Gå til innhold

Treningsstudioet tok kopi av passet mitt, er det lovlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skjønner man må vise legitimasjon, men her tok treningsstudioet kopi av passet mitt. Er dette noe de har lov til? Er litt bekymret for hvordan de oppbevarer disse opplysningene og om dette er lovlig? Er dette regulert i noe slags lovverk? Datatilsynet? Noen som vet? Er det vanlig at dette kopieres? Kan jeg sende treningstsudiotet en Mail og spørre om dette, eller blir jeg da sett på som gæærn?

Anonymkode: b0d5b...a62

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jøss. Jeg har aldri vist leg på trening. Meldte meg inn på nett, aldri vist noe fysisk. Hvorfor i alle dager sa du ikke nei? 

Anonymkode: 673c5...b4a

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Det brukes for å lage medlemskort for riktig identitet men du har krav på at kopien av passet ditt slettes umiddelbart etter identitet er bekreftet. Så bare be de om å slette det/makulere kopien eller gi deg kopien så du kan makulere det. Aldri gå fra noen som har kopi av passet ditt uten å få makulert det først 

Anonymkode: a55af...1b8

• Liker 1
Skrevet

Hva i all verden!

Snart må vi sikkert også vise leg for å gå på do.

:skya:

Anonymkode: b076e...585

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg måtte vise legitimasjon og de registrerte passnumeret mitt på mobilen sin når jeg hentet en pakke på Jula

Første gangen det har skjedd, og jeg synes det var veldig rart.

Anonymkode: 6983f...3b9

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg måtte vise legitimasjon og de registrerte passnumeret mitt på mobilen sin når jeg hentet en pakke på Jula

Er nok for at de på Jula skal ha dokumentasjon på at det er du som mottok pakken, og ingen andre.

Skrevet

Dytter opp denne. Noen som vet om dette er lovlig ift personvern?

Anonymkode: b0d5b...a62

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.12.2023 den 23.51):

Helt vanlig ved registrert pakke. Vært sånn i åresvis, spesielt ved f.eks rekommandert sending.

Anonymkode: df1e0...6de

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde jeg aldri gått med på. Det er de for useriøse til.

Kjeltringer i den bransjen.

Anonymkode: 13535...eb0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...