt og har ikke opplevd det før, så jeg vet ikke hvor høy terskelen skal være for å spørre heller. 

Skrevet

Jeg ville ringt å hørt. Jeg ramlet og ble sendt inn for UL og CTG måling , var kanskje 24-25 uker på vei da. 

Anonymkode: acd74...c8f

Skrevet

Så lignende spørsmål på facebook. Der var det flere som svarte at barn de allerede hadde brukte magen som trampoline 🫣 Så var ingenting å bry seg om..... Hadde fått angst og småpanikk selv hadde det skjedd meg men...  Leser jo om de som snubler i sparkesykler og mister.... Ring føden.

Skrevet

Tror det er verre med stress, så alltid lurt å ringe føden for spørsmål. Du er ikke den første som har opplevd dette, og heller ikke den siste. 

Het var jeg sikker på at babyen skulle komme ut med blåmerker etter hoppende storebror, men det gikk heldigvis bra 😊

Anonymkode: 0e969...9e7

Skrevet

Jeg greide å gå på et stålrekkverk på ei trapp da jeg var gravid🫣 Klomsete av meg, men ble veldig bekymret etterpå selv om det ikke var noen smerter. Husker ikke når i svangerskapet det var, men tror det var mot slutten. Det gikk helt fint! Ringte føden og fikk ul bare for sikkerhetsskyld, i etterkant føler jeg at jeg var litt overhysterisk, men man vet jo aldri og så leser man om så mange hvor ting har gått galt. 

Jeg tror ikke du skal bekymre deg, TS! Men om det beroliger deg ville jeg ringt bare for å høre hva føden sier. Lykke til! :) 

Anonymkode: ff99d...420

Skrevet

Jeg mistet barnet i 5 mnd. Dette er det 20 år siden. Falt på magen på glattisen. Føden tok det ikke alvorlig

Anonymkode: 0ff17...dea

• Hjerte 1
Skrevet

Bedre å ringe føden en gang for mye enn en gang for lite. 

• Nyttig 1
Skrevet

Takk for svar til alle. De sa at alle slag mot magen skulle observeres, med en prosedyre av tester. :) 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...